1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zenderwijzigingen per 1 oktober

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door someone, 25 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Oké, ik dacht dat het kijkerspanel ook voor digitale TV was (vreemd eigenlijk).
    Maar het lijkt me toch wel gewenst dat er 'klanten/kijkers' mee kunnen beslissen wat er wel en niet op de kabel komt, anders is het écht eenrichtingsverkeer. Maar ik maak me er niet zo druk om hoor...zit mij wel goed. Wij kijken een select aantal zenders en dat zijn er eigenlijk niet zoveel.
     

  2. Gewoon de eerste voorkeurslijst nemen, daar de zenders inschuiven en sorteren op eigen volgorde maar. Zo heb ikzelf het ook gedaan. En JAN_ASSEN ook, lijkt me.
     
  3. Ik heb u een PB gestuurd.

     
  4. Het lijkt me in het huidige digitale tijdperk niet zo moeilijk snel te achterhalen hoe (weinig) populair een zender is. Ik ga er daarom vanuit dat Garuda daarom is verdwenen, anders zou Ziggo in eigen voet schieten.
     
  5. Daar heb je gelijk in, ze kunnen zo zien wat wij aan het kijken zijn.
    I rest my case :wink:
     
  6. Dat is een misverstand. Bij gewone digitale TV is er GEEN informatie die van de klant naar Ziggo toe gaat.

    De decoder en de smartcard lezen alleen informatie die Ziggo uitzend. Behalve de TV kanalen e.d. zit daar ook informatie bij die de smartcards oppikken, zoals nieuwe sleutels om de versleutelde kanalen te ontsleutelen. Maar er is dus géén terugcommunicatie. Het blijft een puur z.g. broadcast medium.
     
  7. Voor gewone digitale TV ontvangers en PVR's klopt dat in ieder geval aangezien er geen retourkanaal in de ontvanger zit om informatie terug te kunnen sturen naar Ziggo. Bij de ontvangers met OpenTV middleware en een kabel modem voor het retour signaal zoals de Cisco 8455DVB ligt dat anders. Er gaat dan namelijk wel iets terug naar Ziggo waarvan de locatie geconfigureerd is in de Network Information Table (NIT) voor iedere Netwerk ID.

    Voor Netwerk ID 5555 (Ziggo/Casema) is die locatie:
    Code:
    │ │   │ │ ├─■ user_private_descriptor { 149 }
    │ │   │ │ │ └─■ data = 0000  80 14 73 74 62 6C 6F 67 2E 76 6F 64 2E 63 61 73  ..stblog.vod.cas
    │ │   │ │ │            0010  65 6D 61 2E 6E 6C                                ema.nl          
    
    En voor Netwerk ID 8888 (Ziggo/Multikabel) is die locatie:
    Code:
    │     │ │ ├─■ user_private_descriptor { 149 }
    │     │ │ │ └─■ data = 0000  80 14 73 74 62 6C 6F 67 2E 76 6F 64 2E 69 73 73  ..stblog.vod.iss
    │     │ │ │            0010  2E 6C 6F 63 61 6C                                .local          
    
    Wat er precies door de Cisco 8455DVB gelogd wordt op die stblog locatie heeft Ziggo nooit openbaar gemaakt. Het zou wel eens interessant zijn om daar een IP data logger tussen te hangen om te zien of het privacy gevoelige informatie is. Ik vraag me ook af in hoeverre Ziggo verplicht is om in de handleiding te vermelden wat er gelogd wordt en waarvoor die logging gebruikt wordt.
     
  8. Ziggo kan inderdaad niet zien (behalve bij iptv) welke zender je kijkt,maar het is simpel.
    Garuda vraagt geld voor doorgifte.
    Vroeger zat de zender nog in een spaciaal pakket.
    Maar Garuda vraagt meer dan men wenst te betalen.
    Als Garuda gratis was,of zou betalen,zou Ziggo Garuda misschien niet weg gehaald hebben.
    Hier ligt de schuld dus meer bij Garuda zelf helaas.
     
  9. Een beetje kort door de bocht vind ik dit wel. We weten namelijk niet wat Garuda vraagt voor doorgifte als ze al uberhaupt wat vragen voor doorgifte en verder blijkt weer uit de reactie van het kanaal dat Ziggo kennelijk niet eens onderhandelingen heeft gevoerd over nieuwe voorwaarden voor doorgifte. Dat is al door meerdere verdwenen kanalen gemeldt, dus ben ik op dit punt zo langzamerhand geneigd om de kanalen te geloven over het niet onderhandelen door Ziggo.

    Het belangrijkste dat echter vergeten wordt zijn de klanten. Misschien zijn de klanten die geïnteresseerd zijn in Garuda wel bereidt om daarvoor te betalen als Garuda een los te bestellen kanaal is waardoor de kosten voor doorgifte door de geïnteresseerde klanten worden gedragen. Is daar ooit onderzoek naar gedaan voor Garuda en alle andere kanalen die Ziggo er af aan het gooien is omdat die kanalen niet willen betalen voor doorgifte?

    Waar ik bang voor ben is dat er steeds meer interessante kanalen gaan verdwijnen waar Ziggo nu nog voor moet betalen voor doorgifte om plaats te maken voor niets toevoegende kanalen die Ziggo willen betalen voor doorgifte. Een daar zal het kanalen pakket er op de duur niet interessanter van gaan worden.
     
  10. Garuda heeft los in een pakket gezeten voor, ik meen, 9,50 maar dat verkocht niet.
    Daarna is Garuda naar het pluspakket gegaan om de kosten over meer mensen te verspreiden.
    Van het satforum weet ik dat Garuda veel geld vroeg en daarom ook niet bij Canal Plus werd opgenomen.
    Het is dus geen speculatie.
    Toevallig weet ik uit het bejaardentehuis waar mijn zoon werkt dat Garuda eerst los in een gewoon pakket zat.
    Een "pakket" met slechts een zender.
    Het is best mogelijk dat Ziggo er verder niet over wilde onderhandelen,dat weet ik niet,ik praat Ziggo ook niet schoon,want bij Action now heeft men ook weinig onderhandelingsgeest laten zien.
    Het enige dat ik weet is dat Garuda als los pakket niet genoeg opbracht.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina