1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe klant en nu al verdrietig...

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door LetschGo, 1 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. LetschGo

    LetschGo Forum Member

    Berichten:
    12
    Gerardus,

    Zó achterlijk dat ik XS4all per 1 oktober heb opgezegd ben ik niet.
    De twijfelachtige reputatie van Ziggo had mij wél zo voorzichtig gemaakt door XS4all pas per 1 november op te zeggen.
    Ziggo zegt alleen het contract bij KPN op en ik heb geen idee wanneer zij dat zullen doen.
    Mijn bezwaar is dat Ziggo géén enkele moeite doet om antwoorden op mijn vragen te geven, zoals wanneer ik een monteur kan verwachten.
    Al mijn vragen worden steevast beantwoord met "dat kan ik niet zeggen mijnheer".
    Dát is pas lullig. Ik weet niet waar ik aan toe ben of wat ik nu moet doen.
    Ik kan dus alleen maar afwachten of het iemand bij Ziggo belieft om in beweging te komen. Niemand die initiatief toont of verantwoordelijkheid durft te nemen. Allemaal bange slapjanussen die hun straatje schoon houden en zich verschuilen achter beleefde doch nietszeggende prietpraat.
    Zoiets heeft een 'bedrijfscultuur'.

    Dat het nóg achterlijker kan en dat de monteur óf het denkvermogen van een garnaal heeft, te stom is om ter plekke met de technische dienst van Ziggo te overleggen, óf dat de installatieregeltjes van Ziggo zó belachelijk zijn dat zelfstandig denken wordt uitgesloten, kan ik niet zeggen.

    Ik heb er wél enige voorstelling bij: In mijn bedrijf had ik een medewerker op de inpakafdeling. Papier in dozen stoppen. Héél intelligent werk dus (overigens wél een aardige vent). Plotseling kwam hij bij mij omdat hij een nieuwe job had gekregen: Computer installateur.
    Wów, heb jij stiekum soms gestudeerd? Nee dus, hij mocht de computers uit de doos halen, heeft geleerd welk stekkertje waar in moest en that's it!
    Doet de computer het dan niet, moest hij overal van af blijven, want dan komt er iemand anders.
    Ha, ha, hij plakt nu Abri's.

    Vannacht nog eens even nagedacht:
    Als ik een werkend digitaal signaal op mijn tv antenne heb tbv mijn mijn Umax, dan moet ik toch gewoon mijn modem daar óók op aan kunnen sluiten?
    Gewoon dus een tv-antennesnoer in de wandcontactdoos en achter in de splitter van Ziggo; Digitale kabel van de splitter op het modem en klaar is kees; binnen een minuut heb ik digitaal signaal: Power, On-Line, DS en US lampjes branden keurig groen.
    Alleen tel. 1 knippert, maar dat kan zijn omdat ik nog niet verder ben met de installatie.
    Alles met elkaar minder dan 5 minuten. Niks onder de kruipruimte op zoek naar groene kabeltjes.
    BOE Ziggo!:pompom:
     
  2. dj-scratch

    dj-scratch Forum Member

    Berichten:
    417
    heb je de modem geactiveerd ?
    Dan pas gaat je telefonie ook werken ;)
    Kan zoiezo geen kwaad om te achterhalen waar de groene kabel is voor de toekomst als je ooit toch problemen blijft houden
     
  3. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Zoals eerder gezegd, ja het kan heel goed werken, maar de werking kan absoluut niet gegarandeerd worden.

    Ofwel, als jij in de toekomst eens problemen krijgt, bijvoorbeeld omdat het modem offline gaat, dan zul je alsnog op zoek moeten naar de groene kabel.

    Mijn advies, ga nu wel op zoek naar de groene kabel en achterhaal hoe het een en ander aangesloten is binnen jou woning. Dat het nu werkt bied geen enkele garantie, nu heb je nog uitwijk naar je XS4ALL, als het over 2 maand uitvalt niet meer.

    Zo eenvoudig als, het werkt nu dus zal het altijd wel werken, ligt het niet.
     
  4. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Het is meer BOE letschgo.:schater:

    Ik denk dat je nog steeds wonderen verwacht van Ziggo en dat je behoorlijk jong bent en geen technische opleiding hebt genoten.
    Ik raad je aan om de adviezen die je hier gekregen hebt, gewoon op te volgen. :mrgreen:
     
  5. schoft

    schoft Forum Member

    Berichten:
    26
    Scheelt me wer voorstellen.

    Als ik zo door dees draad race valt me iid meteen op !

    Je had al TV (digitaal) nog wel.

    Dus T werkt ! punt.
    Volgens mij een niet zo snuggere monteur en jij zelf ws niet erg handig met schroevendraaiers e.d.

    Als je modem nu alles brandt en alleen telefoon knippert moet die waarschijnlijk op afstand of via mac adres geactiverd worden....
    mijn motorola doet hetzelfde ( is ws uitgeschakeld )en hiermee kan ik dus niet het internet op en ook niet bellen.

    Als je een computer aan het werk kunt krijgen kun je het ws via internet activeren. e.g met je gebruikerscode en wachtwoord.

    Dikke kans dat de groen kabel door de muur direct in je aansluitkaste aankomt /begint.

    Ik kan nog wel ff verder maar zal me inhouden...
     
  6. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik zal het nog maar eens voor een laatste keer herhalen.

    Dat het nu zo werkt bied geen enkele garantie, en de werking kan zo ook niet gegarandeerd worden. Het is niet voor niets dat er in de handleiding staat dat het modem bij het AOP (binnenkomst groene kabel) aangesloten moet worden. Dat is niet omdat Ziggo (of andere kabelaars) de klanten willen pesten, maar omdat dat de enig juiste manier van aansluiten is. Voor elke andere manier geldt, de werking kan absoluut niet gegarandeerd worden, nu niet, en niet in de toekomst.

    Dit kan genegeerd worden, of men kan er nu op in springen door het advies op te volgen. Nu is er nog een alternatief. Nu kan de juiste situatie hersteld worden zonder dat men zonder verbinding zit, wanneer dit in een later stadium alsnog moet niet.

    Als het de keuze is om het nu zo te laten, prima, eigen keus. Dan moet er echter ook niet geklaagd worden als het over een x periode misgaat en men een tijdje zonder verbinding zit, men heeft advies gehad en is gewaarschuwd. Als dat genegeerd word neem je dus dat risico en zal men op de blaren moeten zitten als het later alsnog mis gaat.

    1- De monteur deed niet meer als zijn werk. Hij mag het simpelweg niet zo aansluiten om de doodeenvoudige reden dat de werking zo nooit en te nimmer gegarandeerd kan worden.

    2- Voor iemand erg snel over de snuggerheid van een monteur oordeelt geef je zelf nou niet echt erg bijster snuggere antwoorden/adviezen.
     
  7. darksens

    darksens Forum Member

    Berichten:
    9
    Hoezo wonderen??? Denk even na. We mogen ervan uitgaan dat Ziggo een professioneel bedrijf is toch? Tenminste dit willen ze ons wel doen geloven. Hoewel ik geen problemen heb met Ziggo vind ik jou redenatie te kort door de bocht.

    Ze moeten gewoon nakomen wat ze beloven en niet verschuilen achter allerlei standaard antwoorden en beloften.

    Zal leuk zijn als ik tegen mijn klanten zou zeggen: Meneer die order wordt over een maand geleverd, maar verwacht er geen wonderen van.

    Ook een leuke: Ziggo die belt dat de rekening niet betaald is; Ja ik heb hem overgemaakt, maar verwacht er geen wonderen van hè. :frons:
     
  8. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Als (bijvoorbeeld!, ik zeg niet dat het hier zo gebeurd is) de bewoner (of de vorige bewoner) van een huis de AOP verstopt of weghaalt en vervangt door eigen fantasie bekabeling tijdens een verbouwing oid, dan kan Ziggo daar echt geen verantwoordelijkheid voor nemen.

    En of het gaat werken als je het anders aansluit: er is een essentieel verschil tussen een digitale TV en internet: het internet signaal is tweeweg. Dus als digitale TV werkt, kan het best wel zo zijn dat internet niet werkt.

    Het is echt verstandig wat moeite te doen en een correcte aansluiting te (laten) maken.
     
  9. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    In dit geval is het een kwestie van de twee witte kabels volgen naar het punt waar deze over gaat in de groene kabel.

    Best kans dat daar in dit geval een twee-gats-doos aan hangt met filter voor radio en tv.

    Je zult nu misschien wel verbinding krijgen maar je internet zal niet gegarandeerd kunnen worden.

    Conclusie: de monteur had groot gelijk door in dit geval niet tot installatie over te gaan.

    Dus trek lekker je overall aan en duik de kruipruimte, of wat dan ook, in op zoek naar de groene kabel. ;)
     
  10. FullHD1

    FullHD1 Forum Member

    Berichten:
    47
    Definitief opzeggen bij Ziggo en een claim indienen.
    Te gek voor woorden dit bedrijf.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina