1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Downloaden vanaf nieuwsgroepen ineens traag.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Pierre_1, 11 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Sinds gisteren (zaterdag 10 oktober) is ineens het downloaden vanaf nieuwsservers traag geworden met mijn Arris modem. Ik haalde altijd rond de 5800 KB/s, maar sinds gisteren schommelt het constant tussen de 3000 en 5400 KB/s. Er is niets aan mijn configuratie gewijzigd. Hebben hier meer mensen last van sinds een paar dagen? Ik woon in postcodegebied 2274.
     
  2. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    Hier ook 2273 ineens 10 mbit :S
     
  3. ajoeb

    ajoeb New Member

    Berichten:
    4
    ik heb hier ook een trage snelheid.....:cry:
     
  4. ossenaar

    ossenaar New Member

    Berichten:
    1
    schommelt hier ook (5345) constant tussen de 2000 en 3000 KB/s :sad:
     
  5. Renatus

    Renatus Forum Member

    Berichten:
    2.207
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Misschien is dat wel de oplossing van het Ubee probleem: er voor zorgen dat het Arris hetzelfde probleem heeft zodat iedereen weer een gelijke situatie heeft. :mrgreen:

    Zie in het storings/onderhoud overzicht dat er voor postcode 2273 woensdag de 14e een onderhoud gepland staat, wie weet lost dat wat op.
     
  6. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Ik kwam net ook niet meer boven de 10Mb uit. Bij diverse speedtests fluctueert het enorm, soms 47Mbit en daarna is het plotseling 10Mbit, en dat gaat zo maar door. Er is duidelijk wat aan de hand, iemand misschien al aangedurfd om Ziggo te bellen hierover?
     
  7. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Dit lees op bij de statuspagina van Hitnews :

    'Netwerk Status

    Via deze pagina houden we u op de hoogte van eventuele storingen.

    11-10-2009 - 18:30
    Er zijn klachten over de snelheid op alle poorten. Het probleem is bekend, er wordt op dit moment gewerkt om de storing z.s.m. op te lossen. Onze excuses voor het ongemak...'

    Ik gebruik zelf Hitnews en XLned, beide hebben dezelfde problemen betreft de fluctuerende snelheid, maar wel typerend dat Hitnews klachten heeft ontvangen.
     
  8. knorde

    knorde Forum Member

    Berichten:
    253
    Ik heb een zelfde soort probleem.

    Het staat beschreven op:

    http://forum.xlned.com/feedback/1160-zeer-duidelijk-snelheidsprobleem-xlned-niet-slecht-bedoelt.html

    Ik dacht dat het aan xlned lag, maar van xlned begreep ik dat meerdere internetproviders het snelheidsprobleem ervaren (de lagere snelheid bij hun komt dus niet alleen vanaf ziggo klanten van hun om het zo maar even uit te leggen).

    Maar hier lees ik nu weer dat 2 usenetproviders hetzelfde effect geven dus ik weet het ff zo 1,2,3 niet meer.

    Ik denk ik post het iig even misschien kunnen jullie er wat mee.

    Postcode 7442.

    Gr. Kees.
     
  9. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Ik lees op XLned dat ze het probleem zullen bekijken en desnoods doorspelen naar Ziggo. Prima service van ze! We wachten het af, en houden het uiteraard in de gaten.....
     
  10. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Hmja, ikzelf gebruik Hitnews en ja, Hitnews is ook reseller naar andere usenetproviders, dus ja, dat men eventueel dezelfde problemen ervaart kan een hoop verklaren.

    En ja, logisch dat ze zeggen dat ze het doorspelen naar Ziggo, was toen met Tweaknews ook, toen Tweaknews zelf problemen had ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina