1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Foutcode E30 even geduld a.u.b.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door viligante, 1 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. viligante

    viligante Forum Member

    Berichten:
    11
    Hallo,

    Heb al wat dicussies gelezen inzake deze foutcode, kan echter geen enkele oplossing vinden m.b.t. mijn probleem.

    Ik kom vanuit Tilburg in het voormalige @home gebied en woon nu in Delft. Heb mijn decoder en smartcard meegenomen tijden de verhuizing. In nieuwe woning decoder geinstalleerd, nieuwe netwerkfreq e.d. ingesteld en de zenders werden geladen. Hierna kan ik echter alleen Ned1, en nog wat lokale zenders ontvangen, op alle andere kanalen krijg ik de mededeling E30 even geduld a.u.b.. Van alles al geprobeerd, kaart schoongemaakt, kabels vervangen, decoder aan, uit, reset echt alles. Helpdesk gebeld, die zeiden dat ze een card reset zouden zenden en dat na 2 tot 3 uur alle zenders weer beschikbaar waren. Dit is inmiddels al bijna 10 uur geleden en zelfs tot 2 maal toe heeft de helpdesk dit gedaan maar nog steeds zelfde code.

    Als ik een smartcard van een familielid invoer die toevallig ook in dit gebied woont dan werken wel alle zenders. Het heeft dus kennelijk met de smartcard te maken die niet kan worden gereset of zoiets?

    Via de helpdesk kom ik dus niet verder. Wat moet ik nu doen? Gewoon nieuwe smartcard kopen bij MM of via Ziggo of is dit geldverspilling en zou het gewoon moeten werken?

    Wie kan mij s.v.p. helpen, ben nu een beetje radeloos :cry:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2009
  2. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    De foutcode E30 komt eigenlijk neer op de foutcode E19 (preview periode verlopen). Raar dat je bij de helpdesk niet verder kwam; zij moeten de kaart opnieuw voor jou activeren. Zorg dat je het smartcardnummer bij de hand houdt en in de buurt van je decoder bent en bel ze dan weer.

    EDIT: die smartcardreset ging eerst met een tool waarbij het idd 2 uur kon duren. Daarbij moest dan de decoder 2 uur op nederland 1 staan. Er is nu een tooltje waarmee het direct kan (binnen 30 sec), mits het niet stuk is, wat helaas nogal 's voorkomt... Dan moet wel nog de decoder op nederland 1 staan.
     
  3. viligante

    viligante Forum Member

    Berichten:
    11
    Dat heb ik dus al 2 keer gedaan, smartcardnummer opgegeven, ze hebben tot 2 keer toe opnieuw activatie gedaan, maar werkt dus nog steeds niet
     
  4. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Hoe oud is je smartcard? De officiële manier van werken is dat ze het nog één keer proberen en als het dan niet werkt een nieuwe sturen onder het motto 'oude stuk'. Dit is kosteloos.
     
  5. viligante

    viligante Forum Member

    Berichten:
    11
    Card is ongeveer 2 jaar oud. Overigens heeft ie ruim 2 uur op Ned2 gestaand en niet op Ned1, dit conform instructies van de Helpdesk.
    Heeft het nu nog zin om hem nog een keer op Ned1 een tijdje te laten staan of is dit al te laat. Hij staat nu alweer vanaf een uur of 19.00 uur uit namelijk
     
  6. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Nja, dat maakt niet heel veel uit, als-ie maar op dezelfde zender blijft staan. Nu maakt het niet meer uit denk ik. Ik denk dat je het beste morgenochtend even weer kan bellen en dat ze 'm dan nog een keer proberen te heractiveren met jou aan de lijn (as said: dat kan tegenwoordig binnen 30 sec). Kaart van 2 jaar oud moet 't wel nog doen, maar goed, als de 3e heractivatie niet werkt moeten ze conform de werkinstructie een nieuwe toesturen.
     
  7. viligante

    viligante Forum Member

    Berichten:
    11
    Ok bedankt in elk geval, zal het morgen nog een keer proberen, ze gaven trouwens wel aan dat een nieuwe kaart niet gratis is omdat hij al ouder is dan 1 jaar........
     
  8. tja

    tja Forum Member

    Berichten:
    2.209
    Heeft er denk ik mee te maken dat de oudere smartcards niet uitwisselbaar zijn tussen de verschillende gebieden. Daarom waren er in het begin van Ziggo ook twee kleuren kaarten, oranje en paarse. De nieuwe zijn dacht ik ondertussen wel uitwisselbaar.
     
  9. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Echt? Heb ik nog nooit van gehoord... In geval van een defecte smartcard wordt er een taak aangemaakt en wordt er een nieuwe toegezonden. Heb nog nooit gehoord dat er wordt gekeken naar hoe oud zo'n ding is. Bij decoders gebeurt dat wel ivm garantie.

    Klopt. Oude Casema-kaarten werken niet in @Home-gebied weet ik uit ervaring, maar nieuwe (oranje) kaarten werken overal.
     
  10. viligante

    viligante Forum Member

    Berichten:
    11
    De card die ik heb is nog een smart card van @home die ik in Tilburg gebruikte, zou deze dus in het gebied Delft niet werken en dat het probleem zijn?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina