1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Geluid en beeld niet gelijk

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door dennisenanita, 24 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dennisenanita

    dennisenanita New Member

    Berichten:
    1
    Sinds een paar maanden hebben wij digitale tv via de humax ontvanger, bij ons is alleen het geluid en het beeld niet gelijk. Bij sommige programma's is dit erg storend, bijna alsof het nagesynchroniseerd wordt. Volgens ziggo zou het liggen aan onze scart kabel of aansluiting. We hebben verschillende scartkabels geprobeerd in verschillende ingangen, maar dit maakte geen verschil. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
     
  2. Barbarian

    Barbarian Forum Member

    Berichten:
    1.311
    Probeer de Humax eens te resetten (even de stroom er af halen).
     
  3. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Het is mij ook opgevallen bij mijn exemplaar van de Humax IR FOX C dat de synchronisatie van het geluid niet helemaal spot-on is. Als je daar gevoelig voor bent of als je het eenmaal hebt waargenomen dan zal het je blijven opvallen en irriteren. Het valt inderdaad bij sommige programma's meer op dan bij andere. Dat komt eenvoudigweg doordat de synchronisatie van de uitgezonden programma's ook lang niet altijd perfect is. Uiteraard wordt dat bij de regie wel gecontroleerd en blijven de afwijkingen bij de uitzending over het algemeen binnen de perken, maar als de Humax ook nog een duit in het zakje doet (en dat doet ie), dan kan de totale afwijking gemakkelijk zo groot worden dat het (storend) zichtbaar wordt.

    Het verhaal (van de helpdesk?) van Ziggo dat het aan je SCART of aan je coaxkabel zou liggen is lulkoek. Ik heb hier ook nog twee oude Samsung DCB-9401R decoders, en als ik zo'n decoder in de plaats zet van de Humax met precies dezelfde aansluitkabels en aansluitingen, dan is de synchronisatie uitstekend.

    Jammer, want ik vind afgezien van het synchronisatieprobleem én het feit dat de Humax het RGB beeld op de TV SCART uitgang (te) ver naar boven toe en naar rechts toe opschuift de Humax wel een veel fraaier apparaat dan de oude Samsung met z'n rudimentair aandoende gebruikersinterface en lelijk uitstekende smartcard. Ik kijk TV via een ingebouwde DVB-C tuner en gebruik de losse decoder daarom alleen om opnamen te kunnen maken op een aangesloten DVD/HDD recorder, maar de genoemde tekortkomingen maken de Humax voor mij helaas minder geschikt als bron voor opnamen.
     
  4. Vrijevogels

    Vrijevogels Forum Member

    Berichten:
    1.025
    Heb hier niets aan toe te voegen, klopt helemaal wat je zegt over de Humax. :!:
     
  5. foxfire

    foxfire New Member

    Berichten:
    3

    Ook hier kan ik bovenstaande verhaal helamaal beamen. Heb al bijna twee jaar deze humax en viel me direct op dat de synchronisatie van diverse zenders niet goed liep. Helaas voor mijzelf let ik hier enorm op en blijf ik het zien en me er aan ergeren. Ook mijn tweede (gratis) decoder is een humax en deze heeft dezelfde afwijking. Heb al dure scart en antenne kabels geprobeerd, maar kwaaltje blijft aanwezig. Maar goed ze waren beide gratis dus zoals het spreekwoord luid " je mag een gegeven paard...."
     
  6. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276

    Juist wel melden, zeker bij Humax. De importeur doet alle klachten/opmerkingen af als losstaande gevallen omdat er op het totaal aantal geleverde apparaatjes zo weinig klachten binnenkomen.
     
  7. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Misschien moet ik dan de nederlandse importeur van Humax eens een mailtje sturen met een verwijzing naar deze thread, dan lijkt het mij niet meer mogelijk om de klachten af te doen als incidentele gevallen (c.q. defecten van individuele apparaten). En afschuiven van de klachten op Ziggo lijkt mij dan ook niet meer mogelijk (maar dat is sowieso niet aan de orde voor wat betreft de verschuiving van het beeld bij RGB output via de TV SCART).
     
  8. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Ergens anders op het forum stond dat Anoniem wat dingen aangedragen had bij de importeur en daar was het antwoord aan hem (dus Ziggo) dat op de 500.000 uitgeleverde apparaten het aantal klachten erg gering was.
    Als ik het draadje vind zal ik het nog even hier linken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina