1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Vraag mbt abonnement Z1

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door khuls86, 10 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. khuls86

    khuls86 New Member

    Berichten:
    4
    Ik stel deze vraag even namens iemand anders, ik zal proberen de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen.

    De persoon waar het om gaat zit in een zorginstelling voor verstandelijk gehandicapten. Zij maakt sinds een jaar gebruik van Internet Z1 voor wat simpele dingen zoals mailen en Skypen.
    Elke bewoner heeft een TV aansluiting op zijn/haar eigen kamer, deze aansluiting is van Ziggo en wordt voor zover mij bekend is door de overkoepelende organisatie betaald.
    Nu kreeg zij deze week een brief van Ziggo in de bus dat ze al geruime tijd gebruik maakt van Internet Z1 maar daarbij geen Televisie Z1 af zou nemen. En dat per 1 november dit alsnog bij haar in rekening zal worden gebracht.

    Mijn vraag is nu, naar welk deel van de klantenservice moet ik nu bellen om dit misverstand de wereld uit te helpen?
    Of zit er echt niks anders op dan zowel voor Televisie Z1 als Internet Z1 te betalen? In dat geval zou de persoon dubbel betalen voor haar aansluiting wat natuurlijk van de zotte is.
     
  2. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Helaas voor jouw kennis, maar dit is geen misverstand. Zonder een analoge TV aansluiting kan niemand een internetaansluiting krijgen of telefoon. Ik begrijp jouw punt wel, omdat je denkt dat de TV aansluiting door iemand anders betaald wordt. Helaas zij is nu zelfstandig Ziggo klant en mag ook nog een keer voor de TV analoog betalen.
     
  3. khuls86

    khuls86 New Member

    Berichten:
    4
    Nouja als dat wel het geval is zou ik dat graag van een Ziggo medewerker zelf horen. Als het niet anders te regelen valt dan zal er niks anders opzitten dan alles op te zeggen helaas.
    Maar is er bij de helpdesk een afdeling die over dit soort zaken gaat?
    Desnoods een doorverwijzing naar een 2e lijn zodat ik niet een standaard verhaaltje naar m'n hoofd geslingerd krijg.
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.670
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Er wordt nu toch ook door iemand anders betaald?

    Ik neem aan dat er dus andere afspraken gemaakt moeten worden met die zorginstelling/organisatie waar Ziggo nu blijkbaar een bepaalde overeenkomst mee heeft.
     
  5. khuls86

    khuls86 New Member

    Berichten:
    4
    Klopt als een bus wat je daar zegt The_Doman.
    Het Z1 abonnement wordt van bovenaf betaald. Ik weet zo niet wie daar verantwoordelijk voor is maar dat is wel na te gaan.

    Dat Ziggo vereist dat je Analoge TV van hun afneemt heb ik ook alle respect voor want er moet immers signaal op de kabel staan.
    Maar om dubbel te moeten betalen voor een kabel waar dus al signaal op staat en nog eens extra voor Televisie Z1 omdat Ziggo denkt dat mevrouw dit niet heeft gaat me toch iets te ver.

    Het zal vast wel op te lossen zijn door met Ziggo te bellen maar dan zou ik toch graag even weten bij welke afdeling ik moet zijn.
     
  6. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Dan moet je bij de administratie zijn, optie 3 en dan optie 4 in het keuzemenu. Leg het verhaal héél duidelijk uit en zorg ervoor dat je zeker weet dat de medewerker je begrijpt. Het is administratief wel degelijk mogelijk om een internet-abonnement te hebben zonder dat je een analoog tv-abonnement hebt. Mensen die in Cogas-gebied wonen hebben dit ook; zij betalen de tv aan Cogas en de rest aan Ziggo. Dat kan het systeem bij Ziggo ook aan, dus dit moet ook lukken ;)
     
  7. Clevegt

    Clevegt Forum Member

    Berichten:
    987
    Vreemd dat Ziggo niet weet dat er op dat adres een zorginstelling zit. Mijn oma heeft dat idd ook, ze betaald een x bedrag en heeft daar nu alle zenders voor in Zoetermeer (analoog dan hoor).
     
  8. khuls86

    khuls86 New Member

    Berichten:
    4
    Ik ben ondertussen na een paar telefoontjes weer iets wijzer geworden.
    Het klopt inderdaad dat er op het adres niks bij Ziggo bekend is.
    Een telefoontje met de administratie van de zorginstelling was voldoende om erachter te komen dat Ziggo collectief betaald wordt voor alle locaties.
    Voor zover ik weet gaat er morgen iemand met Ziggo bellen om het probleem de wereld uit te helpen.
    Als ik meer weet laat ik dit even weten.

    Edit:
    Er is ondertussen achteraan gebeld en het is allemaal geregeld.
    Toevallig kreeg men een behulpzame medewerker aan de lijn en die heeft alles juist in het systeem gezet. Rest nog de rekeningen even in de gaten te houden of alles ook goed doorgevoerd is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina