1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door hasniman, 12 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Erwin Schuurbiers

    Erwin Schuurbiers New Member

    Berichten:
    4
    @ migroen: ja ik heb de allernieuwste software op mijn tv staan. De juiste die ik overigens zelf met veel moeite gevonden heb, aangezien samsung zelf de verkeerde software voor mijn tv op haar Nederlandse site zet, de juiste moest ik via allerlei fora vinden op de Duitse Samsung site :S, maar dit terzijde....
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086

    Bij de rubriek Samsung vindt je een onderwerp Instructie waar een link staat naar een overzicht model <> software versie en een link naar de software (3 verschillende versies). Heb je deze betreffende posting gevonden en de informatie gebruikt ?

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=209763&postcount=4
     
  3. Erwin Schuurbiers

    Erwin Schuurbiers New Member

    Berichten:
    4
    ja, deze software heb ik.... versie die nu op mijn tv staat is:

    T-CHL5CIPDEUC-2005.2

    bij mijn weten is dit de nieuwste voor mijn tv UE40B6000.

    Ik begin er langzaam een beetje een baal van de krijgen, mijn tv hangt inmiddels al twee weken. Ik mag aannemen dat ZIGGO heeeeeel snel met een oplossing gaat komen, dat mag ook wel na alle kritiek die ik bij het tv-programma Radar heb gezien, goeie reclame is dit iig niet.....
     
  4. migroen

    migroen Forum Member

    Berichten:
    1.479
    Wat mij opvalt is dat jij het type: EU40B6000VP hebt.

    Maar bij Ziggo lees je als goedkeuring: UE40B6000VP

    Ook de mensen waar het wel werkt hebben allemaal type: UE40B6000VP

    Ik heb niet het verschil kunnen vinden tussen EU en UE maar mogelijk dat daar je probleem zit. Of is het een typefoutje?

    Je zou ook de module zelf kunnen omruilen in de winkel door hem daar eens te laten testen voor de zekerheid.
     
  5. hasniman

    hasniman Forum Member

    Berichten:
    6
    :applause:yes de probleem is opgelost

    de monteur van samsung is langs geweest
    de probleem was nieuw voor hem hij heeft iets gedaan wat de klant niet mag weten op de afstandbedingen ergens op gedrukt en zo is hij gekomen in de services menu.
    volgens hem klopt als op de services menu ander optie wat hij gedaan heeft was de ci+ via services menu geresetten.
    en toen was CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16 in ongeldig verlopen- 17 verandert


    Authenticatie start weer die probleem CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-17

    en de laatste optie was opstarten en Authenticatie start en dan via services menu waar de klante niet aan mogen komen en weten niet hoe dat moet en toen was de
    Authenticatie start gestaart zoals het hoort :applause:
    een nu alle zenders doen het:oyeah:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2009
  6. migroen

    migroen Forum Member

    Berichten:
    1.479
    Service Menu is eenvoudig op te roepen.

    1. Zet TV in standby
    2. Druk dan achter elkaar de volgende toetsen in op de AB.
    Info -> Menu -> Mute -> Power On

    Zorg er wel voor dat de CI+ module uit de TV is anders verschijnt het menu niet.

    Op deze mannier zouden jullie even de menu instellingen kunnen vergelijken.
     
  7. patri

    patri New Member

    Berichten:
    4
    ci+ cam- fout 11

    Hoi allemaal, ik ondervind hetzelfde probleem. Het gaat allemaal goed tot ik de ci+ cam in de tv steek. (ziggo)
    Als hij dan de hd zenders authenticeert geeft hij gedurende korte tijd de volgende melding:

    ci+ cam- fout:11


    Vervolgens krijg ik dan weer ned 1 in hd op m'n beeld en doet hij verder niets.

    Wat moet/kan ik zelf evt. in het service menu veranderen????
    Heb een samsung ue40b6000 (pxxn)


    Ziggo kan mij niet verder helpen met deze foutmelding.

    Kan iemand helpen??????
    Weet het ff niet meer

    Patri:sad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2009
  8. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    welke TV gebruik je ??
     
  9. patri

    patri New Member

    Berichten:
    4
    de samsung ue40b6000vpxxn
    Eergisteren aangeschaft
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2009
  10. ridito

    ridito Forum Member

    Berichten:
    16
    Is het intussen opgelost ?

    Ik heb exact de zelfde TV en ook het zelfde probleem.
    Mijn Schoonvader heeft ook de zelfde TV en bij heb doet hij het wel.
    Allebei een UE40B6000VPXXN .
    Allebei een CI+ van Ziggo zelf
    Bij mijn doen ze het niet bij hem doen ze het wel.
    Ik zou zeggen dat het in de TV zit.
    Ik weet hoe ik in de menu kan komen maar hoe kan ik de Cam resetten ?
    Factory reset lost probleem ook niet op.
    Weet iemand hoe je de Cam kunt resetten ?
    Ik ga morgen Samsung proberen te bellen.
    P.s. De nieuwste software bij samsung werkt niet,wel de versie uit Duitsland maar dit lost het probleem ook niet op.
    Het verschil is enkel dat mijn schoonvader een ouder fireware op de TV heeft staan namelijk de T-CHL5CIPDEUC.-2005.2 en ik heb een nieuwere.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina