1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Foutcode E30 even geduld a.u.b.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door viligante, 1 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Uhh hoe en door wie? Wat kan ik morgenochtend vragen aan de helpdesk zodat het gaat werken?
     
  2. Dat klopt, dus je kunt beter een nieuwe kaart halen en de helpdesk bellen om de oude kaart te de-activeren en de nieuwe te activeren.
     
  3. Volgens mij is het probleem dat je oude @Home smartcard geregistreerd is in de Irdeto Conditional Acces System (CAS) database van het Ziggo/@Home netwerk. Het signaal dat uit die Irdeto database van Ziggo/@Home gegenereerd wordt voor jouw smartcard kan echter niet het kabel netwerk van Ziggo/Casema/Multikabel bereiken omdat dit twee gescheiden netwerken zijn met ieder een eigen digitale TV headend.

    Je zou eens kunnen proberen of Ziggo jouw @Home smartcard uit de Ziggo/@Home Irdeto CAS database wil halen door deze eerst te deactiveren en vervolgens weer in de Ziggo/Casema/Multikabel Irdeto CAS database wil opvoeren en activeren. Met andere woorden: Je smartcard moet mee verhuisd worden van Ziggo/@Home gebied naar Ziggo/Casema/Multikabel gebied. Het zal wel een heel gedoe worden om dit bij klanten service te gaan uitleggen.
     
  4. ik had niet het hele verhaal gelezen. Als een kaart niet geactiveerd kan worden met de normale helpdesk tools omdat de kaart bv een aantal jaren niet meer in gebruik is dan moet de kaart op een speciale manier gerecovered worden en dat kan de helpdesk niet zelf. In dit geval is er een andere reden dat het niet werkt. De kaart kan n.l. niet gebruikt worden in het voormalige casema gebied.
     
  5. Recoveren, dat moet idd eerst nog geprobeerd worden. Vraag dus: wil je 'm eerst recoveren en dan reprovisionen?
     
  6. recoveren kan de helpdesk niet !
     
  7. Hoef je niet te vragen want dit wordt niet ondersteund middels de bestaande processen en workflow systemen. Kan alleen met oranje ziggo smartcards, niet met de legacy kaarten.
     
  8. Ok nou ik denk dus dat ik met de helpdesk niet veel verder zal komen.

    Volgens mij kan ik beter morgen bij Media Markt een nieuw Ziggo Start pakket kopen en deze smart card via de helpdesk laten activeren zodat het weer werkt toch?

    Eigenlijk wel raar dat je bij een verhuizing extra kosten moet maken bij dezelfde provider en ze hier technisch gezien geen oplossing voor hebben.
    De antwoorden van de helpdeskmedewerkers zijn helaas allemaal standaard, zij hebben van dit soort problemen helaas geen kaas gegeten.
     
  9. Ik wil je toch verzoeken om dit voor te leggen bij de helpdesk. De oude kaart moet namelijk uit het systeem gehaald worden en dat wordt niet bereikt als je alleen een nieuw starterspakket ophaald. Wellicht dat men een kaart wil opsturen. Isis mag aangeven of dit een optie is. Je kunt anders ook een bericht naar een Webcare member sturen
     
  10. Heb je de verhuizing bij Ziggo doorgegeven? Zoja, dan lijkt het mij toch niet zo'n moeilijke procedure dat ze je oude smartcards uit het systeem van het voorgaande kabelgebied verwijderen en je daarvoor nieuwe smartcards voor het nieuwe kabelgebied toesturen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen Ziggo medewerker is die nooit op het idee gekomen is dat klanten van tijd tot tijd verhuizen en daabij ook van kabelgebied veranderen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina