1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

1e lijn opzeggen, 2e lijn houden?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door om1, 27 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Hoi,

    zit hier met en "interessant" probleem. Ik heb A-i-1 extra met 2 telefoonlijnen, met nummers A en B. Door omstandigheden wil ik eigenlijk van de extra lijn af, maar nummer B, dat op de 2e lijn zit behouden. Via de website kan dat niet (je kan alleen de extra lijn (met nummer B) opzeggen, en het antwoord op een vraag via het contact formulier bevestigde dat je alleen de 2e lijn kan opzeggen.

    Ik ben niet echt tevreden met dit antwoord en vraag ik me af of er misschien toch een mogelijkheid is. Is er iemand met kennis van de achterliggende systemen die misschien weet of ik de situatie kan bereiken, waarbij ik 1 telefoonlijn overhou met nummer B?

    Wellicht is er een administratieve truuk mogelijk waardoor de twee nummers verwisselen zodat nummer B op lijn 1 en nummer A op lijn 2 terechtkomt. Daarnou zou ik dan lijn 2 kunnen opzeggen...
     
  2. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik weet niet of het systeem van Ziggo het kan, daarmee ben ik niet bekend, maar ben wel enigzins bekend met het systeem van een van de concurrenten, en bij hun (en hun systeem) was het mogelijk om een dergelijke truc uit te halen.

    Ik zal er gelijk wel de notitie bijplaatsen dat het zeer omslachtig was, en een zeker risico met zich mee bracht. Ergens een klein foutje tijdens het proces hield in dat beide nummers losgekoppeld werden. En als het dan een geporteerd KPN nummer betreft gaat deze onherroepelijk terug naar KPN.

    Maar nogmaals, dit was een ander provider dan Ziggo, met ongetwijfeld andere systemen voor dergelijke processen, wellicht dat het bij Ziggo makkelijker kan en mogelijk is.
     
  3. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Nou, de eerste reactie van Ziggo via email was dus: "het kan niet"...

    Ik ben ook bang dat het eerder "te moeilijk" is, want ik geloof niet dat het echt onmogelijk is.

    Misschien moet ik maar weer eens bellen en dan volhouden totdat ik een deskundige aan de lijn krijg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2009
  4. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Als het bij Ziggo net zo'n lastig en storingsgevoelig proces is als bij mijn voormalig werkgever, dan is het ook nog de vraag hoeveel het jou waard is, en hoeveel risico wil je lopen.

    Als men aangeeft dat het een groot risico met zich meebrengt dan is het aan jou om een GO of NO GO te geven. Ga je ermee door, dan moet je het ook accepteren als het misgaat en je het nummer toch kwijt bent.
     
  5. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Het is technisch mogelijk om zo'n wijziging in het systeem te zetten, MAAR!
    * je zal zéér duidelijk moeten uitleggen wat je wil en je ervan vergewissen dat de medewerker het begrepen heeft
    * het is zéér omslachtig en de kans dat het misgaat is groot

    Volgens mij is het mogelijk dat de lijnen als het ware worden omgewisseld, dus dat nummer A op lijn 2 komt te zitten en nummer B op lijn 1. Dan kan je lijn 2 (en dus nummer A) opzeggen. Dat is volgens mij de makkelijkste manier. Maar hiervoor zal je wel moeten bellen én moeten zorgen dat je bij de thd uitkomt (keuzemenu optie 'storing telefonie').
     
  6. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Excalibur en Isis, bedankt. Ik ga maar eens nadenken of ik het de moeite en het risico waard vind. En dan eventueel moed verzamelen en het regelen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina