1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Programma niet beschikbaar

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door double0dennis, 25 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat denk ik niet. Volgens het consumentenrecht moet je altijd eerst contact opnemen met de leverancier waar de de TV gekocht hebt. Daarmee heb je een overeenkomst en die is veantwoordelijk voor afhandeling van garantiezaken. Het kan zijn dat de winkelier zich verschuilt achter de fabrikant maar juridisch is dat onjuist. Ook als de fabrieksgarantietermijn is verlopen heb je altijd nog recht op zgn. wettelijke garantie die ondermeer kijkt naar de verwachte levensduur van een product (daar zijn min of meer vaste richtlijnen voor) en op basis daarvan een percentage geeft waarvoor de leverancier (dus niet de fabrikant) nog aansprakelijk is voor geleden schade. Wettelijke garantie gaat in Nederland (en in Europa) altijd boven fabrieksgarantie maar voor de wettelijke garantie kun je alleen bij je leverancier terrecht en dus niet bij de fabrikant. Op de website van ondermeer de Consumentenbond is hier meer over te lezen.
    Dus bij een storing eerst naar de leverancier, als die er voor kiest het toestel door te sturen is dat zijn keuze. Na afloop van de fabrieksgarantie is de leverancier dus vaak nog aansprakelijk voor althans een deel van de kosten.
     
  2. Ik voel hier een kastje-muur probleem aankomen.
    De leverancier zal natuurlijk beweren dat het aan de Cam ligt en de Cam leverancier dat het aan het toestel ligt.
    Wordt nog een knap staaltje overtuigingskracht dat je daar nodig hebt.
    Hoe toon je immers aan dat het aan het toestel ligt ?
     
  3. Vandaag ben ik met de CAM terug gegaan naar de winkel. De CAM was lichter dan de TV dus dat leek me een goede optie om mee te beginnen :). In de winkel bleek de CAM hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij thuis. Ik kreeg een nieuwe CAM mee. Ik heb de CAM zojuist in de tv gestoken en nu werkt alles weer zoals het hoort.

    Fingers crossed dat de CAM het blijft doen. Tnx voor de hulp anoniem! :thumb up:
     
  4. Dat is heel simpel. Neem je CAM net als ik mee terug naar de winkel. Doet hij het daar gewoon dan moet het aan de tv liggen. Je kunt ook de CAM meenemen naar je tv-leverancier. Als ie dan moeilijk doet dan kun je ter plekke laten zien dat de CAM niet het probleem is.
     

  5. Dennis, wil je me de naam van je dealer doorgegeven, waar je de cam hebt omgeruild. Ik wil graag de CAM verder onderzoeken.

    Alvast bedankt,

    Anoniem
    Ziggo
     
  6. Ik heb je de dealer zojuist per PM doorgegeven.
     

  7. Ik beschik ook over dezelfde sony en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. "Gekozen programma is niet beschikbaar". Ik heb eveens tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (waarbij overigens de firmware updat naar 1.570AE blijft bestaan). Het mocht niet baten.
    Mijn pakket heb ik via sluitallesaan.nl besteld en heeft enkele weken gewerkt (ja, ik heb de kaart geactiveerd). Wat is nu verstandig om te doen? Ik lees uit de posts hiervoor dat het hoogstwaarschijnlijk de cam is?
    Please help me, het was zo mooi!
     
  8. Het kan de CAM of de tv zijn. Bij mij bleek de CAM de boosdoener. Daar was ik blij mee omdat CAMs nu eenmaal makkelijker terug te brengen zijn dan hele televisies.

    Anyway... Ik zou de CAM meenemen naar een elektronica-zaak. Vraag of ze de CAM even voor je willen testen in een andere tv. Werkt de CAM ook in de winkel niet dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de CAM defect is. Neem in dat geval contact op met sluitallesaan.nl om de CAM om te ruilen. Als de CAM het wel doet in de winkel dan is de tv waarschijnlijk de boosdoener.
     

  9. Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik je advies ga opvolgen! Ik kom er zeker op terug!
     

  10. Vandaag reactie ontvangen van Sluitallesaan.nl en ik moet zeggen, de service is goed. Ik kreeg direct reactie op mijn mail en ik kan de cam opsturen om om te ruilen. Ik zal laten weten of het inderdaad aan de cam heeft gelegen. Nogmaals bedankt voor de post.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina