1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zenderwijzigingen per 1 oktober

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door someone, 25 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonder de echte getallen en gesloten overeenkomsten kan ik daar geen zinnig woord over zeggen. Velen hebben al snel de neiging om te roepen dat een kanaal weggaat omdat het wel te duur zal zijn zonder de echte feiten te kennen. Die ideeën over het wel of niet opnemen van kanalen worden ook nog eens een keer versterkt door de TV providers om het verwijderen van kanalen te rechtvaardigen zonder dat met cijfers te onderbouwen. Dat er voor een kanaal los €9,50 is gevraagd zegt mijns inziens niets over de kostprijs van een kanaal omdat het maar net is wat de TV provider voor een los kanaal wil rekenen in de hoop dat er gekken zijn die dat ervoor willen geven. Als de vraagprijs eerst € 9,50 per abonnee was hoe kan een kanaal dan opeens zo veel goedkoper worden als dat kanaal in het totaal pakket wordt opgenomen waar nog veel meer kanalen in zitten die "duur" zouden zijn. Denk bijvoorbeeld aan de adult kanalen. Dat een kanaal bij voor een grotere groep abonnees per abonnee een iets lagere inkoopprijs rekent dat wil ik nog wel geloven, maar dergelijke verschillen gaan er bij mij niet in.

    Maar goed, hier gaan we zonder echte getallen toch niet uitkomen. Ik weet alleen dat mij als klant nooit gevraagd is of ik behoefte had aan al de kanalen die verdwenen zijn en in hoeverre ik bereid zou zijn geweest om dan meer te betalen voor die kanalen. En ook zie ik dat er op deze manier steeds meer diversiteit uit het kanalen pakket van Ziggo verdwijnt.
     
  2. Re:

    Geen enkel commercieel bedrijf gaat aan de klant vragen of ze een zender willen behouden c.q. meer willen betalen. Het enige waar Ziggo en andere bedrijven naar kijken is naar de kosten c.q. opbrengst. Als ze een zender x hebben die een euro betaalt en een ander die 3 euro wil betalen, gaat zender X eraf en komt de andere zender in de plaats. Puur voor de eigen winst. Dat er dan iemand zijn zender kwijtraakt, zal ze niet kunnen schelen. Ik denk dat ze pas iets kunnen schelen als er ineens 100.000 mensen protesteren. Maar met een zender als Garuda zal je dat niet halen, mede omdat veel abonnee's niet zo snel protesteren. Die nemen het gelaten aan. En die ene abonnee kost toch niet veel geld als die zou vertrekken. Als je echt controle wilt over je pakket, moet je een schotel kopen en naar de FTA-kanalen kijken (CanaalDigitaal werkt hetzelfde als Ziggo).
     
  3. CanalDigitaal doet net of zij die paar 100 extra zenders leveren die FTA op de satelliet zitten,honderden zenders zeggen ze dan..vergeten er ff bij te zeggen dat je die met een losse ontvanger zonder CD pakket ook kan ontvangen.
    Ik heb een FTA ontvanger en kijk toch wel.
    Toch is de kritiek van Archie terecht,ik zou het een stuk prettiger vinden als je als abonnee enige inspraak zou hebben op het zender pakket.
     
  4. Precies. En dan heeft Ziggo ook nog het voordeel dat er voor een deel van de abonnees geen andere opties zijn waardoor zij kunnen doen en laten met het kanalen pakket wat ze maar willen. Ik heb hier bijvoorbeeld alleen maar de keuze uit Ziggo of Digitenne van KPN waarbij de laatste afvalt vanwege een te lage beeldkwaliteit. Daarnaast moeten klanten tegenwoordig investeren in DVB-C apparatuur waardoor klanten ook minder snel genegen zullen zijn om over te stappen op een ander soort aanbieder. Conclusie: we zullen bij Ziggo steeds meer richting een meer van hetzelfde pakket gaan zeker met de huidige trend om van een deel van de kanalen een SD en een HD uitvoering op de kabel te zetten met dezelfde programma's.
     

  5. Even als illustratie: laatst werden er tegelijk op Discovery, Discovery HD en Discovery Sciene herhalingen van MythBusters uitgezonden. Wel niet dezelfde aflevering, maar het geeft wel aan wat ons te wachten staat. Diversiteit is geen doelstelling iig, zo te zien.
     
  6. Nee natuurlijk niet. Ziggo is een commercieel bedrijf; die zijn per definitie gericht op winst maken.
     
  7. Dat snap ik. Maar in mijn beleving is er geld te halen door een divers aanbod te bieden ipv tig zenders die allemaal ongeveer hetzelfde uitzenden.
     
  8. Dat ben ik met je eens. Helaas wil het bij grote bedrijven nog wel eens heel lang duren voor ze dat inzien.
     
  9. Nee hoor, dat zien ze nu ook wel. Ze maken steeds opnieuw een commerciele afweging. Richting eenheidsworst. Op de FM-band is het toch niet anders?
     
  10. Nee, dan Ziggo. Die stopt die zenders in een pluspakket en laat je er een tientje voor betalen! Lijkt me eigenlijk nog een graadje erger.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina