1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hostnaam

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door oesje, 25 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dank je Cees voor je reactie,
    Ik zit zelf niet in een @home gebied. Mijn vrienden waar ik de website voor beheer hebben een @home mailadres. Mijn internetverbinding loopt via Zeelandnet.

    Je schrijft:
    "Vanaf een niet-ziggo ip-adres kan dat alleen via WebDAV, dus inloggen via internet-explorer via deze url:
    https://www.ziggo.nl/mijnziggo/webspace/ "

    Dat lukt dus ook niet. Ik kom tot webspace beheer. kan dan inloggen met het emailadres. Vervolgens zou er een volgend inlogscherm moeten komen begrijp ik uit de tekst, maar dat scherm volgt dus niet.
    Er staat ook onder geschreven . " LET OP Dit systeem is alleen toegankelijk voor klanten van Ziggo".
     
  2. Even een domme vraag.
    Is de webspace van je vrienden wel geactiveerd in Mijn Ziggo?
    Zo niet dan kom je dus ook niet verder dan dat eerste scherm.
     
  3. Dank je Sjaool voor je reactie. Domme vragen zijn er niet :wink: Webspace is wel geactiveerd in mijn Ziggo.
     
  4. Dan zit er vrees ik niks ander op dan met de pc/laptop onder de arm naar de vriende te vertrekken en het daar eens proberen. ;)
     
  5. OK, dan hoef je FTP dus niet verder te proberen, want dat gaat in elk geval niet werken en moet je je op webdav concentreren.

    Je moet dus een ziggo-account hebben, dus klant zijn, maar het is niet geblokkeerd op ip-adres zoals FTP wel is.

    Je zou dan op het volgende scherm moeten uitkomen, dit kun je eventueel ook handmatig proberen:

    https://homedrive.ziggo.nl/xxxx@ziggo.nl/

    Gebruik voor xxxx dus het eerste deel van het emailadres, de %40 is het "@" teken en moet je zo laten staan.
    Als je een @Home adres gebruikt moet je dus ipv ziggo.nl ook home.nl invoeren bij de url. Wel moet je homedrive.ziggo.nl laten staan, dus bijvoorbeeld https://homedrive.ziggo.nl/xxxx@home.nl/ (geldt ook voor @casema.nl en @quicknet.nl etc. homepages)

    Daar moet je dan inloggen, je krijgt een popup waar je het emailadres en wachtwoord moet invullen.
    Vervolgens krijg je een pagina waar je kunt kiezen voor je publieke pagina (daar staat de website) en een privé pagina.

    Als je dus op publieke website klikt moet er een windows-verkenner scherm openen waar de bestanden staan.

    Dit alles werkt in internet-explorer, voor firefox moet je een plugin downloaden, meer info hierover staat op de pagina die je krijgt als je op bovenstaande url inlogt.

    Tot hoever kom je als je bovenstaand doet ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2009
  6. Sjaool dank je voor je reactie.
    Met mijn laptop naar mijn vrienden gaan :cry: Denk het niet. Wordt het niet binnen enkele dagen opgelost wordt het afscheid van Ziggo .
     
  7. Dank je Cees voor alle moeite die je voor me doet.
    Ik heb het inlogscherm gekregen en kon inderdaad inloggen.
    Heb vervolgens de publieke pagina aangeklikt en toen ging het weer mis.
    Explorer bleef hangen en na verloop van tijd kreeg ik de melding Í.E. kan https:// ........ niet openen als webmap.

    Ik had al gezien dat er op de site van Ziggo staat

    Het gebruik van Webspace ondervindt helaas in veel gangbare browsers problemen. Dit komt doordat de meeste browsers niet of nauwelijks webmappen (WebDav) ondersteunen. Gebruik je Internet Explorer 7, dan adviseren we je om de update KB907306 te installeren.

    Deze update heb ik dus ook uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Ook niet nadat de PC opnieuw was opgestart.

    Ik kwam overigens onderstaande tekst ook tegen op Ziggo.
    Je kan je Ziggo Webspace overigens altijd benaderen. Dat betekent dat je waar je ook bent je website kan bijwerken of een belangrijk document kunt ophalen. Zo heb je altijd alles bij de hand.

    Het moet dus kunnen. Zou handig zijn dat ze er dan ook eens bijzetten hoe dat dan moet.
     
  8. Ik denk dat dit een windows probleem is in jouw configuratie.
    Heb je al eens met firefox geprobeerd ? Daarvoor kun je een plugin downloaden. Misschien dat dit wel werkt. Het zou ook eventueel nog een firewall of anti-virus programma kunnen zijn op je PC wat webmappen blokkeert.
     
  9. Cees, ik heb firefox geinstalleerd en inderdaad kom ik nu weer een stapje verder.
    Het is me alleen niet duidelijk hoe het nu verder moet om de bestanden te uploaden.
     
  10. Krijg je nu een pop-up venster van windows-verkenner waar je dus de bestanden ziet staan van de homepage ?

    Daar kun je gewoon in windows bestanden heen slepen of copy-paste'n, net zoals je op je eigen computer doet tussen 2 mappen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina