1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen ontvangst Ned 3 HD

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door DenMan78, 29 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. in Zuid limburg zit op de frequentie van onze Transportstroom 26 (= Family7 en Nederland3HD) ook in de ether een frequentie van DVB-T (= Digitenne). Dit kan dus bij het gebruik van met name verkeerde connectoren of niet juist gemonteerde kabels instraling geven wat als gevolg heeft dat je bij Digitale TV blokjes, hikjes ziet en als het heel erg is zelfs helemaal geen signaal (E48/52 melding). Dat je het ene moment meer overlast merkt van deze instaling kan te maken hebben met weersomstandigheden wat de sterkte van het DVB-T signaal beinvloed in je woning.

    Kan je eigenlijk alleen maar wat tips geven en zie hiervoor:

    http://www.stai.nl/watiser2.htm

    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
     
  2. Rechtstreeks op het AOP geeft bij mij geen problemen. Maar zodra ik de 'splitter' voor de kabelmodem erop zet (http://tweakers.net/ext/f/WlnjoSlDkbZST9FdMlYRqTpj/full.jpg) en dan de antenne kabel erop doe, dan heb ik last van storing op NED3 HD. Lijkt me dus dat de apparatuur dat Ziggo levert bij het alles in een pakket niet voldoende afgeschermd is.

    Ik heb daarnaast gemerkt dat als ik me handen over de zgn. splitter doe, dat ik geen storing meer heb. Zet ik er een bakje overheen, dan is het probleem ook bijna helemaal weg.

    Lijkt me dan dat het probleem bij de 'splitter' ligt en niet bij de bekabeling. Desondanks ga ik vanavond nieuwe kabels kopen welke bij de kabelkeur vermeld staan. Hopelijk lost dat het probleem op.
     
  3. Dat met die splitter klopt,heb ik ook uitgeprobeerd en dat hielp. Gisteravond AZ op Ned3 was storingsvrij,echt superbeeld(met splitter er gewoon tussen). Laat je even wat weten of nieuwe kabels de definitieve oplossing is??
     
  4. Het adviseren om aan Ziggo een nieuwe splitter te vragen lijkt voor jou waarschijnlijk niets op te lossen. Dit omdat meerdere het dus hebben.

    Heb je de aansluiting van de groene kabel van Ziggo gecheckt? Misschien is deze niet geheel goed aangesloten.
    Heb je je AOP geaard?
     
  5. De AOP heb ik zelf aangesloten. Ik heb de WCD op de kop moeten installeren omdat de kabel te kort was.

    Mogelijk moet ik Ziggo om een monteur vragen voor de groene kabel eens te verlengen (of wat ze ook doen)
     
  6. Ik had hetzelfde probleem met NED3 HD: nauwelijks zichtbaar beeld en slechte signaal waarden.

    Ik kreeg toen een tip van iemand om een 100 Hz kabeltje te gebruiken in plaats van de standaard kabel.

    Probleem was direkt opgelost!

    Misschien helpt het jou?
     
  7. Helaas heb ik nog geen kans gehad om naar de winkel te gaan om de kabelkeur onderdelen te kopen. Maar 100hz kabel? Ehhh ik heb even geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen (morgen ga ik wel naar de winkel).
     
  8. Dat is een extra afgeschermde kabel met een ferrietkern aan beide zijde.
    Verder kan ik hier niets over zeggen of het zal werken.

    [​IMG]
     
  9. De term 100 Hz-kabel slaat natuurlijk totaal nergens op.
    Er gaan wel hogere frequenties door deze kabel (900 MHz of zo).
     
  10. Slaat nergens op??
    Zonder nu heel technisch te gaan worden betreffende de 100Hz kabel. Het heeft niets te maken met de frequenties die er als kabelsignaal doorheen gaan cq moeten. Het heeft te maken met het ontstoren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina