1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ook problemen met Interactieve TV? Meld je aan bij Radar

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door KoenH, 21 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is inderdaad het bizarre aan het verhaal. Ik vond het een zéér goed begin van Ziggo om met een "grote gebruikerstest" te beginnen.
    Ik begrijp alleen niet dat er iemand heeft gezegd dat de Cisco op grote schaal uitgerold kon worden. Ik vraag mij toch af of er niet is mis is met de aanpak van het testen door Ziggo. Anoniem en consorten raken vaak lichtelijk geirriteerd als er vragen worden gesteld over de manier van testen dus denk ik inderdaad ook dat één of andere manager gewoon besluit om het toch maar uit te rollen.

    Alleen wat denk je te bereiken bij die consumentenprogramma's. Er zal wel gemeld worden dat het allemaal nieuwe en ingewikkelde techniek is die Ziggo zijn gebruikers schenkt. En dat er hard aan gewerkt wordt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2009
  2. Toen ik als buitenstaander doorkreeg dat Ziggo bij deze gebruikerstest niets geregeld had voor de deelnemers om rechtstreeks bugs en problemen aan te kunnen melden was mij al direct duidelijk dat Ziggo totaal niet geïnteresseerd was in de gebruikerservaringen. Voor de vorm hebben ze geloof ik nog een exit enquete gehouden, maar ik had meer de indruk dat er een partijtje Cisco ontvangers gedumpt moesten worden. Het is toch te gek voor woorden dat een aantal deelnemers van de test dan zelf maar de feedback op de test via dit forum gingen organiseren omdat ze die ervaringen nergens anders kwijt konden?
     
  3. Wat er mee bereikt wordt is dat de druk op Ziggo verhoogd wordt om er iets aan te gaan doen. Niets meer en niets minder. Managers worden dan opeens direct geconfronteerd met hun beleid terwijl problemen normaal blijven steken bij de helpdesk waar iedere case direct na de reset van de ontvanger wordt gesloten omdat de klant denkt dat zijn ontvanger het weer doet, wat natuurlijk maar tijdelijk is. De hele ondersteuning van Ziggo is er op ingericht om de klanten met problemen te isoleren om zo vooral te voorkomen dat het beeld ontstaat dat er iets goed mis is bij Ziggo. Wat doen de Ziggo Webcare medewerkers hier op dit forum en andere forums? Klanten die klagen persoonlijk benaderen via PB om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat die klanten niet langer publiekelijk klagen.
     
  4. Ik hoop echt dat er heel veel gebruikers met klachten zich melden bij radar. Niets doen heeft zo wie zo geen zin. Ik vind het ook niet prettig om dit te doen, maar ik voel me zo machteloos. Ik heb al zo vaak aan de telefoon gehangen bij de helpdesk en gepost op dit forum en uit ervaring weet ik dat het niet helpt.

    Echt ik raad iedereen aan om niet langer af te wachten. Het is echt niet leuk om maanden geduld te hebben, zonder resultaat. Het heeft geen zin!

    Meld je klachten bij Radar
     
  5. Zal ik dan eens iets positiefs melden over deze ontvanger :)

    Ik heb de cisco ontvanger inmiddels een aantal maanden in gebruik, en ik herken mij totaal niet in deze problemen. Ik ben een intensieve gebruiker en maak gebruik van alle diensten die het apparaat biedt.
    - Bij mij nog _nooit_ een vastloper geweest.
    - Het interactieve gedeelte doet het eigenlijk altijd op de momenten dat ik er gebruik van wil maken, uitzending gemist on demand etc.
    - Er staan meerdere ge-agendeerde opnames ingesteld en deze zijn tot nu toe altijd opgenomen, ook tijdens mijn twee weken durende vakantie.
    - In combinatie met mijn Sony tv heb ik nog nooit last gehad van HDMI handshake problemen.
    - Inderdaad is het menu enorm traag (understatement) en dat zou echt verbeterd moeten worden.

    Wellicht is het toeval dat hier alles wel goed werkt. Ik denk ook dat er veel gebruikers zijn die "eerst aansluiten en prutsen" in plaats van eerst handleiding doornemen en dan beginnen. Tuurlijk zullen er gebruikers zijn waar het echt niet werkt, maar het is vast niet zo erg als hier geschetst wordt.

    Ik dacht, met al die negatieve posts, laat ik ook eens iets positiefs melden, want voorlopig ben ik een tevreden gebruiker.
     
  6. Blij voor je dat het bij jouw werkt. Dat deed het ook bij mij 14 maanden lang. En ik heb niets aan de setup veranderd, dus kan je garanderen dat dat 'eerst aansluiten en prutsen' hier niet van toepassing is.

    De Cisco is destijds door een Ziggo monteur gespecialiseerd in VOD aangesloten en heeft 13 maanden probleemloos gewerkt. Nu sinds een maand één grote vastloper.

    Wat wellicht uit kan maken is dat jij in een ander postcode gebied hangt. Wellicht dat de VOD servers daar stabieler zijn. Heb nml het idee dat mijn Cisco pas is gaan crashen sinds om de haverklap de VOD server er uit ligt iig in mijn postcode gebied.
     

  7. ook in het bezit van een full HD sony, maar vaak gaat de resolutie naar 740 ipv 1080. Moet dan via het (trage) menu de resolutie aanpassen.
     
  8. Ik zeg ook niet dat jij aan 'eerst aansluiten en prutsen' doet, maar dit gebeurd wel erg vaak, getuigen de topics hier soms op het forum. Vaak staan de genoemde problemen gewoon vermeld in de handleiding.
    Overigens woon in in centrum van Breda, postcodegebied 4811
     
  9. quote=ludimax;205823]Zal ik dan eens iets positiefs melden over deze ontvanger :)

    Ik heb de cisco ontvanger inmiddels een aantal maanden in gebruik, en ik herken mij totaal niet in deze problemen.Gefeliciteerd, u bent een gelukkig mens. Ik ben een intensieve gebruiker en maak gebruik van alle diensten die het apparaat biedt.
    - Bij mij nog _nooit_ een vastloper geweest.
    - Het interactieve gedeelte doet het eigenlijk altijd op de momenten dat ik er gebruik van wil maken, uitzending gemist on demand etc.
    - Er staan meerdere ge-agendeerde opnames ingesteld en deze zijn tot nu toe altijd opgenomen, ook tijdens mijn twee weken durende vakantie.
    - In combinatie met mijn Sony tv heb ik nog nooit last gehad van HDMI handshake problemen.
    - Inderdaad is het menu enorm traag (understatement) en dat zou echt verbeterd moeten worden.

    Wellicht is het toeval dat hier alles wel goed werkt. Nee dat mag geen toeval zijn , dit hoort normaal te zijn Ik denk ook dat er veel gebruikers zijn die "eerst aansluiten en prutsen" in plaats van eerst handleiding doornemen en dan beginnen.Waarom denkt u dat te weten? Dan zijn het bij mij 2 monteurs van Ziggo het geweest die "eerst aansluiten en prutsen" Tuurlijk zullen er gebruikers zijn waar het echt niet werkt, maar het is vast niet zo erg als hier geschetst wordt. Nou neem van ons aan dat dat helaas echt wel zo is.

    Even een vraag aan u: Leest u graag de ellende van andere mensen, terwijk het bij u allemaal zo prima geregeld is. Als bij mij alles zou werken zou ik echt niet hiet op het forum meelezen, maar een goed boek pakken of misschien wel een leuke fim bekijken via itv.

    Ik dacht, met al die negatieve posts, laat ik ook eens iets positiefs melden, want voorlopig ben ik een tevreden gebruiker.[/quote]
     
  10. Rustig aan! Relax! Wat een vijandigheid. Ik zeg helemaal niet dat er _geen_ problemen zijn, geen enkele dienst werkt overal 100% goed. Alleen ik denk dat soms dat het niet altijd zo negatief is als hier geschetst wordt. Er mogen best twee kanten van een verhaal verteld worden.

    Overigens lees ik dit forum helemaal niet om ellende van andere mensen te lezen. Vaak komen hier handige nieuwtjes voorbij, of dingen tegen die ik nog niet wist. Een forum juist een plek om dit soort dingen uit te wisselen. Ik kom juist _niet_ op een forum om _alleen_ maar negatieve dingen rond te spuien. Jij wellicht wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina