1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Humax iHDR5050C ja of niet

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door norbert, 23 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. norbert

    norbert Forum Member

    Berichten:
    5
    Humax iHDR5050C ja of nee

    hallo allemaal ik heb een vraagje. ik ben nu in het bezit van een samsung maar die begint kuren te krijgen. loopt vast als je opneemt. ben het echt zat. wat is nu de beste vervanger ik neem redelijke veel op is de Humax iHDR5050C nu een beste keus of heeft die ook al kuren ik hoop dat iemand mij advies hier over kan geven

    mvg norbert
     
  2. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Momenteel hebben de klanten van Ziggo/@Home met een Samsung DCB-P850R problemen die vermoedelijk door Ziggo/@Home zelf veroorzaakt worden. Ik zou dus gewoon even afwachten totdat Ziggo/@Home genegen is om de problemen op te lossen en in de tussentijd een klacht indienen bij Ziggo. De Humax iHDR-5050C is ook nog niet 100% betrouwbaar als het om het maken van opnames gaat. Daarvoor moet eerst nog een firmware update uitkomen wat nog enige tijd gaat duren.
     
  3. norbert

    norbert Forum Member

    Berichten:
    5
    hallo ArChie dat wist ik niet dat de problemen wordt door ziggo werd veroorzaakt maar heb gebeld naar ziggo en daar zeggen ze dat ze nergens van afweten maar ik wacht nog wel even af dan

    groeten norbert
     
  4. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Het is "normaal" dat problemen ontkent worden bij de helpdesk. De technische afdeling lichten namelijk de helpdesk niet in over hetgeen ze aan het grutten zijn met de systemen, dus weet de helpdesk niet beter dan dat er niets aan de hand is. Ook is het een bedrijfspolicy om bij problemen altijd andere partijen aan te wijzen als de veroorzaker.

    Zie het volgende topic voor meer lotgenoten met een Samsung DCB-P850R: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20781
     
  5. TheGrouch

    TheGrouch Forum Member

    Berichten:
    5.406
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Momenteel is er een workaround aktief die de kans op foute opnames elimineert. Zie hier
     
  6. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.241
    Volgens mij verkleint die workaround de kans op foute opnames als je tenminste iedere dag een keer de iHDR-5050C gebruikt omdat de geldigheid van abonnementssleutels voorlopig op een dag staan i.p.v. een uur of vier. Gebruik je de ontvanger meer dan een dag niet, bijvoorbeeld omdat je een paar dagen weg bent, dan heb je nog steeds de kans op mislukte opnames.
     
  7. xahmol

    xahmol Forum Member

    Berichten:
    6.620
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Oh, briljant. Wilde net de 5050c als alternatief voor de Cisco overwegen. Maar kennelijk heeft de Humax dit weer.

    Wacht wel even dan. De Cisco heeft ook al twee dagen geen crash gehad nu, dus kennelijk heeft Ziggo het iTV platform weer stabiel(er) gekregen.
     
  8. TheGrouch

    TheGrouch Forum Member

    Berichten:
    5.406
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Daar heb je helemaal gelijk in.

    De humax heeft dat inderdaad weer, maar er is een makkelijke truuk om opnames, ook bij een afwezigheid van langer dan een dag, toch te laten lukken.
    Als je voor elke opname een kijk-/opnameblokje van een paar minuten programmeert van Ned1 HD, dan heeft de humax tijd om de keys te verversen en dan gaat de echte opname daarna goed.
    Ik heb geen moment spijt van de aanschaf van mijn 5050c als vervanging van de cisco.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina