1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis modem geïnstalleerd, telefonie werkt niet meer

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Spriety, 28 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaterdag 19 september was het dan zover...
    Ik ging het oude modem (met werkend internet èn werkende telefonie) vervangen door het nieuwe Docsys modem.
    Het activeren van het modem (ik gebruik Mozilla Firefox, geen Microsoft Internet Explorer) ging redelijk soepel.
    Daarna... Ineens géén activiteit meer!
    19 september : Ziggo gebeld, 14 minuten met de gsm!!! aan de lijn gehangen voor ik iemand te pakken kreeg. Eindelijk iemand te pakken en vervolgens nog 12 minuten met die man aan de lijn gehangen. Hij heeft mijn oude modem gereactiveerd en ik had onmiddelijk weer internet maar géén telefonie!! Hij kreeg dat niet aan de gang en heeft toen mijn probleem doorgezet naar de Ziggo-telefonie-specialisten. Niets meer vernomen...
    21 september : Ziggo gebeld, 9 minuten met de gsm aan de lijn gehangen voor ik iemand te pakken kreeg. Eindelijk iemand te pakken en vervolgens nog 20 minuten met die man aan de lijn gehangen. Hij heeft mijn oude modem gechecked en kwam er na meerdere pogingen óók niet uit. Hij zij dat ik vanaf UITERLIJK donderdag (24 september dus) weer telefonie zou kunnen gebruiken. NIET dus.
    24 september : Ziggo gebeld, in totaal inclusief vriendelijke medewerker 33 minuten met de GSM gebeld (het loopt inmiddels flink in de papieren en de frustratie rijst de pan uit)... Deze man zij mij dat het een grote fout was geweest van Ziggo het OUDE modem weer te activeren omdat telefonie al naar het DocSYS-modem zou verwijzen. Dus... Deze man heeft mijn DOCSYS-modem weer opnieuw geactiveerd. Helaas géén telefonie. Deze man verzekerde me dit probleem aan de telefonie-specialisten van Ziggo met SPOED voor te leggen en dat die MIJ zouden terugbellen op mijn GSM!
    Niets meer gehoord! Internet werkt toppie, maar géén telefonie!!!
    De frustratie is nu ondraaglijk. Dit probleem WAS toch al doorgezet???
    27 september : Wéér Ziggo gebeld..., wèg zondagsrust!
    Géén oplossing, ik zou worden teruggebeld door telefonie.
    Het is nu 28 september en ik zit nu 10 dagen zonder vaste telefoon!
    Schande.
    Ziggo, los dit nu eindelijk op!!!!
    @Maastricht Malberg...

    Het is nu 30 september. Ik zou (omstreeks 21 september) binnen enkele dagen gebeld worden op mijn GSM. Enkele dagen??? Ik zit al 12 dagen zonder vaste telefoon!!!!!!!!

    Het is nu 2 oktober. Gisteren eindelijk een telefoontje (helaas verborgen nummer, anders had ik het hier gepubliceerd) van Ziggo ontvangen dat er een monteur zou komen kijken.
    Omdat mijn modem volgens deze persoon "te hard staat" wordt het telefoonsignaal onderdrukt.
    Ik werk zelf in de ICT-wereld en zet daar toch echt de nodige vraagtekens bij, maar goed... De monteur komt zaterdag 3 oktober.
    Dat wordt lachen! Of huilen. Dan heb ik 14 dagen zónder vaste telefoon gezeten. En bedankt hoor! Ik houd jullie op de hoogte.

    Het is nu 3 oktober... Het werd dus huilen.
    De monteur was hier van 12:35 tot 13:05 u.
    Deze heeft alleen doorgemeten en alles was aan mijn kant, wat ik al wist ok. Dit was een zeer capabele man van een door Ziggo ingeschakeld ander bedrijf. Hij heeft daarna met een rechtstreekse servicelijn (heb het nummer helaas niet kunnen afsnoepen :roll:) van Ziggo gebeld om zijn meetwaardes met hen te overleggen. Alles was inderdaad ok.
    Daarna hebben ze (doen ze al twee weken hoor!!!) mijn telefoon geprobeerd te "reprovision"-en... (Dat betekent zoiets als heraansluiten op het Ziggo-netwerk) wat, zoals ik al aan voelde komen, mislukte!
    Eindelijk is dan nu het Ziggo-telefonie-crashteam geactiveerd. (Hadden ze meteen moeten doen.) Het zal mij benieuwen wanneer dié met mij contact gaan opnemen. Toch niet via de door hun vernaggelde telefoonverbinding??? Zo dom zullen ze nu ook weer niet zijn.
    Ze hebben mijn GSM-nummer.

    Wordt -HELAAS- wéér vervolgd.

    Graag jullie commentaar in deze!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2009
  2. GRAAG jullie commentaar in deze!!!
     
  3. En waar zou je dan graag commentaar op willen hebben?

    Je schrijft een heel verhaal met je bevindingen over de gang van zaken na het installeren van je docsis3 modem en dat dan je telefoon het niet meer doet. Hierdoor ben je gefrustreerd geraakt en heb je je grieven in het forum gepost om ons hiervan deelgenoot te maken. Ondertussen ben je bezig met Ziggo om tot een oplossing te komen, wat hopelijk snel gaat lukken.

    Enige commentaar wat ik daarop kan geven is dat het een vervelende situatie is (en dat je het uitroepteken en vraagteken wat minder vaak zou kunnen gebruiken).
     
  4. Dank je, nu weet ik dat er tenminste wel gekeken/gelezen/geluisterd wordt door de mede-forum-leden.
     
  5. Alleen kunnen die zo weinig... maar, als alles weer werkt, mag je wel compensatie vragen voor de geleden schade en daar doet Ziggo niet zo moeilijk over.

    Sterkte, alleen kunnen we er weinig mee.
     
  6. Bende

    Ziggo maakt er duidelijk een steeds grotere puinbende van.
    Gouden bergen ?

    Mevr Ferment zal de monsterboards wel wat vaker bezoeken de laatste tijd:schater:

    maar gelukkig hebben ze wel een nieuwe site per 1 oktober ?
    Bijna dus :schater:

    T word tijd dat de kabel open gaat voor derden, worden ze misschien wat beschiedener van .:applause:
     
  7. Duidelijk een uitspraak van iemand de nog niet helemaal weet hoe het zit... Wat gaat er gebeuren als er anderen op het netwerk zitten en er zijn storingen? Nee, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor meneer, daarvoor moet u bij Ziggo zelf zijn. Kastje naar de muur verhaal.
     

  8. Tja, zo werk het bij Ziggo en uiteindelijk mag de klant weer bellen en voor de kosten opdraaien.
    Als het ene werkt is het andere stuk.
     
  9. Right back at You slick...:wink:

    Het is nog niet gebeurd dus ook jij weet niet hoe dat werkt.(of gaat werken)


    Mijn veronderstelling kan dus ook juist zijn.
     
  10. Hoop doet leven...

    Laten we hopen dat mijn telefonie door dat "crash-team" nu wèl snel wordt hersteld. "Crash-team" suggereert qua naam toch dat er vaart achter wordt gezet?!?! Of is dit weer des Ziggo's?!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina