1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door hasniman, 12 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Service menu gebruiken helpt niet, er is een andere code voor dit specifieke probleem. Hiertoe moet je echter wel contct opnemen met de helpdesk van Samsung
     
  2. catastrofus

    catastrofus Forum Member

    Berichten:
    4.754
    Mooi is dat. Heb je een 'gecertificeerde' tv icm een '...' (in te vullen met alle woorden die beschikbaar zijn) ziggo cam en dan doet ie niet. Mag je de fabrikant bellen, omdat het zeker niet aan de kabelboer ligt... Zal ook wel niet maar ze zijn wel de aanstichter van deze ellende. Tsja. Het zal wel de tegenwoordige praktijk zijn (omtrekkende bewegingen van de kabelboer), denk ik maar ik ben er niet mee eens, dus. Verantwoordlijkheid? Welke verantwoordelijkheid...

    Gert.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2009
  3. ridito

    ridito Forum Member

    Berichten:
    16
    Dit heb ik van een ander ik heb aan aangegeven dat het bij mijn werkt maar misschien kom je er niet zo snel op dus voor ik voor mijnzelf deze discusie sluit dit was de oplossing.

    CAM CI+ Herkennen
    Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
    Eerder had ik al de firmware ge├╝pdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
    De goede tip was om
    - de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
    - achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
    - op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
    - bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door!

    M.v.g. R.Marques


     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Wel makkelijk om dit te roepen, wij geven immers nog aan hoe je het op kunt lossen, maar daarvoor moet je wel naar Samsung. Volgens mij nemen wij gewoon de verantwoordelijkheid de consumenten hier te informeren. Je hoeft ons toch niet te verwijten als er iets fout gaat met de productie, waar deze fix kennelijk voor nodig is om het probleem te herstellen.
     
  5. catastrofus

    catastrofus Forum Member

    Berichten:
    4.754
    Nee, dat weet ik ook wel. Maar ik krijg altijd bij dit soort uitspraken het 'kastje naar de muur / kluitje in het riet' gevoel. Eigenlijk zou 1 instantie het aanspreekpunt moeten zijn voor al dit soort klachten zonder dat een koper zich zou moeten afvragen bij wie hij nu weer zou moeten zijn als hij/zij een probleem heeft met of de cam en/of de tv en dergelijken. Als je kennis van zaken hebt kun je de verantwoordelijkheid leggen bij de juiste firma, zo niet, dan blijf je dwalen tussen de cam-aanbieder en teevee-leverancier en dus is er dan niemand die gaat opstaan om hier duidelijkheid in te scheppen.
    Dit valt allemaal onder 'whishfull thinking', helaas.

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina