1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door hasniman, 12 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb alles al geprobeerd maar misschien kunnen jullie mij nog helpen want ik weet het niet meer.
    het verhaal is als volgt:

    ik heb pas een nieuwe samsung tv gekocht.
    type EU40B6000VP.
    Ik een ziggo CI+module, de kaart werkt wel op een oude decoder. Als ik de instructies volg volgens wat er op dit forum word aangeraden,en ik doe vervolgens de ci+ module er in met en/of zonder kaart, dan geeft hij de volgende fout aan: CI+CAM -FOUT 11.
    Daarna geeft hij volgende fout aan:
    CI+ERROR: Toestel Certificaat
    Ongeldig-Verlopen-16

    dus hij geeft niet ongeldig-verlopen-17 aan zoals op het forum word aangegeven...
    hij geeft daarna vervolgens continue "vervormd signaal" aan op het beeldscherm..
    wie weet er raad mee???want ik weet het niet meer...
    alvast bedankt voor jullie hulp!

    groetjes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2009
  2. je kunt nog een andere CAM proberen en als dit ook niet werkt kun je beter de samsung helpdesk bellen.
     
  3. Heren, ik heb precies hetzelfde probleem/foutmelding.

    @ziggo-official: ik ben nieuw op deze site, maar jij werkt dus bij helpdesk ziggo??

    @Hasiman: zullen we elkaar op de hoogte houden over vorderingen van ons gezamelijk probleem als die zich voordoen?
     
  4. Zonder te willen flamen vrees ik dat dit wel eens het eerste slachtoffer zou kunnen zijn van CI+. Ik denk dat we in de toekomst meer van dit soort meldingen zullen krijgen.
     
  5. Probeer de smartcard er eens andersom in de doen. In de handleiding van Ziggo staat dit namelijk verkeerd.

    Het chipje op de kaart moet niet aan de kant zitten van de TV.

    Het kan ook zijn dat je de Cam module al in de TV hebt gestoken voordat je de Tv juist had ingesteld (zie pagina 8 van de handleiding)

    Je moet dan de TV even resetten naar de fabrieksinstellingen.

    Heb even een handleding voor je geplaatst die ik ook in de forum had gevonden. Deze even stap voor stap volgen.

    http://www.mediafire.com/?iozknyny1xy
     
  6. groetjes hasniman.
     

  7. hoi migroen,

    bedankt voor je reactie maar als ik de kaart er andersom in doe dan geeft hij aan: smartcard defect.
    de tv resetten naar fabrieksinstellingen heb ik ook al tig keer geprobeerd.
    zo ook heb ik de handleiding van het forum doorgenomen en de stappen een aantal keer ondernomen.

    even ter informatie:
    als ik de cam-module zonder smartcard er in doe begint de fout al,hij geeft dan namelijk aan: authenticatie start..
    en binnen 1 seconde verspringt dan het beeld en staat er ineens op het beeld het volgende: ci+error:toestel certificaat
    ongeldig-verlopen-16.

    maar bedankt voor je reactie migroen, als je nog andere opties weet, hoor ik het graag.

    gretjes hasniman.
     
  8. Je geeft aan dat als je de smartcard erin steek hij de melding geeft dat hij defect is. De eerste kreeg kreeg ik die melding ook. Smartcard eruit gehaald en nogmaals gedaan en toen was die melding weg.

    Belangrijks is wel dat je de smartcard erin steekt zoals in aangegeven handleiding ongeacht de meldingen. Dat is de enige juiste mannier.

    Zolang de authenticatie niet goed gaat heeft het geen nut de smartcard erin te steken.

    Ik zat ook in het begin even goed te rommelen en kreeg het niet aan de praat. Na nogmaals de handleiding te lezen zag ik ineens toch is waar ik overheen had gelezen.

    De stappen voor de duidelijkheid zoals het bij mij ging werken.
    1. TV naar fabrieksinstellingen
    2. TV weer aanzetten zonder de CI+ module
    3. TV instellen voor digitaal signaal en laten zoeken naar de zenders.
    4. TV uit en alleen CI+ module in de TV steken
    5. Tv weer aan en authenticatie moet weer opstarten. Pas als deze goed is doorlopen kun je de smartcard erin steken.

    Ik had eerst een andere handleiding gevonden in het forum maar daar stond in de je bij punt 4 direct CI+ module en smartcard tegelijk erin kon steken. Dat was bij mij het verschil van wel/niet werken.

    Kijk ook nog even bij Samsung of er mogelijk een nieuwe firmware is voor je TV. Deze lossen vaak ook problemen op met de CI+.

    Check ook dit topic even daar staan ook nog wat mogelijke oplossingen in.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=207694
     
  9. @migroen

    wat jij omschrijft heb ik ook precies gedaan, maar dat werkt ook niet.

    @hasniman

    komt er bij jou nu monteur langs om het te maken?
     
  10. Ook nog gekeken naar nieuwe firmware. In het andere topic waren er meerdere die daarna wel goed konden werken met de module.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina