1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe klant en nu al verdrietig...

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door LetschGo, 1 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste allemaal,
    Het kan nóg veel erger met Ziggo.
    Vrijdag de boel afgemaakt.
    Voor wat betreft niet zo handig met de schroevendraaier: voor hetgeen ik gedaan heb is helemaal geen schroevendraaier nodig.
    Ik bén wél handig met de schroevendraaier: De Japanse drukpersenfabrikant Komori heeft mij als demonstrateur en installateur/instructeur ingehuurd voor 5- en 6-kleurenpersen: Dat zijn machines van zo'n 40 ton en daar hangen 3 computers aan om de boel aan te sturen. Ik heb in Parijs de hoofdprijs voor de beste drukker in Europa gewonnen, vóór de NL Staatsdrukkerij en Jean Didier/Quibécor. In Brussel de Wiggins Teape Award (2e prijs) en in Londen de Highly Commended Award.
    Klets dus niet dat ik niet technisch ben!

    Het modem moest nog geactiveerd worden, en dat is ook gewoon gebeurt. dat werkt dus. Telefoonstekker in het modem en werkt ook. simpel dus tot zover.
    Alleen mijn computers krijgen geen IP adres van de router. Router gereset (zacht en hard) maar dat helpt niet. De computers zien de router wel, maken ook verbinding maar krijgen geen IP adres.
    Dan via een kabel rechtstreeks aan het modem. Hoepla op internet. Dan via de kabel op de router. Hoepla, óók op het internet. Maar draadloos niks hoor.
    Moet dus iets ín de router zijn.

    Nu begint het Ziggo feest weer.
    Helpdesk gebeld. Slimme jongens hoor: advies: trek de stekker eens uit het modem. Ja, dat heb ik al geprobeerd. Doen mijnheer! Ja maar... Het modem moet worden gereset mijnheer. Ja maar de telefoon.... Nee de stekker er uit mijnheer. OK..., klik weg telefoonverbinding. Eikel, luister dan ook naar wat ik zeg. Opnieuw bellen. Krijg weer een ander. Hele riedel opnieuw,
    Allemaal overbodige software geïnstalleerd die niets met de router te maken hebben. 4 1/2 uur bellen Jawel, geduld kun je ze niet ontzeggen.
    Conclusie van Ziggo: Het moet uw router zijn mijnheer...
    Ja, dat zei ik 4 1/2 uur geleden ook al.
    Dan moet u NetGear maar rechtstreeks bellen, daar hebben wij afspraken over met NetGear.
    OK, ik bel NetGear. Vertel dat ik het All-in-1 pakket van Ziggo heb.
    Ho stop! roept de man van NetGear. Wij helpen geen klanten van Ziggo.
    Huh???
    Nee, u bent vandaag de vijftigste beller van Ziggo. Als ze het niet weten sturen ze hun klanten naar ons, maar er zijn absoluut géén afspraken dat wij Ziggo klanten helpen. Het is ons zelfs uitdrukkelijk verboden. Ziggo zet eigen software op de router en dat is troep waar wij niets mee te maken willen hebben.
    Als ik u één advies mag geven: Stop de spullen van Ziggo terug in de doos, breng de boel terug naar Ziggo en ga naar gauw naar een ander.
    Pardon?
    Het is vreselijk mijnheer, u mag mijn naam er bij noemen: ●●●●●●● (naam verwijderd om niemand in problemen te brengen) en ik ben van de technische dienst van NetGear.
    Ik mag en wil u niet helpen met spullen die door Ziggo zijn geleverd. Dat moet Ziggo écht zelf doen, maar nogmaals mijn advies: breng de boel terug!
    O jee...

    Helpdesk Ziggo gebeld.
    Ja, mijnheer, het klopt dat er geen afspraken zijn dat NetGear onze klanten zal helpen. Dat mogen zij ook niet.
    Ja, maar uw collega's zeggen...
    Ja, dát klopt. Dat staat ook in onze instrukties om te zeggen. Maar NetGear mág u niet helpen. Ik wéét dat het idioot is, maar we krijgen het van bovenaf geïnstrueerd zo te handelen. Ik wéét dat onze klanten hier gek van worden, maar van bovenaf veranderd er niets. Het is hopeloos.
    Húh???.... Dit is werkelijk te gek voor woorden!

    Afijn, de man is het óók met mij eens dat de router het probleem is en belooft mij een sticker toe te sturen.
    Een sticker????
    Ja, dan kan de router opgestuurd worden voor reparatie.
    Kan niet gewoon de beloofde monteur komen en die een nieuwe router laten meenemen?
    Nee, dat gaat niet. Eerst de sticker opsturen, dan de router naar Ziggo opsturen en als de router na ongeveer twee weken terug bij mij komt, kan ik bellen voor de beloofde monteur.
    Tevens raad hij mij met klem aan een klachtenformulier op de website van Ziggo in te vullen in de hoop dat er wat zal veranderen.

    Dit zegt wel zo'n beetje alles over Ziggo lijkt mij.

    Is er iemand daar buiten die geloofd dat het nog zinvol is om onder de vloer naar de groene kabel te gaan zoeken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
  2. Voor diegenen die nog niet begrijpen waarom ik niet direct onder de vloer ben gekropen en allerlei halsbrekende toeren of sloop- en breekwerk ga uithalen:
    Ik wéét heus wel dat er op de Aop aangesloten moet worden en dat dit de beste garanties geeft.
    Ik heb door even na te denken een aansluiting gecreëerd die óók moet werken. By the way; Digitale tv is wel degelijk 2-richting, anders kunnen ze bij Ziggo je kaart niet uitlezen en in de toekomst geen interactieve tv leveren.

    Door éérst op deze eenvoudige wijze de boel aan te sluiten heb ik alle tijd om op zoek te gaan naar de groene kabel en rustig en goed na te denken over mogelijke consequenties in de vorm van hak- breek- en sloopwerk om de groene kabel door de vloer naar bijvoorbeeld de meterkast te leggen.
    Dat geroep dat ik maar direct onder de vloer moet kruipen is dus helemaal niet ver doorgedacht. Je kunt op die manier veel meer schade aanrichten dan dat je lief is.

    De tijdelijke oplossing die ik gecreëerd heb is dus weloverwogen. Kwestie van ervaring met installatiewerk. Veel te vaak mensen ondoordacht met ingrijpende acties aan het werk gezien en daarna met de brokken.
    De wijze waarop ik een werkende noodvoorziening heb gecreëerd maakt niets kapot, worden nergens kabels getrokken en of hak- en breekwerk door de vloer gedaan. Gewoon snoertjeswerk.
    Zoals ik al in mijn vorige berichtje heb gezegd: er was niet eens een schroevendraaier voor nodig...

    Ik kan nu rustig onder de voer gaan kijken wat daar zit en wat er voor nodig is en of ik dat wel wíl.
    Stel je voor dat ik de groene kabel door de vloer ga verleggen en als de boel daarna weliswaar werkt, maar ik helemaal niet tevreden over de internetverbinding of telefoonverbinding van Ziggo ben, wat dan?
    Al het breek- en sloopwerk voor niets?
    Nee, zoals ik al heb gezegd, deze noodoplossing is wel degelijk over nagedacht.
    Dat de router voor draadloos geen IP adres toekent heeft niets met mijn noodoplossing te maken.
     
  3. Dit geeft aan dat je niet goed op de hoogte bent. Ziggo leest de smartcard niet uit, de hele Irdeto techniek is gebaseerd op éénweg verkeer.

    Interactieve TV is wat anders, daar is idd tweeweg verkeer voor nodig.

    Of jouw oplossing geen problemen met zich meebrengt is afwachten. Je kan niet bij Ziggo klagen als er dingen mis gaan, omdat je aansluiting niet aan de eisen voldoet. Dat is op zich al een nadeel.
     
    1. Geen reactie dat ze bij de helpdesk van Ziggo kennelijk moeten liegen over afspraken met NetGear.
    2. Geen reactie dat NetGear geen klanten van Ziggo wil helpen.
    3. Geen reactie dat medwerkers van NetGear adviseren de spullen aan Ziggo terug te geven.
    4. Door blijven zeuren over de tijdelijke noodoplossing, hetgeen 'beside the point' is: Tijdelijk is niet definitief. Steeds maar doorzeuren over hoe het eigenlijk hoort, maar vergeten dat breekwerk geld kost, ondoordacht haastwerk tot brokken leidt en het wachten op de monteurs van Ziggo wel eens lang kon gaan duren.
    5. Er wordt steeds geroepen dat ik klaag dat mijn tijdelijke noodoplossing niet werkt. Dat is niet juist! De noodoplossing werkt wél. De router werkt niet!
    6. Ik klaag er over dat Ziggo liegt, Ik klaag er over dat leveranciers van Ziggo adviseren bij Ziggo weg te gaan, ik klaag over de helpdesk van Ziggo.
    7. Ik heb tenminste een oplossing gevonden, al is het een tijdelijke. Ziggo heeft tot dusverre nog niets gepresteerd.
    Ik heb, gezien de aard van sommige reacties, het gevoel dat hier moderators van Ziggo deelnemen aan de discussie.
     
  4. Ook al geeft de persoon in kwestie zelf aan dat zijn naam genoemd mag worden op het forum hier, ik vind het persoonlijk (en velen met mij) not done om een naam van welke medewerker dan ook, hier te vermelden. Ziggo hoeft heel weinig te doen om ergens nu een klacht neer te leggen, met verstrekkende gevolgen. Gelieve aan te passen!
     
  5. Ed,
    Daar heb je wel gelijk aan.
    De man was inmiddels net zo chagarijnig over Ziggo als ik.
    Ik zal de naam verwijderen.
     
  6. Waarvoor dank!

    Hoop dat alles snel opgelost wordt voor je... ik zeg dan wel weinig in dit topic, maar weet wat je meemaakt.
     
  7. Ik zeg iets over dingen waarvan ik iets af weet. De andere punten kan ik je niet mee helpen.

    Ik ben noch moderator noch Ziggo medewerker. Er zijn trouwens helemaal geen moderators van Ziggo op dit forum.
     
  8. Ben nu toch wel heel benieuwd of die groene kabel er wel of niet ligt. :confused:

    Kom op, het is niet netjes om iedereen hier zo in spanning te houden. Onder de vloer en kijken of je een groene kabel ziet liggen. :lol:\

    Voor het feit dat je, gezien je prijzen en awards, zo'n bezig bijtje bent doe je er erg lang over om eens te gaan kijken of je idd wel een groene kabel in de kruipruimte hebt liggen. Ik weet dat je daar nu niet zoveel haast meer mee hebt, maar ik zou haast een poll willen beginnen; wie denkt dat hij er wel ligt en wie niet. :schater:
     
  9. Leuke titel voor een boek: "LetschGo en het geheim van de groene kabel". :schater:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina