1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe klant en nu al verdrietig...

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door LetschGo, 1 okt 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik dacht dat alle negatieve berichten over Ziggo overdreven waren:rolleyes:.
    We raken allemaal wel eens iets té geïrriteerd wanner het niet naar onze zin gaat, nietwaar?:evil:

    Helaas, Ziggo blijkt naar haar reputatie te presteren zo heb ik mogen ervaren:cry:.

    In april heb ik met aanschaf van een nieuwe tv besloten om ook maar naar digitaal over te stappen. Humax ontvangertje er bij gekocht + Z1 voor digitale televisie. Krijg je het totale pakket 2 maanden op proef. Leuk toch?:pompom:

    Na de 2 maanden besloten om het toch eerst maar bij het basispakket te laten en dus met Ziggo gebeld dat ik alleen de basiszenders digitaal wil ontvangen. Geen probeel hoor!
    De maand daarop wordt ik door Ziggo helemaal afgesloten...:shock:

    Een telefoontje lost alles gelukkig op, maar toch wel een beetje klungelig.

    Afijn, ik zit voor telefoon bij KPN en internet bij XS4All.
    Hardstikke duur allemaal, ISDN aansluitkosten, Een kostbaar 20MB Fast abonnement + duur telefoneren.
    Betrouwbaar dat wel, maar een bak geld bij elkaar.

    Na wat gesnuffeld te hebben lijkt het Alles-in-1 pakket van Ziggo een voordelige oplossing met in de toekomst veel snellere internet mogelijkheden van 50 MB+, géén ISDN kosten en ook voordeliger telefonie.
    Dat lijkt interessant en begin augustus het Alles-in-1 pakket besteld.
    Reuze vriendelijk en behulpzaam. Zie je wel, alles zal goed komen...
    Nou jaaa...

    De opzegservice voor internet lukt Ziggo niet. Ze moeten een code hebben van XS4All die ze niet hebben. Ik ook niet.
    Tsja, dat is dan wel helaas mijn probleem.
    Wie zoekt zal vinden en een vriendelijke man bij XS4all loste alles vlot op.
    Abonnement per opkober bee"ndigd bij XS4all en per 1 oktober zal de monteur van Ziggo komen om de boel te installeren.
    De draadloze router, DTV onvanger etc. zal mij vooruitgestuurd worden.
    Niet dus...:no:

    Op 1 oktober komt de monteur. Heeft een doos bij zich en gaat op zoek naar de Aop aansluiting, maar kan deze niet vinden en vertrekt weer.
    Hij heeft geen zin om onder de vloer te gaan zoeken.
    Huh? geen Aop? Er is door Ziggo toch en postcode check gedaan of aansluiting mogelijk is?

    Maar eens in de achtergelaten doos kijken wat er eigenlijk inzit.
    In ieder geval géén DTV ontvanger. Dus de monteur had sowiezo TV niet kunnen aansluiten (gelukkig had ik al mijn eigen Umax).
    Ook zit er een gewone kabelmodem in en geen draadloze router.
    Dus óók internet had hij niet kunnen aansluiten (mijn PC's zijn allemaal draadloos). Kortom hij was voor joker gekomen op alle mogelijk denkbare fronten.:giveup:

    Helpdesk Ziggo dus maar bellen.
    Na de nodige keren kies een 1, kies een 2, kies een 3, kies een 4 á 10 ct per minuut te hebben doorgelopen krijg ik een lieve dame die mij niet kan helpen, maar wel zo vriendelijk is om mij door te verbinden.
    Iemand van de technische dienst:

    Ik leg hem uit dat de monteur onverrichter zake is vertrokken, mijn abonnement bij XS4all beëindigd zal worden en ik straks zonder internet zit, hetgeen hinderlijk is, omdat ik ook (zakelijk) van mijn huis uit werk.
    Bovendien zijn niet de juiste spullen voor de installatie ontvangen en het onduidelijk is hoe het met de Aop aansluiting zit (weet ik veel wat dat is...) en daarvoor kennelijk een andere monteur (wanneer?) moet komen.
    Afijn, het eerste antwoord is dat ik dan maar geen particulier abonnement bij Ziggo had moeten afsluiten, maar een zakelijk abonnement.
    Zo, eigen schuld dikke bult mijnheer Letsch!
    Daarnaast, wordt de digitale ontvanger en draadloze router nagestuurd.
    Tsja, daar hadden ze bij Ziggo natuurlijk een maand de tijd voor gehad, maar ja leveranciers hé? Niet de schuld van Ziggo.
    Wanneer komen die spullen dan, want als weer een andere monteur komt kan die óók niet verder?
    Ja, dát kan ik niet zeggen mijnheer, dat hangt allemaal af van de leverancier.
    Als het er na een maand niet is, hoe lang dan wél? twee? drie?
    Ja, dat kan ik niet zeggen mijnheer...
    En die nieuwe monteur dan, Wanneer komt die dan?
    Dat kan ik niet zeggen mijnheer, dat hang van van alles af.
    Waarvan dan?
    Van alles mijnheer... Wij weten niet wat wij aantreffen. Alles is altijd onverwacht. De bliksem kan wel ingeslagen zijn.
    Bij mij is géén bliksem ingeslagen!
    En die Aop dan hoe zit dat?
    Ja als die niet gevonden wordt moet die eerst aangelegd worden.
    Doet die monteur dat?
    Nee mijnheer, dat moet weer een andere monteur doen.
    Dus dat kan het volgende betekenen:

    • Vandaag een monteur voor niets gekomen.

    • Dan, wanneer onbekend, komt een monteur die op zoek gaat naar de Aop aansluiting. Is die er niet;

    • Dan komt er weer een andere monteur die de Aop aansluiting gaat aanleggen. Is dat klaar, dan;

    • Komt er weer een andere monteur die de boel op de Aop gaat aansluiten, als dat gelukt is dan;

    • Komt er weer een andere monteur die de draadloze router, telefoon en DTV in orde komt maken?
    Inderdaad mijnheer.
    Hoe lang gaat dat duren?
    Dat kan ik niet zeggen mijnheer.
    Wat kunt u dan wél zeggen?
    Dat kan ik niet zeggen mijnheer.............

    :censored:
     
  2. Aoop is dat kastje aan de muur waar je je tv coax kabel indrukt

    je kan er ook 1 hebben met 2 ingangen 1 voor tv en 1 voor kabelradio
    [​IMG]

    Hier nog wat voorbeelden van Aops

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    De router en humax kastje worden nageleverd dat klopt gaat via 2 andere leveranciers

    Als jij weet waar die groene coax kabel loopt van Ziggo of hij steekt ergens uit de muur loop ff naar de gamme/praxis en haal zon doosje en sluit hem aan. Das extreem simpel

    Of loopt ff naar een goede tv winkel die heeft ze ook.

    Koop wel beetje kwaliteit :)

    bel dan ziggo zegt ik heb inmiddels zon aop ding laat de monteur maar komen

    Die prikt er een kastje op die het internet eruit filtert
    en vanuit dat kastje gaat er een coax kabel naar je modem/tv en radio

    Indien de wijkkast in orde is zal het allemaal moeten werken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2009
  3. Bij mij is het gelukkig niet zo omslachtig maar ik snap wat je voel:cry:

    Veel succes gewenst.
     
  4. AOP = abonnee overname punt
    Als je een groene kabel hebt hoef je niet eens zelf de aop aan te leggen. Er moet dan een monteur worden gestuurd die dat aanlegt.
    Dus: zoek de groene kabel, bel Ziggo, zeg: ik heb een groene kabel maar geen aop en ik wil een monteur om dat te regelen.
     
  5. Dag dj-scratch,

    Bedankt voor je reactie, maar zo eenvoudig is alles dus niet.
    In de woonkamer zitten 2 aansluitpunten met ingang voor tv en radio.
    Maar daar gaan witte kabels heen. Geen groene.
    De Aop zelf zit niet in de meterkast, maar waarschijnlijk in de kruipruimte onder de vloer. Als er zelfst überhaupt een Aop is... Dat kan blijkbaar óók nog.

    Daarnaast ben ik zelf nergens te beroerd voor, maar Ziggo verkoopt je de boel alsof het een fluitje van een cent is. Dat is dus niet altijd zo, zoals blijkt.

    Daar overheen wordt je op een beleefde manier door op klachten goed getrainde mensen te woord gestaan, zonder dat ze je ook maar één stap verder helpen.
    Hun reroutineerdheid zegt iets over de hoeveelheid klachten die over Ziggo medewerkers uitgestort wordt, maar werkt alhier ernstig bloeddrukverhogend.

    Moet nu de rekening van Ziggo betalen, maar ook XS4all nog aanhouden.
    Hoe dat met ISDN en KPN telefoon verder gaat weet ik niet, maar dat zal wel afgesloten worden. Dus zit ik zonder internet en telefoon tot het Ziggo behaagd haar defilé van monteurs te sturen.

    Oh ja, er werd mij op het hart gedrukt vooral wél de rekening van Ziggo te betalen, anders sluiten ze mij ook af.
    Dubbel betalen dus.
    :evil::no:
     
  6. Kijk dan voor de zekerheid even of er een groene kabel binnenkomt in je kruipruimte. Als je echt nergens een groene kabel kan vinden, maar überhaupt geen kabel of een witte, dan moet er nog een groene kabel getrokken worden naar je huis.
    Hiervoor verwijst Ziggo je door naar www.huisaansluitingen.nl
     
  7. Dank je Isis,

    Ik zal eens ondergronds gaan.
    Blijft natuurlijk een zotte gang van zaken zoals je de zaken zelf moet uitzoeken, door Ziggo wordt behandeld en er een defilé van monteurs met ieder een eigen mini-taakje voor nodig is.

    Eigenlijk is het zo dat ik dan alles net zo goed zélf kan afmaken.

    't Is triest. Ziggo is géén aanrader.
    Eigenlijk bekruipt mij de behoefte ze de deur uit te schoppen.
    Maar dat zal ze waarschijnlijk worst wezen.
     
  8. groen of wit kan meerdere kleuren zijn je kan wel tv kijken op die aansluiting ?
     
  9. Ik wil niet heel vervelend doen hoor, maar als die kabel niet groen is gaat Ziggo moeilijk doen en zal het signaal niet optimaal doorkomen. De kabel die Ziggo aanlegt naar een AOP is per definitie groen.

    @LetschGo: ik ben het met je eens dat de helpdesk je dit ook had kunnen vertellen. Dat is inderdaad niet netjes dat dat niet gebeurt is. Overigens nog even een tip: als er een AOP aangelegd moet worden en de groene kabel is aanwezig, let er dan op dat ze je een storingsmonteur sturen en geen installatiemonteur.
     
  10. gewoon groen verfen dat ding hahaha :schater:

    Bij mij was nog leuker mijn groene kabel was in de muur geknakt en ik heb een koophuis op 4 hoog dus ik moest dat zelf gaan betalen a 500 euro

    Moest steiger dan komen enzo omdat die kabel in een goot is geplaatst aan de muur

    Nipeltje aan de kabel gemaakt en daar een extra stuk kabel aan.

    Gelukkig had de monteur nog wat speling en na wat gehak in de muur en wat getrek aan de kabel hadden we toch nog wat speling

    Ik heb de beste man een fles wijn gegeven omdat hij me 500 euro had uitgespaard ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina