1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

vaak geen verbinding met Internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door j.filarski, 30 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. j.filarski

    j.filarski Forum Member

    Berichten:
    18
    Hallo,

    Als ik mijn computer opstart heb ik meestal geen verbinding met internet, (behalve natuurlijk toen er een monteur bij was)
    Als ik in zo'n situatie ben, haal ik de UTP-kabel naar mijn computer uit het modem en sluit hem weer aan na enige seconden.
    En wellá, ik heb internet.

    Alles goed en wel, dit is natuurlijk een vervelende situatie, vooral als ik zelf van huis ben. Leg het je kleinkinderen maar eens uit wat ze moeten doen als er weer eens geen verbinding met internet is.

    Wie weet raad.

    Alvast bedankt
    Mvg
    Jan Filarski :oops:
     
  2. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Als jij je computer opstart, wat staat er dan rechts onderin beeld bij het icoontje van de lan-verbinding? Staat daar een rood kruis, een geel driehoekje met een uitroepteken of helemaal niks?
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Heb je al een andere kabel getest of een nieuwe RJ45 plug?
     
  4. bassie78

    bassie78 Forum Member

    Berichten:
    26
    Ik heb hier hetzelfde probleem....m'n browser (firefox, maar ook af en tie IE) heeft de laatste tijd moeite om pagina's te laden, er komt op een gegeven moment de time out melding te voorschijn....modem of router opnieuw herstarten wil wel helpen, maar het probleem komt steeds weer terug
     
  5. j.filarski

    j.filarski Forum Member

    Berichten:
    18
    Hallo Bassie

    Dit is niet helemaal het probleem waar ik mee zit.
    Bij mij werkt alles behalve als ik opstart, dan heb ik geen verbinding met Internet.
    Pas als ik de verbindingskabel van computer naar modem even verbroken heb, dan heb ik meteen weer verbinding met Internet.

    Het is alsof in eerste instantie de DHCP de specifieke IP-nummers niet doorgeeft.
    Maar Ziggo heeft alles doorgemeten, en de DHCP-Server in m'n modem werkt gewoon goed, zeggen ze bij Ziggo.

    En er staat in eerste instantie wanneer ik dus geen verbinding heb met internet absoluut geen rood kruis door het icoon van de twee computertjes heen in de Systray, ten teken dat de verbinding verbroken is.
    M.a.w. ik sta voor een groot raadsel.
    Mvg
    Jan Filarski:oops:
     
  6. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Je kan eens kijken naar de DHCP-client in je computer, dus de (driver van) je netwerkkaart. Je kan proberen je netwerkkaart opnieuw te installeren; kijken of dat werkt.
    In Windows XP:
    Start > rechts klikken op 'Deze computer' > eigenschappen > tabblad 'Hardware' > Apparaatbeheer > op plusje klikken voor 'netwerk adapters' > rechts klikken op netwerkkaart > installatie ongedaan maken > menu Actie > zoeken naar gewijzigde apparaten

    In Windows Vista:
    Start > configuratiescherm > 'klassieke weergave' > Apparaatbeheer > volgens mij gaat het vanaf hier hetzelfde als in XP, maar ik weet dit niet zeker... :oops:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina