1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Blocken Bepaalde Zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ossie70, 9 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Blocken en Vaststaan Op Bepaalde Zenders

    Hallo luitjes.
    Zijn er meer mensen in de regio ijmuiden Postcode 1973 die de laatste
    tijd last hebben van blocken en stilstaan van het beeld op bepaalde
    zenders zoals Rtl4,5,7 En sbs6. 1 collega van mij heeft er ook last van.
    Weet iemand misschien of ziggo ergens mee bezig is met bepaalde
    freqenties van zenders
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2009
  2. Op www.ziggo.nl vind ik voor jouw postcode dit:

    Op 1 oktober en 2 oktober vinden er een aantal wijzigingen plaats in het digitale zenderaanbod.
    Preview TV wordt op 1 oktober toegevoegd aan het Digitale Basispakket op kanaal 12. RTL Lounge wordt op 2 oktober toegevoegd aan het Keuzepakket Film & Entertainment op kanaal 150. Garuda TV (huidig kanaal 670) wordt op 1 oktober verwijderd. Daarnaast veranderen op 1 oktober de kanaalnummers van een aantal zenders, vooral in de Keuzepakketten Film & Entertainment en Kennis & Nieuws. Het nieuwe zenderoverzicht is te vinden via:
    http://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht


    en dit:

    Groepsstoring
    van woensdag 30 september 11.37 uur tot dinsdag 6 oktober 14.42 uur
    Er is storing. Hierdoor kan het geluid ontbreken met digitale televisie in combinatie met de Samsung decoder DCB B270R
    Dit probleem is bekend, wij werken momenteel aan een oplossing.
    Onze excuses voor het ongemak.

    Haal de digitale ontvanger voor gedurende 2 minuten van de stroom en plaats deze daarna weer terug op de stroom.
    Indien het probleem nog aanwezig is, is dit ook op te lossen door de fabrieks instellingen te laden.

    Dit kan door het menu te openen van de Samsung decoder.
    In het menu onder de optie Setup vindt u de mogelijkheid om de decoder te resetten.
    Het standaard wachtwoord voor deze optie in het menu is 0000
    Hiermee worden de fabrieksinstellingen van de Samsung decoder geladen.

    Hierdoor is het ook noodzakelijk om opnieuw de Samsung decoder in te stellen en de zenders op te zoeken.
    Dit kan in het menu onder het kopje Zender en vervolgens Netwerkinstallatie.
    Het standaard wachtwoord voor deze optie in het menu is 0000
    Meer informatie hierover en de netwerkinstellingen voor uw regio vindt u op de onderstaande link of in uw handleiding:

    http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf[/I]
     
  3. Leuke topic-titel.
    Ik dacht eerst even dat je het had over het blokkeren van bepaalde zenders.
     
  4. Zo beter??
     
  5. Het gaan meer om blocken.
    Blocken betekent blokkeren in het engels.

    Wat jij in je beeld ziet zijn blokken. ;)

    Vandaar dus dat ik dacht dat je het had over het blokkeren van bepaald zenders.
     
  6. Nou het is iedergeval knap iritant die blocken(blokken) als je tv zit te kijken dus ik weet niet of dat zo blijft want dan is digitaal tv kijken
    echt een stap achteruit in plaats van vooruit. Dan gaan ik maar weer
    terug naar Sateliet of denk je dat dit opgelost gaat worden.
     
  7. Je hebt mijn post gelezen? Daar staat namelijk een mogelijke oplossing in ;)
     
  8. De RTL zenders (en SBS) zitten in Noord Holland op een frequentie waarop ook KPN (door de lucht) een setje digitenne-kanalen verzendt. Hierdoor zijn deze zenders vaak als eerste slecht bij een slechte huisinstallatie (slechte kabels/splitters, open uiteinden).

    Advies: Kijk eens op www.kabelkeur.nl en bekijk wat je aan je huisinstallatie kunt verbeteren (metalen stekkers ipv plastic, betere kabels, betere splitters, enz).
     
  9. Klopt helemaal!

    RTL zenders en SBS vielen inderdaad erg snel uit en dan kwam er gewoon e42 - geen signaal te staan, totdat ik overal Hirschmann KOKA aan ging sluiten.
     
  10. Hallo,

    Ik heb daar ook last van, vooral tussen 7 en 9 uur 's avonds. Zou jij op die tijdstippen dat je er last van hebt ook even analoog willen kijken want zelfs analoog heb ik last van wegvallen van het signaal zo ongeveer om de 1 seconde en dan maar heel eventjes. dat veroorzaakt die blokken.
    Hoor het.

    Groeten, Jeroen.

    PS: alle kabels zijn van Hirschmann en dubbel afgeschermd en metalen connectoren. Alles volgens de norm dus.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina