1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe Firmware Arris 702b Eurodocis 3.0 Modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Bullet NL, 26 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij mij ook dezelfde ervaringen mbt de status pagina van het modem.
    Ik vermoed dat ook mijn firmware is geupgrade na een herstart.
    Daarvoor heb ik altijd (ook zonder onderbrekingen) de statuspagina van het modem kunnen uitlezen.
    Ik gebruikte de status pagina toch wel vaak om de kanalen en signalen te bekijken, zeker in de tijd dat het niet stabiel was.

    Ik heb een maand lang op 1 kanaal gedraaid en dat was erg instabiel met wisselende snelheid. Toen heeft Ziggo iets veranderd (niemand weet wat overigens) en had ik 3 downstream kanalen en een hele stabiele verbinding. (zo'n 2 weken ononderbroken).
    Na de herstart is waarschijnlijk de firmware geupdate.
    De verbinding blijft stabiel, maar ik kan de status pagina niet meer benaderen helaas.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
  2. Hier het zelfde!
    Was voor de firmware update al opeens weer 3 downstream kanalen.
    Doscis 3 netwerk scheen in schagen niet goed te staan na reset weer goed.

    maar na update idd geen status pagina meer ook niet in de reeks van het modem.

    Alleen met opstarten kan je er evenbij
     
  3. Ik heb een email van Ziggo ontvangen, dat mijn snelheids probleem opgelost is als ik het modem via een restart van de nieuwe firmware
    voorzie.
    Nou dat heb ik gedaan..................wat een drama!
    Of de firmware is nog niet OK of mijn modem is verrot.
    Dat vermoeden heb ik al 5 keer aan Ziggo klantenservice geuit, maar daar doen ze niets mee.
    Ze willen wel een monteur sturen met een ander modem, kan ik wederom een halve dag thuis gaan zitten.
    Want: "Ziggo stuurt geen modems naar klanten" hahaha wat een jokers.
    Ik heb het modem dat ik nu heb ook via de post gekregen, in het kader van de gratis upgrade.
    Het zijn incompetente leugenaars, niets anders.
    Oh ja mijn download snelheit met een alles in een abo is nu 14,5 Mb en 3,4 Up.
    Lekker he dat soort knoeiers:no:
     
  4. Ik heb over het niet kunnen openen van de gebruikersinterface van de Arris 702 eens een e-mailtje aan gewijd en heb volgend antwoord gekregen:

    [FONT=&quot]"Ik zie dat het hier om een algemene storing binnen het Ziggo netwerk gaat. Om deze reden is het voor ons technisch niet mogelijk uw probleem meteen op te lossen. Onze medewerkers werken momenteel druk aan een passende oplossing om de Ziggo diensten zo snel mogelijk weer werkend te krijgen.[/FONT]
    [FONT=&quot]
    [/FONT]

    [FONT=&quot]Ik kan u nog geen indicatie geven van de verwachte oplostijd.[/FONT]
    [FONT=&quot]
    Mijn excuses voor dit ongemak."

    [/FONT]
     
  5. Zal best kunnen dat er goede berichten zijn met de nieuwe firmware, maar hier bij mij ( oude @home gebied ) ging het totaal mis met de nieuwe firmware. De modem wilde niet meer online komen. Gelukkig kon Ziggo de boel van op afstand resetten en kwam de modem online. Heb nu de oude firmware er weer op en die doet en deed 't goed vanaf 't begin.
     
  6. bedankt zal eens kijken of dat hier ook de volle snelheid opleverd.
     
  7. Vreemd, want de nieuwe software staat klaar op het CMTS, na een reboot staat de nieuwe software in je modem. Kun je nog wel in je interface komen en zien van welke datum deze is ?
    Dat updaten kan overigens wel een uurtje duren als het downloaden een paar keer mis gaat. In die tijd moet je niet aan je modem zitten of rebooten, want anders kan het misgaan en kan hij vast komen te zitten. Tijdens het updaten heb je ook geen internet. Je moet dan dus geduld hebben.
     
  8. Heb de nieuwe firmware in de modem gekregen terwijl ik niet thuis was. Alle lampjes bleven hier maar knipperen en ook nadat ik de modem van de stroom had gehaald bleef 't zelfde probleem bestaan. Volgens de HD kwam dit doordat er problemen waren met de nieuwe firmware en kon het wel eens 2 weken duren dat 't opgelost werd. Zo lang kon Ziggo ook niets voor mij doen. Heb de HD gelukkig zo gek gekregen om de modem van afstand te resetten. Zo heb ik weer de oude firmware terug gekregen, vanmiddag nog gezien op de status pagina. Haal 'm voorlopig niet van de stroom straks zit ik weer zonder telefoon en internet.
     
  9. Neen na het updaten is die weg.
    Is dat niet de bedoeling dan?

    Als ie zelf online komt mag ik er toch van uit gaan dat alles is gelukt?
    Bij mij was dat na plm 10-12 minuten.
     
  10. Vrijevogels schreef juist "dat de helpdesk de oude software had teruggezet omdat er een probleem mee zou zijn volgens de helpdesk" (hij kwam juist niet meer online).
    Vandaar mijn vraag of hij echt niet geupdate was.

    Zelf denk ik dat dit een broodje aap verhaal is wat die helpdesker vertelde, als er echt een probleem in de firmware zou zitten was hij allang weggehaald, maar tot nu toe wordt de software blijkbaar gewoon nog steeds uitgespeeld en werkt bij de meeste mensen ook goed. Tijdens updaten van firmware kan er altijd iets mis gaan, verder helpt de firmware update ook niet tegen problemen in het CMTS die in sommige gebieden bestaan (bijv rondom Woerden en nog een paar gebieden) en niet tegen slechte signalen of ruis.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina