1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

vraagje over ci+

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door taz3d, 7 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op mijn Samsung moest ik eerst de Tv op Digitaal zetten en netwerk-id en MHz invullen. Dan TV laten zoeken.

    Als dat klaar TV uitzetten, CAM module plaatsen zonder de Smartcard en TV weer aanzetten.

    Authenticatie wordt gestart. Als de authenticatie goed is verlopen dan pas de simcard plaatsen in de Cam module.

    Klaar
     
  2. Zonder CAM eerst (digitale) kanalen opnieuw installeren --> KABEL aanklikken --> dus niet antenne aanklikken!!!
    Daarna pas CAM installeren!!
     
  3. Bedankt voor de reactie. Duidelijk, maar vreemd. Zonder CAM heb ik alleen het Ziggo zenderoverzicht, en vindt de TV zenders als RTL Lounge, QMusic, en een aantal namen van naar mijn idee digitale tuners (Humax, Samsung, ea.)

    Nederland 1 zit er NIET tussen. Een netwerknummer heb ik niet kunnen invullen.
     
  4. Als je geen netwerknummer en MHZ hebt kunnen invullen dan gaat het nooit goed werken. Instellingen moeten ergens staan. Ook nakijken dat je de juiste Netwerk-Id en MHZ gebruikt anders gaat het ook niet werken.

    1. Kijk eens of er een update is van de firmware van je TV. Wil soms helpen ivm Cam Module.

    2. Zet de TV terug naar de fabriekinstellingen en begin eens opnieuw. Wel zonder Cam module beginnen.

    Neem dit topic ook eens door mogelijk dat daar nog info voor je staat.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16501
     
  5. Het niet in kunnen vullen van een netwerk-ID is een bekende bug, die al een tijd geleden is opgelost door Philips.
    Heb je wel de nieuwste firmware eerste geinstalleerd?
     
  6. De allerlaatste firmware staat er op; die van 20-9 als ik me niet vergis. De TV is niet gereset, dat zal ik straks eens proberen.
     
  7. Haal de stroom er dan ook even een minuutje vanaf. Weet je zeker, dat de TV "schoon" opstart.
     
  8. Als je bij Philips zoekt op jouw scherm dan is dit een van de vragen. Check eens bij Stap 4 of je daar iets van Netwerk-Id kunt vinden.

    Check wel even de firmware zodat je 100% zeker weet dat je de laatste gebruikt. Met een Cam is dat nu net even het belangrijkste.
    (Versie: 000.026.058.005) Nederlands is de laatste versie op dit moment.

    Hier staan nog een aantal stapen die je kunt proberen.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=208709

    Vraag
    Hoe kan ik controleren of de Conditional Access-module (CAM) goed is geplaatst en wordt herkend door mijn TV?

    Antwoord
    In bepaalde landen kunt u bij uw digitale-TV-provider een CA-module en een smartcard krijgen voor het decoderen van gecodeerde digitale TV-kanalen.
    1. Schakel uw TV uit voordat u de CA-module plaatst.
    2. Schuif de CA-module op de juiste manier in de CI-sleuf (Common Interface) totdat de kaart niet meer verder kan.
    3. Schakel de TV in.
    4. Ga in hetTV-menu achtereenvolgens naar Features (Diversen), Common Interface voor toegang tot veelgebruikte toepassingen van de Common Interface, zoals die zijn gedefinieerd door de leverancier van de Common Interface-module.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina