1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Installatiesoap Ziggo

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door Djdano, 24 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben zo te lezen niet de enige met problemen echter vind ik het toch de moeite om even mijn ongenoegen te spuien.

    Het begint al met de afspraakwindow welke Ziggo geeft. Van een indicatie is geen sprake, je mag gewoon lekker heel de dag vrij nemen van je werk. Dan heb je keurig heel de dag op de beste man gewacht om digitale televisie te installeren is hij na 5 minuten weer weg omdat hij dit nog nooit gedaan heeft en geen idee heeft hoe dit moet?! Hallo, tijdens het maken van de afspraak werd mij verteld dat ik dit makkelijk zelf zou kunnen en het was zeer duidelijk dat dit een afspraak betrof voor het aansluiten van interactieve televisie. Aangezien ik met mijn rechterarm in het gips zat heb ik er toch voor gekozen om dit door een monteur te laten doen maar dan blijkt de beste man het zelf niet te kunnen....

    Nieuwe afspraak gemaakt. Keurig 3 weken moeten wachten tot deze ingepland kon worden, eerder was onmgelijk, en weer een dag vrij moeten nemen. In de tussentijd had ik alles al aangesloten en werkte het perfect behalve de interactieve kanalen. Ach dat word dan wel opgelost zou je zeggen. Maar helaas, de beste man waarvoor ik wederom een dag vrij heb genomen, kon het ook niet goed aangsloten krijgen. Hij gaf wel aan dat het nu helemaal goed zat en het goed zou komen echter lukte het testen niet. Maar dit kwam wel goed... (yeah right....! )

    Natuurlijk werkt het nu nog steeds niet. Ongeveer 1,5 uur met de helpdesk aan de lijn gezeten (wie gaat T-mobile betalen voor me?! ) maar zij kwamen er ook niet uit. Overleg, doorverbinden, resetten, ander kabels, andere tv enz enz. Niets helpt.

    We maken een rapport op word dan verteld en u hoort nog van ons. Ik wacht met smacht!

    Ik ben niet compleet idioot dus heb alle logische stappen wel doorlopen. Het is trouwens vooral heel frustrerend dat je elke keer weer opnieuw aan de eerste lijn mag uitleggen wat het verhaal is en als je pech hebt ze je gewoon niet doorverbinden...

    Mij lijt het probleem erin te zitten dat de decoder geen server ziet. Dit is ook doorgegeven maar niemand die het product ook maar een heel klein beetje begrijpt. Iemand hier toevallig die er meer verstand van heeft want dat Ziggo het gaat oplossen daar heb ik niet heel veel vertrouwen in.
     
  2. En over welk product hebben we het nu behalve digitale televisie dan?
    Het lijkt mij dat je het over interactieve televisie hebt maar dat wordt uit je hele verhaal niet duidelijk.
     
  3. Wat betreft de kosten van T-mobile: als je een abonnement hebt en van de gespecificeerde factuur een kopie opstuurt naar Ziggo, met daarbij een begeleidende brief, wordt dit gedeclareert. Het is wel handig om even de gesprekken die gevoerd zijn met de Klantenservice te omcirkelen;)

    Je kunt deze brief het beste richten aan:

    Ziggo BV.
    Afd. Klantadministratie
    Postbus 43048
    3540AA UTRECHT
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2009
  4. Het gaat wel degelijk over Interactieve Televisie, lees de eerste alineas nog maar eens;)
     
  5. Je hebt gelijk, daar heb ik finaal overheen gelezen. :oops:
     
  6. Voor iTV moet er een retoursignaal zijn.

    Zitten er splitters/versterkers of andere apparatuur tussen binnenkomst van het signaal en de decoder? Zo ja, dan kan het zijn dat een van deze apparaten niet retour geschikt is, en vervangen zal moeten worden voor een retourgeschikt exemplaar.
     
  7. Zitten normaal gezien wel allerlei splitters tussen natuurlijk alleen om te testen en aan te sluiten deze er allemaal uitgegooid en direct naar de meterkast laten lopen. Zal morgen nog eens gaan testen met andere kabels en op hoop van zegen...
     
  8. Als je die 'allerlei splitters' er na installatie van iTV weer tussen gaat zetten, dan is de kans groot dat het dan weer niet werkt.
    In de installatiehandleiding interactieve televisie staat op blz 22-24 duidelijk dat er geen splitters tussen mogen zitten. (met uitzondering van de speciaal meegeleverde splitter direkt achterin de cisco tbv een radiotuner)
    Wat wel mag/moet is 1-gats aop('s) en de speciale breedbandversterker die er bij geleverd wordt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina