1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Poort 25: We moeten mail sturen om iets gedaan te krijgen..

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Martyin, 2 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Een fixed IP heeft tegenwoordig echt geen toegevoegde waarde. Waarom je dit zo graag wilt snap ik echt niet, er zijn methoden genoeg om met een "dynamisch" ip te kunnen werken, voor zover je van dynamisch kunt spreken, ik heb sinds ik Ziggo heb nog steeds hetzelfde IP, dus zo dynamisch is het nu ook weer niet. En dat ze geen fixed IP's uitgaven had je kunnen weten, staat ook in de algemene voorwaarden. En daar ben je zelf mee akkoord gegaan toen je het abonnement afsloot. Of ga je overal mee akkoord zonder eerst de voorwaarden te lezen?

    En over de poort 25. Nee het is geen ontmoedigingsbeleid, maar wel een relativerend en reëel beeld. Zoek eens op de posts van Cees. Hij is lid van de MGV, en heeft al een paar keer aangegeven dat er vanuit het MGV al vele malen overleg is geweest met Ziggo over het openstellen van poort 25, en daar is keer op keer niets uitgekomen.

    Dat jij het alsnog via deze wijze wilt proberen, prima, moet je vooral doen. Heb alleen niet teveel hoop. Als Ziggo zo gevoelig voor die signalen zou zijn was poort 25 allang opengesteld.

    Zucht... Waarom begint men altijd weer over of iemand voor Ziggo werkt als men een reply krijgt wat niet in hun straatje past.....

    Nee ik werk niet voor Ziggo, heb ik al vaak genoeg aangegeven, en het is belachelijk dat ik het nu nogmaals moet doen, temeer omdat ik jou hier volgens mij ook geen verantwoording over verschuldigd ben, en dat vind je zelf blijkbaar een belangrijk punt gezien:
    Klopt, dat hoef je ook niet. Het enige wat ik kenbaar heb gemaakt is dat simpelweg in de algemene voorwaarden staat, waarmee je neem ik aan op de hoogte bent, dat het commercieel gebruik van de diensten niet toegestaan is.

    Trek je eigen conclusie. Zakelijk/commerciële gebruikers hebben in feite eigenlijk geen recht van klagen omdat ze zelf de algemene voorwaarden overtreden.

    Je voelt je blijkbaar zwaar aangevallen door jou bericht persoonlijk te maken, en een persoonlijk aanval in te zetten. Ik zie alleen niet in waarom. Alleen omdat je een reply krijgt wat niet in je straatje past? Je laat je wel ontzettend kennen..... Beetje jammer, dat wel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2009
  2. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Ah toch gewoon een thuisservertje dus..... dan neem je toch gewoon een no-ip reflectortje, http://www.no-ip.com/services/managed_mail/inbound_port_25_unblock.html

    Ben je van het gelazer af en heb je nog backup ook als de boel er een keertje uitligt. Omgerekend minder dan 3 euros per maand dus dat kan er ook nog wel bij toch.
     
  3. schoft

    schoft Forum Member

    Berichten:
    26
    ZIn vs Onzin

    Geod onderbouwd topic Martin.
    Compliment hier voor.

    Het poort 25 verhaal is mijns inziens kompleet achterhaald.
    2 ã 3 jaar geleden kon je bij quicknet en multikabel wel je eigen mails server draaien.

    Ze deden een test en als je het goed had staan werd die doorgevoerd.via hun 25 smtp poort.
    Dat kan ziggo dus nu ook doen ze het niet dan is dit onwil.

    Geen fixed ip wil natuuurlijk niet zeggen dat je elke dag een ander ip hebt.

    Vroeger hing casema ip's aan een mac adress dus kreeg je router of computer
    bijna altijd het zelfde ip. (0f Modem).

    Veel succes.
     
  4. peterzyx

    peterzyx New Member

    Berichten:
    2
    oplossing voor het probleem?

    Ik worstelde met hetzelfde probleem.
    Volgens mij is het simpel op te lossen.

    *** Stel je inkomende (POP3) server in volgens instructie xs4all.
    pop.xs4all.nl
    Dat geldt OOK voor je poort: 995 (SSL ingeschakeld)
    *** Stel je uitgaande (SMTP) server in volgens instructie Ziggo.
    smtp.ziggo.nl
    Dat geldt OOK voor je poort: 25 (SSL uitgeschakeld). En OOK voor het UITSCHAKELEN van de SMTP-verificatie.

    Hoe het komt dat ik op mijn desktop gewoonweg met alle XS4all-instellingen kan werken, en op mijn laptop NIET, dat laat ik voor wat het is...

    Wedden dat dit lukt?!?!
    Moraal van dit verhaal: nooit verder zoeken dan nodig........
    :):):)
     
  5. Jdd

    Jdd Forum Member

    Berichten:
    1.087
    Ziggo verkoop heeft nog veel te leren over de eigen produkten en diensten....
     
  6. Jdd

    Jdd Forum Member

    Berichten:
    1.087
    Als je zelf je mail afhandeld heb je vast adres nodig, maar omdat er spamblock lists zijn die al het mail dat van een dynamisch adres afkomt blokkeert.



    Je heb adressen uit statische pools -> worden niet geblocked
    Je hebt adressen uit dynamische pools -> worden geblocked.

    het is simpel..
     
  7. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    Ik moet zeggen als je een zogenaamde professional bent dan gedraag je je erg onprofesional.
    Er zitten hier mensen die al sinds dat er kabel internet bestaat bij casema/wanadoo/ziggo en weet ik het wat voor naam het al gehad heeft zitten en die weten echt wel waar ze over praten

    Neem het advies voor lief negatief of niet en kijk wat je er mee kan doen ipv gelijk op je teentjes getrapt te zijn

    [​IMG]
     
  8. schoft

    schoft Forum Member

    Berichten:
    26
    :schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater:
     
  9. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    Zijn paar flinke teentjes waar je op kan trappen ;P
     
  10. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Een prima instructie, maar helaas bedoeld de ts iets anders. Het gaat hem om inkomende smtp verbindingen en niet om de uitgaande. Dat werkt iets anders dan pop verbindingen...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina