1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe Firmware Arris 702b Eurodocis 3.0 Modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Bullet NL, 26 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Daar komt nog bij dat deze update door ziggo helemaal niet gecommuniceerd wordt. Ik heb de info van threadstarter, te weten Bullet. Maar terug naar jou , Pierre , had je hiervoor ook al dat vreemde gedrag van je arris?
     
  2. Voorheen was mijn download met het Arris modem zeer stabiel, een constante 48Mbps, dus daar geen enkel klagen over. Maar ik vond mijn upload niet wat het zijn moest, die fluctueerde wel erg namelijk. Hiervoor heb ik ook nog een calll bij Ziggo lopen. Ik heb verleden week een Ubee modem te leen gekregen van Ziggo en die deed het prima, alleen niet bij het downloaden vanaf mijn pay-newsservers. Daar hebben meer mensen last van, las ik hier en op Tweakers. Dus heb ik een paar dagen geleden mijn Arris maar weer aangesloten, en onverwachts deed die het goed. Maar ja, toen kwam de firmware update gisteren........De rest weet je, ik ben er op achteruit gegaan. Je wordt hier toch ondertussen niet meer goed van.
     
  3. Zie quote hieronder (groen)

    Ik vroeg me af hoe je dit bedoelde, omdat er integendeel staat kan ik het opvatten dat 'als je nu al malfunctions hebt' deze update wel een oplossing zou zijn, of bedoel je dat juist niet. Maar inmiddels is je punt duidelijk bij mij.


    Dat is in het verleden ook nooit gedaan en is nu juist wel tevoren al aangekondigd. Er zou een nieuwe versie komen die speedproblemen en stabiliteit moet oplossen.

    Dat dit niet zou werken, is mogelijk als ik jullie reacties zie, maar vind ik op dit moment nog te vroeg om te concluderen dat het helemaal niet werkt. Bij de introductie van de modems duurde het ook enige tijd voordat de modems stabiel werden. Dat kan komen omdat alle modems na een reboot op hetzelfde kanaal 'beginnen' en pas later zichzelf verdelen. In het begin zal het dan nog wat trager zijn.
     
  4. Cees, ik ben het met je eens om niet nu al (voorbarige) conclusies te trekken. Ik heb kennis genoeg om dat te kunnen begrijpen. Maar, dan had Ziggo zijn klanten ook een mail kunnen sturen waarin het een en ander uitgelegd wordt. Als het tijd nodig heeft om een stabiele verbinding te krijgen laat je dat je klanten weten. Doe je dat niet, dan worden er terecht conclusies getrokken, voorbarig of niet. Dat is waar het om draait, communicatie. Het kromme is, Ziggo zorgt voor jouw communicatie maar doet het zelf niet.

    ps. Net mijn Arris modem eens een reset gegeven, 48Mbps down, 4.4Mbps Up. Bizar he.....
     
  5. Zo: Als iedereen dacht dat het dan toch redelijk schommelend kon zijn:
    ping: 10ms
    Download: 0,43Mbit
    upload: 4,53Mbit

    Even ter vergelijking maar me Vodafone HSDPA met max 3,6mbit modem ( oude modem) er maar even bij gepakt en dan krijg ik de volgende getallen te zien:

    Ping: 307ms
    Download: 2,90Mbit
    Upload: 0,33Mbit

    Had mijn modem de 7,2 Mbit aangekunt dan waren de waardes hoger geweest.
    Dan was de download richting de 5,9Mbit geweest. Dit heb ik namelijk eerder getest met een modem die wel deze waardes haalde.

    Conclusie:
    Vodafone is hoger in zn ping en vele malen lager in zn upload maar dat heb ik niet nodig als ik simpel wil surfen. Download snelheid ligt op ~ 10x hoger dan de alles in 1 van ziggo. Welke van de 2 bedrijven doet het nou beter?

    OHJA wat ik vergeet te melden is dat Vodafone constant is, bij ziggo schommelt/schimmelt het tussen de 0,43 en de 0,15 Mbit. En op andere momenten op de dag haal ik zonder problemen de 50mbit constant, maar dat is alleen als het rustig is op alle lijne buiten en de mensen aan den arbeid zijn.... Lijkt mij geen software fout in de modems maar een capaciteits probleempje.... Maar wie ben ik, ben immers geen IT-er..... *doet kijken naar zn diploma* Ohja toch wel :oyeah:

    Even ter extra informatie ik ben thuis door ziekte en gebruik het internet voor tijdsverdrijf op moment en je ziet zodra werkend nederland weg is, en hier erger ik me dood aan bij ziggo want ze luisteren niet, vanaf:
    ~09:30 uur is de 50mbit beschrikbaar en gaat het als een trein
    ~18:30uur is het gedaan met de 50 mbit en krijg je 20mbit
    ~22:45uur is de 20mbit weg en krijg je 5 mbit
    ~00:00uur is de 5Mbit weg en krijg je ~1 mbit
    ~03:00uur komt de 50mbit terug
    ~5:30uur verschijnt ~1mbit weer
    En dan begint de cycles weer van voor.
    Ziggo luistert niet.sturen een monteur, en vervangt paar versterkers want niet helpt ook al geef je aan dat niet het probleem is, maar buiten ligt.Helpdesk wil het ook niet snappen want waar bemoei je je mee want alles werkt naar behoren zeggen ze dan.
    Dit is nu weeknr: 4 met deze klacht en 0 resultaat.

    * zingt zachtjes* Multikabel waar ging je nou naar toe...
     
  6. Proberen de mensen de Firmware op te halen of stuurt Ziggo de Firmware naar de Modems???

    Hoe weet ik nu of er nieuwe Firmware wordt geladen of dat het een gewone storing is waar wel het opnieuw starten van de Modem noodzakelijk is???

    Hier is trouwens nog niets van een nieuwe Firmware te zien.
    Nog steeds die van 5 februari.
    Ben wel benieuwd of na de Firmwareupdate de tijd goed wordt weergegeven
    en niet zoals nu 1 uur vroeger.
     
  7. Je modem haalt zelf op eigen houtje de firmware op, zodra hij ziet dat er een nieuwere versie is. Dat controleert hij alleen bij het rebooten van het modem. De enige manier om een modem te dwingen nieuwe firmware op te halen is dus door hem te rebooten. Dat kun je zelf doen door hem uit en aan te zetten, maar dat kan ook door Ziggo gebeuren op afstand. Ze kunnen dus bijvoorbeeld elke nacht een groep modems laten rebooten.

    Het werkt dus hetzelfde met je snelheidsprofiel, op het moment dat je upgrade naar een sneller abonnement krijgt je modem een nieuw profiel toegewezen, maar dat wordt pas actief na een reboot van het modem.

    De foutieve tijd heeft niets met het modem zelf te maken, maar haalt het modem uit het systeem zelf. Ik vermoed dat ze geen zomertijd gebruiken in de systemen. In het algemeen wordt voor logging ook geen zomer/wintertijd gebruikt, vaak wordt daar UTC (GMT) voor gebruikt zodat je geen missende uren hebt in je log tijdens overgang tussen zomer en wintertijd, blijkbaar is dat hier dus UTC+1. Ik denk dus een bewuste keuze.
     
  8. Thnx voor info...:thankyou:

    Draait op het moment goed hier met oude Firmware dus laat ik het maar zo:mrgreen:
     
  9. gewoon resetten... (knopje achterkant met pen of paperclip even indrukken) gaan als goed is twee lampjes knipperen en daarna +/- 10 min. geduld hebben, modem lost het zelf op... als alle lampjes weer branden kun je pas weer internetten... even de tijd voor nemen dus!
     
  10. Ik werk naar de wet van Murphy....

    Never touch a working System :mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina