1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Poort 25: We moeten mail sturen om iets gedaan te krijgen..

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Martyin, 2 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat uiteraard een BS antwoord is. Ik zal ook aangeven waarom het BS is. Poort 25 staat voor BINNENKOMEND verkeer dicht. Als het om spambots zou gaan, dan zou het UITGAAND dicht staan, maar naar buiten kan mijn mail server gewoon mails sturen. De reden dat ik mijn mail server naar die van Ziggo laat relayen is ook alleen, omdat de consumentenreeksen in diverse databases vermeld staan als zodanig en daardoor automatisch geblacklist worden.
     
  2. Ik heb na een paar jaar via dynamische adressen een mailserver gedraaid, en heb nu alles overgezet naar een gratis gmail mailserver
    alle mail gaat en komt van je eigen domeinnaam, en de hosting ligt bij google
    scheelt stroom, en zorgen
    ( en ja je zal wel privacy issues opsommen, maar in dat geval, kan je je aansluiten bij de voorgaande commentaren )
     
  3. De officiële lezing is dan ook dat je smtp.ziggo.nl moet gebruiken voor uitgaand mailverkeer en dat poort 25 geblokkeerd wordt vanwege spambotjes.
    Dat kan en mag je onzin vinden; ik geef alleen de officiële verklaring aan.

    Overigens doen een hoop ISP's het op deze manier.
     
  4. Damn...
    ik heb me weer laten verleiden tot een antwoord, in een topic waar de starter toch niet meer komt ....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina