1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Benader Samsung igv knipperende LED's

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door Bernd, 27 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,
    Ook mijn P850R heeft na 2,5 jaar de geest gegeven, net als die van vele anderen. Ik heb contact gezocht met Samsung in Delft en dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een reparatie "onder garantie". Ze hebben het reset-IC en "de voeding" gerepareerd (er was minimaal 1 elco geploft).

    Maandag opgestuurd, vrijdag weer retour: werkend :applause:

    Al met al toch een :thumb up: voor de service afdeling van Samsung !

    -
     
  2. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Heb jij hem ook naar Selectro moeten sturen?
     
  3. Inderdaad, naar Arnhem.
     
  4. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Dit is inderdaad service van Samsung die ze moeten leveren.
    Stel een nette e-mail op naar Samsung en leg het probleem uit.
    De ervaringen zijn erg positief over Samsung en hun klantenservice cq klachtenafhandeling.
     
  5. Adres

    Heb je ook een adres van Samsung, ik kan er namelijk vele vinden.. maw waar heb je de brief/e-mail naar toe gestuurd... Heb je ook eventueel een voorbeeld tekst?
     
  6. Mijn samsung heeft sinds gisteren ook dit probleem.
    Mag ik ook profiteren van het adres van Samsung en een eventuele voorbeeld brief.

    Bij voorbaat dank,

    Tommy
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Voorbeeld + e-mailadres Samsung

    Hierbij de brief die ik gestuurd heb.
    Deze had ik verzonden naar info @ samsung.nl (spaties ivm spambots).

    Geachte heer/mevrouw,

    Al enige tijd hebben wij de Samsung DCB-P850RS in huis.
    Een geweldige digitale ontvanger waar ik zeer blij en tevreden mee was.

    Zoals U zult hebben vernomen zijn er de laatste tijd veel klachten over dit product.
    De bekende 3 rode led’s die branden en dat het apparaat niet meer functioneert.
    Dit probleem treedt veelal op als het product 18 maanden of ouder is.

    Zo ook hier het geval.

    Op 10 maart 2007 is hij aangeschaft en gisteren, vrijdag 17 oktober 2008, begon de P850RS problemen te vertonen. Ineens stond op het display de tekst … DL. Hier stond hij ruim 2 uur op. De ventilator draaide maar er was geen beeld op de tv zichtbaar.
    De P850 reageerde verder nergens meer op. Hierop de knop op de achterzijde omgezet en na 1 minuut weer aangezet. De P850 startte op en deed het weer.
    Vanochtend stond de P850 wederom op … DL. Dit zo gelaten en afgewacht wat er ging gebeuren. Na enige tijd sprong het apparaat uit en branden 3 led’s op de voorzijde van de P850. De rode led naast de stand-by knop, IR led en REC led.
    Het apparaat functioneert totaal niet meer. Vermoedelijk dus het bekende probleem en defect van de P850.

    Op veel Fora zijn deze problemen te lezen. Kieskeurig.nl, Trosradar.nl, Ziggo-gebruikers.nl etc.

    Het blijkt dat het probleem de IC en condensator is in de P850 zelf.

    Mijn P850 was voorzien van de nieuwste software.

    Ik neem aan dat een dergelijk apparaat een langere levensduur dan 19 maanden mag en moet hebben.
    Ik verwacht dat U mijn P850 vervangt voor een nieuw exemplaar dan wel kosteloos repareert.

    Ik hoor graag van U.

    Hoogachtend,

    XXX

    Hierop kreeg ik enkele dagen later de volgende reactie:


    Geachte heer XXX

    Naar aanleiding uw email op 04/11/ 2008 bevestig ik,dat
    we hebben besloten om uit klanttevredenheidsoverweging uw DCB-P850R box te repareren.

    We zullen de coulance regeling toepassen op uw apparaat.

    De klacht van uw apparaat is dat 3 lampjes blijven branden en dat het toestel niets meer doet.

    U kunt uw apparaat versturen naar ons (adres van Selectro).
     

  8. GolfTouch, bedankt voor de info.
    Ik denk dat ik hier wel wat mee kan.
     
  9. Bedankt, moet eerlijk zeggen perfecte service van Samsung, zo hoort het...

    Was het kosteloos?
     
  10. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Ja, het enige wat ik zelf moest betalen was het verzenden van mijn pakketje naar Selectro.
    Ik kreeg hem binnen 2 weken terug. Hij zat werkelijkwaar perfect ingepakt in het plastic, in een doos vol met luchtkussens. Daarbij een brief met excuses voor het ongemak.

    Ik was wel even bang dat ze zouden zien dat de HDD helemaal leeg was omdat ik er normaal gesproken een 500GB schijf in heb zitten. Maar daar heb ik niets over gehoord.

    Dus echt een prima service van Samsung.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina