1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ziggo nieuws brief 09.09

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Aslan, 26 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo is bezig met nieuwe website..

    nouw lekker belangrijk, zij moeten eerst de service vernieuwe: beteren internet verbinding verzorgen en interactiefe tv.

    dat zijn nu de allerbelangrijkste..
     
  2. Ook de website geeft problemen genoeg. Je denkt toch echt niet dat ze bij Ziggo met een paar duizend mensen allemaal aan hetzelfde probleem werken? Of zie je liever dat alles maar stil wordt gelegd alleen om die problemen op te lossen?
     
  3. ja dat klinkt Logisch. Maar ik vind dat ziggo meer tijd kan besteden aan het internet service.
     
  4. Nu zijn dat niet dezelfde mensen van ziggo. Misschien wordt de website wel uitbesteedt aan een extern buro. Website is natuurlijk wel je visitekaartje, he? Moet wel goed werken.
     
  5. Je kan inderdaad wensen dat de doorlooptijd voor het oplossen van sommige problemen stukken korter was. Maar of dit nu zo lang is omdat men er te weinig tijd in stopt? Ik kan vele andere factoren bedenken waarom oplossingen niet sneller komen.

    Je hebt op een bepaald moment een aantal specialisten in huis, daar zal je het mee moeten doen. Even inhuren, vergt inwerken; meer mensen er op zetten betekent dat de specialisten ook daar hun tijd aan moeten besteden; meer managers die zich er tegen aan bemoeien, betekent meer vergaderen en nog meer op je vingers kijken en discussies of het niet anders, sneller kan.

    Als je daarbij ook nog eens moet wachten op zaken die van derden moeten komen, ben je ook nog een stuk controle kwijt.
    Kortom, zo makkelijk ligt dat allemaal niet. Zorgen dat je capaciteit genoeg in huis hebt, om pieken op te vangen, kost ook bakken met geld. Het enige dat iha wel werkt is zorgen dat de kennis die je nodig hebt ook onder handbereik hebt. Maar ja, dat soort mensen is ook erg duur, dus daar wil je er ook niet al te veel van hebben als bedrijf.

    Vervolgens, als er een probleem ontstaat, moet je dat eerst herkennen/onderkennen, dan moet je er achter zien te komen wat de oorzaak is en daarna nog een oplossing bedenken. De oplossing moet dan worden gemaakt en getest of ie wel werkt. Mislukt dat, dan moet je weer een paar stappen terug.

    Dus idd grote problemen oplossen dat kan enige tijd kosten. Dan denk je in de orde van weken en zelfs soms maanden, voordat deze ook echt kunnen worden doorgevoerd.

    Wat ik daarbij al die tijd, niet te verteren vind, is, dat je de gebruikers (klanten) al die tijd totaal niets laat weten. Als je mazzel hebt dan hoor je nog, "ja er is een probleem en we werken aan een oplossing". Vaak nemen een paar woorden meer, een heleboel onrust weg. En dat is iets dat nog steeds niet tot Ziggo wil doordringen.

    We hebben als ZGV/MGV Ziggo al zo vaak voorgehouden dat mensen best bereid zijn iets te accepteren, "MAAR LAAT IETS VAN JE HOREN !". Ziggo ging naar de klanten luisteren, was het nieuwe credo, zet je gehoor apparaat dan ook eindelijk eens aan en zorg dan ook liefst dat ie bij iemand in zijn oor zit (en niet doof is btw) !
     
  6. Ben is een mooi spreker. Altijd geweest, hoor, ondanks het ietwat rare mannetje in zijn avatar. Maar terug naar de kern: dit soort onzin zie je bij veel bedrijven terug. Normaliter zorgt een façade er dan voor dat de consument er geen last van heeft. Bij ziggo is de façade veel te dun. Ik begrijp dat er een Britse investeringsmaatschappij achter zit, en die zijn bikkel, bikkelhard. Die eisen 600% van iemand, haal je een dag 480%, dan is het exit. Het gaat niet helemaal lekker bij ziggo, maar misschien doen ze toch hun best. Hebben wij als consument niet zoveel aan, maar neem het gewoon in ogenschouw.
     
  7. Dat mag ook wel gezien de enorme schuld (5 miljard in 2008, zie http://www.quotenet.nl/biz/ziggo_heeft_schuld_van_6_miljard.php) die ziggo heeft nadat die investeringsmaatschappijen @home, casema & multikabel hebben omgevormd naar ziggo die het dus nu is. Dus de spoeling is dun...

    Gert.
     
  8. Dit lijkt gigantisch hoog. Echter met een jaaromzet van enkele miljarden, is dat er in een paar jaar uit en dan stroomt de winst voor de aandeelhouders al binnen. Pure armoe is dat natuurlijk niet.
     
  9. Daarom al die fouten die klanten hebben. Ziggo koopt goedkoop in.
    en als de Kabelaar Ziggo lijdt in 2007 een verlies van €264 miljoen.
    waarom dan nog zoon fussie dat brengt meer verlies. raar raar
     
  10. Omzet is natuurlijk niet gelijk aan (jaar)winst na belasting.

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina