1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wél signaal, geen zenders gevonden?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Overtkill, 28 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik heb een Samsung digitale tv ontvanger die altijd heeft gewerkt op andere adressen. Nu ik alleen woon in Utrecht en deze in een huis wil aansluiten lukt het mij niet zenders te ontvangen. Ik heb een nieuw Ziggo startpakket gekocht met een Smartcard en deze in mijn decoder gestoken. Bij het Installatiemenu geeft de ontvanger aan wel signaal te hebben (ongeveer 75%, bijna driekwart van de balk). Mijn analoge signaal is heel behoorlijk. Zelfs na het instellen van de goede frequentie en het network ID vindt de decoder geen enkele zender.

    Welke opties heb ik? Moet ik éérst mijn Smartcard activeren bij Ziggo? Wat moet ik doen?

    Ik heb een Philips 7404H tv en een Samsung DCB-H360R decoder. Ik heb gisteren een nieuwe kabel door een deel van het huis gelegd.

    Alvast bedankt.
     
  2. Heb je wel de goede frequentie ingevuld (verschilt per gemeente)? Staat in het boekje van het startpakket... even doorlezen.
     
  3. Uiteraard, 372.00 mHz en 5555 als network ID voor Utrecht.
     
  4. Er zijn helaas een aantal boekjes met typefouten... wat zijn de cijfers van je postcode? Dan kan ik het even snel voor je nakijken.

    EDIT: never mind... het is voormalig Casema gebied en niet @Home, je gegevens kloppen :oops:

    Maar je geeft aan een nieuwe smartcard te hebben... Dan krijg je waarschijnlijk in de melding in de trant van dat de zenders niet in het pakket zitten en kan je wel Ned1 ontvangen. Dan moet je idd éérst de kaart activeren, vanaf dan gaat de preview periode in (die nu ineens freeview heet :roll:) en na 2 weken heb je alleen nog de zenders die je bij activatie opgaf dat je wil hebben en waar je dus voor betaalt.
     
  5. Mijn postcode is 3513 AJ.

    EDIT: Ja inderdaad. Misschien de moeite om te vermelden: ik ben met mijn decoder hier naar een electrozaak geweest en toen ze hem daar aansloten hadden ze evenveel signaal als ik, daar konden ze echter wel zenders vinden.

    Als ik mijn decoder aanzet krijg ik alleen het menu te zien, ik kan geen zenders kiezen. In het installatiemenu vindt hij 0 zenders, dus ook geen Nederland 1.
     
  6. Mja je was iets sneller dan ik was met het aanpassen van mijn bericht :oops: lees maar ff m'n edit ;)
     
  7. Kan je iets meer verstellen over je huis situatie??

    Maak je gebruik van een COAX versterker?
    Wat gebeurt er wanneer jij je decoder rechtstreeks op het AOP aansluit?
    enz. enz...
     
  8. Ik zit in een pand waarvan ik de bovenverdieping huur, de onderverdieping wordt door iemand anders gehuurd. We hebben wel aparte voordeuren. Omdat het hele pand van één verhuurder is komt mijn tv signaal van de onderverdieping naar boven. Ik heb direct waar ik toegang heb tot het signaal een versterker aangesloten wat redelijk helpt. Mijn decoder geeft ook aan voldoende signaal te hebben. In de gehele bovenverdieping heb ik nieuwe kabel gelegd wat ook nogal hielp. Op mijn analoge signaal is weinig aan te merken.
     
  9. van wat voor merk en type versterker maak je gebruik?
    Wordt het signaal beneden dmv een multi-tap gescheiden? of wordt er gebruik gemaakt van een andere oplossing?

    http://www.hirschmann-multimedia.nl/eMerchantPro/pc/viewcategories.asp?idCategory=28
     
  10. Welke foutmelding krijg je?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina