1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Weer kuren Humax IR-FOX

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door G.bruiker, 6 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Wat me het meest ergert aan de IR-Fox is de EPG/Now-Next
    Om 2 uur 's nachts staat bij alle programma's bij de tijdlijn 0.00-0.00
    Er zijn geen programma gegevens opvraagbaar.
    Nu begrijp ik dat dit te maken heeft met het inladen van de EPG op UTC/Greenwich tijd.
    Aangezien we met de zomertijd daar nu 2 uur vanaf zitten,gebeurt dat laden van de nieuwe EPG dus om 2 uur 's nachts.
    Alleen,het duurt UREN voordat de Humax weer informatie geeft.
    Vannacht was om 4 uur nog steeds geen EPG data op te vragen en deed dus ook de now/next het niet.
    Mogelijk komt dit door de door archie al vastgestelde dubbele entry's in de epg.
    Het laden duurt veel te lang en zometeen gaat het uurtje extra er weer vanaf en kan je na 1 uur 's nachts al geen info krijgen.
    Vannacht duurde het tot 4 uur voordat de eerste gegevens weer binnen druppelden.

    Na een tijdje gaat de Humax "van tijd af" .
    Op gecodeerde kanalen haalt ie de juiste tijd niet meer op en gaat steeds verder achterlopen.
    Ga je naar nederland 1, dan is de tijd weer juist maar als de Humax eenmaal dit klachtje gaat tonen is dit maar van korte duur.
    (de volgende nacht klopt de tijd al niet meer)
    EPG klopt niet meer, de timers kloppen niet meer,en het automatisch aan en uit zetten van de decoder op een bepaalde tijd werkt ook niet meer.
    Het enige dat helpt is de stekker er uit te trekken,dan doet hij het weer een maandje of 2.

    Is er iets dat deze frustraties kan verhelpen ?
    Het enige dat nu werkt is eens per week de stekker er even uit.
     
  2. menno47

    menno47 Forum Member

    Berichten:
    1.834
    Ik zet de decoder 's nachts geheel van de stroom af en 's morgens er weer op en geen centje pijn dus !
     
  3. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Eh.. wel als je 's nachts om 2 uur nog tv kijkt,want dan mis je echt de EPG.:wink:
     
  4. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Ik heb er maar een schakelklok tussen gezet.. ik zal eens kijken of Humax zelf er aandacht aan wil besteden.
    Ik heb ze inmiddels gemaild.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
  5. Theunissen

    Theunissen Forum Member

    Berichten:
    388
    Probleem heb ik ook al eens gemeld en het is niet alleen het geval bij de Humax IR-FOX C maar ook bij de Humax IRHD-5000. Lijkt dus op een Humax probleem in het algemeen. Het gebeurt inderdaad precies om 2 uur s'nacht en om 3 uur s'nachts is het weer over. Het is overigens niet bij alle zenders waar dan de EPG weg is maar wel bij veel.

    Over een paar weken zal het probleem zich wel verplaatsen naar 3 uur s'nacht omdat dat de klok achteruit wordt gezet.
    .
     
  6. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Het probleem verplaatst zich dan naar 1 uur 's nachts.
    De epg data wordt ververst op UTC/Greenwitch time.
    Met zomertijd is onze tijdszone +2 uur ten opzichte van Greenwitch time,met de gewone tijd is dat +1

    Van humax krijg ik het volgende antwoord:
    Return-Path: <Toshiba/Humax/Lexmark@copaco.nl>
    From: "Toshiba/Humax/Lexmark" <Toshiba/Humax/Lexmark@copaco.nl>
    X-OriginalArrivalTime: 08 Oct 2009 07:22:14.0271 (UTC) FILETIME=[0EF9B0F0:01CA47E8]
    Beste Nick,
    Dit probleem is niet bekend bij ons.
    Wij willen je vragen de decoder terug te zetten in de
    fabrieksinstellingen.
    De tijd en EPG wordt namelijk door de kabelmaatschappij toegezonden en
    wij kunnen hier helaas geen aanpassingen aan verrichten.

    Met vriendelijke groet,
    Humax-Copaco

    Dit lost het niet op.
    Misschien willen meer Humax bezitters zich bij Copaco melden ?
     
  7. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.240
    Blijkt maar weer dat problemen gewoon ontkennen makkelijker is. Van Ziggo hoef je ook geen hulp te verwachten en Ziggo geeft aan Humax markt bescherming door alleen door Ziggo "gecertificeerde" apparatuur toe te laten. Het zal Copaco daarom verder worst zijn dat klanten problemen hebben, want ze verkopen die ontvangers toch wel. En dan hebben ze ook nog Ziggo die van tijd tot tijd grote partijen opkoopt om uit te delen aan de klanten. Echt een briljant systeem dat "certificeren" door Ziggo. Keuren kunnen ze niet en als er dan bugs door klanten geconstateerd worden dan vindt men het niet nodig om dan ook de verantwoording te nemen en te zorgen dat problemen worden opgelost. Voor wie wordt die goedkope rommel nu eigenlijk "gecertificeerd"? Voor Ziggo zelf of voor de klant?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina