1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo snelheden: Zijn ze wat ze moeten zijn?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Neovo Geesink, 11 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. (Toegevoegd: DD 12-10-2009)

    Eindelijk!! de Speedtest Server van Amsterdam is weer in de lucht!!
    Ik kan het merken ook!
    Dit zijn tenminste snelheden die bij mijn abbonament horen.

    [​IMG]

    Dit is tenminste lekker Internetten, en Remote hulp bieden.

    Neovo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2009
  2. op dit moment niet, voor ongeveer anderhalve week dan
    [​IMG]
     
  3. @jvleeuwe

    Dat probleem had ik ook...

    Eerst is mij het Arris Modem via de HD ge-upgraded naar de nieuwste Firmware.
    Dat is de eerste keer niet gelukt.
    De tweede keer was dat succesvol uitgevoerd.

    Toen bleef mijn snelheid nogsteeds ernstig onder de maat. (13/3, i.p.v. 50/5)
    Weer de HD gebeld, en een afspraak met een Ziggo monteur gemaakt, welke naar begrip zeer snel kon komen! (Al de volgende dag!)
    Het bleek dat alle verbindingen piekfijn in orde waren, en dat vanaf het Arris Modem via een Laptop van de monteur weldegelijk mijn snelheid aanwezig was.
    Dus, andere computer.... (Ik had nog een echte PIII computer...)
    Met deze computer is het inderdaad piekfijn in orde.
    Ik behaal conform mijn abonnament, en voorwaarden levering, mijn snelheden.

    Indien je zelf de Arris de nieuwe Firmware wilt laten ophalen moet je het volgende doen:

    (Deze Procedure heb ik op aanwijzing van de HD uitgevoerd)

    01: Trek de UTP kabel en de Telefoonkabel(s) uit de Arris.
    (Er mag ALLEEN de coax en de voeding aan zitten, anders zal de Arris mogelijk niet de update gaan binnenhalen)
    02: Trek de voeding eruit, en laat dit tenminste een half uur zo.
    (Het netwerk van Ziggo snapt dan dat er mogelijk een geforceerde aanvraag gaat aankomen)
    03: Na dit half uur steek je de voeding er weer in, en druk je direkt met een pennetje TENMINSTE 30 Secondes op het resetknopje.
    (Dit is een gaatje an de connectorzijde van de Arris)
    (Als je bibbert / even loslaat, Spanning eraf, dan erweer op, en overnieuw die 30 Seconden!)
    04: Laat na tenminste 30 Seconden deze knop los, en laat het modem zich uitveteren, ZONDER andere kabels aan te sluiten.
    (Alleen Coax en voeding zijn dus aangesloten!)
    05: Indien de lampjes Power, DS, US, Online en e.v.t. Telephone1 en/of Telephone2 continu branden, trek dan de voeding er weer uit, en sluit alles weer aan.
    (Dit kan wel een poosje duren!)
    06: Haal eventjes de power van een e.v.t. aanwezige Router eraf, en zet dan na enkele seconden deze er weer op.
    (De Router moet straks opnieuw aanmelden)
    06: Steek als laatste de voeding weer in de Arris, en laat het modem zich weer inboeken.

    -!!- WAAR%SCHUWING -!!-

    Trek NOOIT de stekkers eruit als je ziet dat de BEIDE lampjes DS en US tegelijk aan het knipperen zijn!!
    Doe je dit toch, dan moet de hele procedure hierboven OVERNIEUW.
    Je riskeert dan tevens dat de Bootrom van de Arris Corrupt raakt, en dat het modem dus vervangen moet worden!!

    Neovo.
     
  4. kijk dat was toen denk ik het probleem. op de avond van 30 september knipperden die 2 lampjes bij mij en hadden we hier en geen internet en geen telefoon. wij dachten dat dat de normale internet uitval was, dus deden we wat we dan altijd doen. de stroom eraf halen. daarna was het nog niet goed dus zijn we ff weg geweest en toen we terug kwamen deed alles het weer alleen sinds dien is mijn snelheid dus erg laag.

    is hier nog wat aan te doen?
     
  5. ik heb alles in 1 extra
     
  6. Hier met Z2 is de download vandaag aan de optimische kant, terwijl de upload achter blijft:

    [​IMG]

    Meestal is de download iets boven de 10, terwijl de upload op ongeveer 1.4 ligt.
    Geheel volgens specificaties, dus.
     
  7. @ Sasja:

    Als het Arris wel weer internet doorgeeft, is de Bootrom gelukkig niet corrupt geraakt.
    Anders hat het geval namelijk helemaal niet meer gewerkt.

    Nu zal een telefoontje naar de HD een oplossing zijn, want zij kunnen zien of de Arris nu dan de EuroDocsis-3 Firmware binnen heeft gehaald.
    Zoja, dan moet men verder gaan zoeken...

    Is de analoge TV ontvangst op ALLE zenders volledig ruisvrij?
    Indien je Digitale TV hebt, Is de signaalsterkte aan de ontvanger tenminste 50%?
    Zo ja, dan zit het waarschijnlijk in je computer, of e.v.t. Router.
    (Bij mij zat het probleem dus in de computer.)

    Neovo.
     
  8. bedankt voor je antwoord, ik zal zo bellen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina