1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

22PFL5614H met CI+ WERKT

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door martlau, 25 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Afgelopen week bij Wehkamp de 22pfl5614h bestelt. Thuis laatste software versie erop gezet via Philips-site (release datum 11-09-09)

    CAM merk Smit via Informatique online bestelt, vanmiddag CAM geplaatst met bijgeleverde ZIGGO smartcard, en alles werkt naar behoren.

    Volledig nieuwe installatie van zenders gedaan, signaal sterkte is goed.

    Het viel me op dat wanneer je de ZIGGO smartcard verkeerd om (ziggo logo kant naar achteren gericht in CAM) plaatst dat de TV dan alles prima installeert, signaal sterkte is prima. Alleen NL 1 + NL 1 HD + ZIGGO channel zijn dan benaderbaar, Digitale gids en channel info werkt wel op alle zenders.
    Via info knop op AB en menu CAM zag ik dat de smartcard een fout gaf fout code 06/4 = smartcard defect.

    Smartcard met ZIGGO logo naar voren gericht, zodat het ZIGGO logo op CAM en op SMARTCARD allebei dezelfde kant op wijst opnieuw in tv geplaatst en alle zenders werken.
     
  2. Bij mij niet

    Ik heb dezelfde tv, zelfde firmware en Smit CI+ Cam, maar bij mij blijft het authenticatie proces op 20% hangen.
     
  3. Raar, heb de CAM er in gedaan, in eerste instantie zat de smartcard er nog verkeerd om in ook. Authenticatie ging als een zonnetje, duurde al met al 15 seconden, bestaat uit 5 stappen, 1/5, 2/5 enz.

    Had op de tv al de analoge zenders geinstalleerd, heb een volledige nieuwe install uitgevoerd. Weet niet of de firmware van de CAM te achterhalen is.

    Heb daarna pas de smartcard er goed in gedaan bleek achteraf.
     
  4. dan moet je even andere topics hier lezen. Dan heb je nog een oude firmware in je tv. Voor de 9000-serie staat er reeds nieuwe op de philips site! even checken.
     
  5. Helaas

    Heel raar! Op de Philips-site is de laatste firmware van begin september en deze heb ik gebruikt voor de upgrade, desondanks blijft hij hangen op 20%.
    Philips zelf zegt dat het klopt dat het niet werkt en dat er deze maand waarschijnlijk een nieuwe firmware update komt, waardoor het proces wel doorloopt. De officiele certificering voor Ziggo zou later pas gaan komen.
    Zit niets anders op dan wachten.:cry:
     
  6. Tja, is idd een raar verhaal, heb je de CAM er goed inzitten? Vond het best ff lastig, maar je moet helemaal doorduwen en dan voel je hem vast gaan zitten in de pluggen. Hij steekt er wel een stuk uit (iets minder als de breedte van de tv). Neem aan dat je ook gechecked hebt of de upgrade er ook daadwerkelijk op staat.

    De install van de CAM ging eigenlijk heel snel, erin steken en hij begon meteen. Ik zou bijna zeggen, stop je smartcard er verkeerd in en probeer het dan nog eens ????? mischien helpt het, is wel heel raar dat de ene CAM het wel doet en de andere niet op twee gelijke tv's.
     
  7. Werkt eindelijk!

    Gisteren de firmware update van 28/09 geinstalleerd en jawel hoor, hij werkt!
    Echter net als zovelen onder ons, alleen txt op Ned 1.
    Wat ook wel hinderlijk is, is het authencitatie proces wat de tv elke keer moet doorlopen als je de tv aanzet.:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina