1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Handshake icm Denon 1908 AV

Discussie in 'Samsung DCB-H380 (HDTV)' gestart door kirex, 3 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Samsung DCB-H380 (HDTV)



    Heb net een Onkyo TX-SR 607 aangesloten op mijn Panasonic plasma tv.
    De dvd speler van Medion aangesloten via hdmi op de onkyo werkt perfect qua beeld en geluid.
    De WD-mediaplayer aangesloten via hdmi op onkyo: idem.
    De dreambox heeft geen hdmi aansluiting maar verbonden via optisch kabeltje: perfect.
    Nu komt de samsung 360, hdmi over de onkyo beeld goed, geen of hakkelend geluid. Op geen enkele wijze is er goed geluid uit te krijgen, de onkyo blijft heen en weer switchen.
    Beeld laat ik nu lopen via hdmi en heb de optische ingang toegewezen aan de hdmi ingang via het optisch kabeltje. Nu gaat wel alles goed, maar waarom niet via de hdmi,terwijl de rest van de apparaten perfect over de hdmi op de receiver werken?
     
  2. Hoe krijg je beeld met je Onkyo naar de TV? Ik krijg alleen Blauw beeld, en krijg pas beeld als ik de Samnung van de stroom heb gehaald?

    Op welk kanaal heb je de Onkyo staan voor TV?

    Heb dezelfde set, waarschijnlijk dezelfde TV. Maar dat geluidprobleem heb ik niet. Geluid is perfect.
     
  3. Mijn Samsung is via de HDMI kabel aangesloten op de onkyo,die vervolgens via de hdmi uitgang verbonden is met de hdmi 1 van de TV.
    Als ik de hdmi van de samsung rechtstreeks op de tv aansluit doet alles het, maar ik wil alles laten lopen via de onkyo.
    De samsung is verbonden via hdmi 1 van de onkyo en de dvd speler via hdmi 3.
    Om toch geluid te krijgen heb ik de optische uitgang van de samsung aangesloten op de optische ingang 1 van de onkyo en heb dus zodoende toch beeld en geluid, maar mijn bedoeling is om via de hdmi van de samsung naar de omkyo geluid en beeld te krijgen.

    John
     
  4. Handshake probleem

    Het was niet lang zoeken naar de oorzaak in mijn geval. Het ligt echt aan de nieuwe decoder van Samsung.

    Ik heb een Harman Kardon AVR255 en heb sinds dat digitale tv uit is gekomen een Samsung DCB-H360 gehad. Die werkte prima en ik heb nooit problemen gehad.
    Onlangs ben ik overgestapt naar een alles in een pakket en kon voor 99 euro de DCB-H380 krijgen.
    Dat leek me wel leuk om te proberen.

    Avonden lang heb ik lopen klooien omdat hij na een korte periode constant een blauw knipperend beeld gaf, als ik even op een andere source op de AVR255 had gekeken.
    Mijn geluid liep toen nog via een optische kabel, en dat kwam gewoon netjes en helder door. Maar het beeld bleef blauw knipperen. De enige oplossing was : De stekker uit de Samsung DCB-H380 en dan had ik weer beeld. Super irritant!

    Eerst dacht ik dat het aan ge Harman kardon zou liggen. Vreemd wel, want de H360 had er geen last van. Zelfs na een update van de Harman Kardon, blijft die H380 wegvallen.

    Nu heb ik de oude Samsung DCB-H360 er maar weer op aangesloten en dat werkt het prima.
    Zonde toch, want die H380 had een hoop extra voordelen (zolang hij beeld gaf)

    Ben benieuwd wanneer Ziggo eens een update voor hun geleverde H380 beschikbaar stelt.
     

  5. Ik heb veel problemen gehad met de H380. HDMI Handshake problemen die alleen met een cold boot te verhelpen zijn.

    Nu heb ik een Humax IRHD5000c. Deze heeft geen handshake problemen met HDMI.

    OT: De Humax upscaled zelf niet, dat is een bijkomend voordeel. Ik kan dat door de Onkyo TX-SR875 laten doen of door de Philips 42PFL9603. Die kunnen dat veel beter dan de decoders (of dat nu een Samsung of een Humax is).
     
  6. Handshake probleem

    Reactie van Samsung n.a.v. een mail waarin ik het probleem voorschotelde van de blauw flikkerende beelden en constant de stekker uit het stopcontact te moeten halen om het apparaat weer te kunnen gebruiken.


    Geachte heer....

    Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE46A786R2F.

    Voordat wij een beoordelingkunnen maken moeten we eerst weten hoe de
    DCB-H380 zich gedraagt i.c.m. andere apparaturen. Wij adviseren u om de
    DCB-H380 elders te testen of een andere Home Cinema Set hierop te
    testen.

    Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
    Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
    uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
    kunnen zijn.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tariq Idoe
    Contact Centre Medewerker
    Samsung Electronics Benelux B.V.


    (ik had dus net zo goed niets kunnen sturen) :giveup:
    En ging dus maar zelf weer wat verder aan rotzooien met dat ding.

    Heb hem nu via een component kabel (RGB) aangesloten en het geluid via een optische kabel laten lopen. (ik weet niet of dat beeld nu minder kwaliteit is als anders met een HDMI kabel)

    De kabel van mijn Harman Kardon naar de TV is wel een HDMI kabel gebleven en het werkt nu perfect. Probleem opgelost. Kijk nu al een paar dagen en het is niet meer voorgekomen.
    Dus een idee voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, en een versterker heeft waar ook een component ingang op zit.
     
  7. (ik had dus net zo goed niets kunnen sturen)
    En ging dus maar zelf weer wat verder aan rotzooien met dat ding.

    Heb hem nu via een component kabel (RGB) aangesloten en het geluid via een optische kabel laten lopen. (ik weet niet of dat beeld nu minder kwaliteit is als anders met een HDMI kabel)

    De kabel van mijn Harman Kardon naar de TV is wel een HDMI kabel gebleven en het werkt nu perfect. Probleem opgelost. Kijk nu al een paar dagen en het is niet meer voorgekomen.
    Dus een idee voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, en een versterker heeft waar ook een component ingang op zit.

    Maar het blijft natuurlijk wel raar dat je Samsung het niet doet zoals het hoort.
    RGB en optisch is geen hdmi.
    Ik heb hetzelfde met mijn 360.
    Het ligt dus duidelijk aan Samsung, die op allerlei manieren probeert zich er met een kontverhaal vanaf te maken.
    Het ligt niet aan de Harman Kardon van jou of aan de Onkyo van mij!
    Zeker niet als je weet dat andere digitale componenten van mijn installatie het wel goed doen.
     
  8. Zoals ik al aangaf in een andere thread over dit onderwerp, dat is geen oplossing, dat is een workaround.
    Als ik een decoder koop met een HDMI aansluiting, dan verwacht ik ook dat die werkt.

    Aan Samsung kun je doorgeven dat ze even in deze thread kijken, de H380 doet het niet met Onkyo, Sony, Harman Kardon versterkers en (minimaal) Philips TV's. En alle andere soorten apparatuur werkt wel naar behoren, zoals Media Center PC's, Blue Ray spelers, Humax HD decoders enz.
    Alles wijst gewoon naar de Samsung, zelfs de symptomen (blauw knipperend beeld, stekker eruit om hem weer werkend te krijgen) zijn bij iedereen gelijk.
     
  9. Kun je het mailadres hier neerzetten van die samsung helpdesk?

    Dan moet iedereen [waaronder ikzelf] met dit probleem mailen daar de helpdesk. Lijkt me dat ze het probleem wel gaan onderkennen.

    Zo niet [komen ze weer met een afscheepmail terug, dan zou ik adviseren om een uurtje vrij te maken en zeer slechte berichten posten op de board over Samsung decoders in het algemeen.
    Dit soort berichten helpt vaak wel om een bedrijf kritisch naar zijn producten te laten kijken [denk aan UPC]. Ik ben iig wel bereid om hier tijd in steken, doe ik nu ook elke avond met mijn drama decoder !
     
  10. Ik begrijp niet waarom Ziggo hier geen tijd in steekt!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina