1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Handshake icm Denon 1908 AV

Discussie in 'Samsung DCB-H380 (HDTV)' gestart door kirex, 3 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligt het aan Ziggo of ligt het aan Samsung?
    Als het signaal goed doorgegeven wordt, maar door de decoder verkeerd omgezet is, is dus niet Ziggo, maar Samsung de hoofdschuldige.
    Van Samsung hoeven we niets te verwachten, die maakt gewoon een nieuwe decoder met een andere naam en : "laat de domme kopers maar weer komen".
    Ziggo kan misschien wel een dreigend (heel klein) vuistje richting Samsung maken, maar of daar veel van te verwachten is weet ik niet.

    Ziggo is trouwens in deze ons aanspreekpunt, aangezien de decoders via hun besteld zijn.


    John
     
  2. Ziggo en Samsung

    Dan kan ik dus mijn vraag hierboven gewoon herhalen!:cool:
     
  3. Ja klopt.
    Ik heb trouwens nog wat ontdekt, regelmatig valt een seconde het geluid weg bij de HD zenders van n1,n2 en n3.
    Dit natuurlijk weer samen met mijn HDMI van de samsung en de optische kabel van samsung naar receiver. Net alsof de receiver geen signaal ontvangt.
    Meestal (dan staat hij ook op Ned 1) om 23.15 0f 23.20 uur tijdens Pauw en Witteman.

    Wie heeft hier ook last van?

    John
     
  4. En ik maar denken dat ik gek aan het worden was.
    Ik heb een Philips Full HD TV (jaar oud) en een sony all surround set (1 jaar oud) en ik heb alle boekjes 10 keer doorgenomen en van alles geprobeerd. Zelfs vandaag mijn TV geupdate via internet.
    Maar niets echt niets helpt.
    Als ik van de playstation 3 naar de TV overschakel dan heb ik wel geluid (via tulipstekkers Decoder --> surroundset) maar geen beeld. Alleen een blauw knipperend beeld op de TV. Alleen als ik de stekker eruit trek en de decoder opnieuw opstart doet hij het. Lijkt me van de zotte dat het op deze wijze moet. Ook na de decoder uit te hebben gezet na een avond TV kijken moet ik op deze wijze handelen als ik de ochtend erop weer TV wil kijken.
    De DVD en PS3 doen het gewoon goed vis de surround set alleen de decorder niet.
    Ik denk dat ik Ziggo eens ga aanschrijven met dit probleem en zal naar dit forum verwijzen. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
    Ik hou jullie op de hoogte.
     
  5. Ben verder wezen neuzen en op het volgende gestuit;

    Some cable TV set-top boxes with HDMI outputs don’t deliver a picture to displays with HDMI inputs. What is the problem, and is there a solution?
    In some cases, the set-top box software does not activate or support the HDMI port. In other cases, cable TV set-top boxes don’t work correctly when used in conjunction with an A/V receiver (but will typically function correctly when connected directly to a TV or monitor). Investigation of some of these devices reveals that this is caused by an error in the way these set-top box devices implement HDCP. Specifically, some of those boxes do not support "HDCP repeaters" (devices that pass along the signal to another device) such as an A/V receiver or switch. We believe that this may be a problem in the initial versions of these products, and in some cases there is new firmware available that fixes this issue in HDMI (newer versions may already have this fix). We have been actively working with manufacturers to resolve these problems. We suggest that users contact their cable operator and request the new software to address these issues. As noted above, cable operators are increasingly downloading the available firmware upgrades required to fix this error.

    Bron: http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx#41

    Yamaha geeft overigens ook aan dat het met een firmware update verholpen kan worden.

    Dus Ziggo; "doe er wat aan en zet druk op Samsung".

    Ik hoof dat INFJE van de Ziggo VOD helpdesk dit ook leest, die zit tenslotte dicht bij het vuur.

    De groeten allemaal,

    Ron.
     
  6. Luitjes,
    Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk van Ziggo.
    De gehele problematiek van maart tot heden uitgelegd.
    Voor hun was het als bliksem bij heldere hemel.
    Zij hadden nog nooit van dit probleem gehoord.
    Ik ga morgen het abonnement opzeggen en het geld van de decoder terug vorderen. Als dit niet lukt span ik een kort geding aan.
    Ik heb de decoder per slot van rekening nog geen jaar.

    Ik hou jullie op de hoogte.
     
  7. Misschien kun je meteen een stichting oprichten: SamsungDCB-H380leed..:wink:
    Er moeten toch inmiddels wel honderden zijn die dezelfde klachten hebben, en ook gemeld hebben op dit forum. Ik lees er al maanden over!
     
  8. ja...dat is een goeie
     
  9. workaround

    maar is er nu een workaround mogelijk.

    Zat te denken met een Logitec Harmony en een remote stekkerblok/adapter.

    Lijkt me dat dit mogelijk moet zijn, want een logitec is programmeerbaar en de adapter heeft een stroom aan/uit functie die met Infra Rood werkt.

    iemand een idee, of heeft iemand dit al geprobeerd?
     
  10. Heren,
    Na wederom veel contact met Ziggo heb ik eens rondgekeken naar andere providers die alles in 1 aanbieden. Daar werd ik ook niet vrolijk van. In ons dorp zijn we veroordeeld aan Ziggo.
    Ik heb het op aanrader van de ziggo helpdesk aangesloten met component en ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben. Ik heb geen kwaliteits verlies op mijn tv. Helpdesk deelde me mede dat zij ook zaten te wachten op een update van Samsung.
    Ik zal eendaags eens met samsung bellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina