1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Werkt je TV wel of niet? Discussie bijlage

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Curioso, 19 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 4np

    4np Guest

    Philips 46PFL9704 + SMiT CAM

    Even wat feedback, ik heb gisteren mijn Philips 46PFL9704 ontvangen (van Expert) met een SMiT CI+ CAM, werkt prima :) Ik hoef niet per se het nieuwe smartcardje te registreren want mijn oude smart card (van mei 2009) werkt ook prima. Kortom, zet de 9704 maar op de certifcatie pagina :)
     
  2. Vaag...gisteravond deden de meeste NL zenders het (in ieder geval), nu doet alleen Nederland 1 het nog :(

    IK kreeg van de TV wel de melding 'er is een zender update beschikbaar...' zou dat er iets te maken mee kunnen hebben?

    Ik heb overigens een 42PFL8404..
     
  3. Ik had hetzelfde probleem, het begon vanmorgen omstreeks 01.00 uur. Alleen nederland 1 en de regio's. Vanmorgen omstreeks 12.00 een softwareupdate gedaan en toen deed alles het weer.
     
  4. <p>
    ik zet vanmorgen de tv aan en exact het zelfde als jullie, ik had alleen nog maar ned1, toen heb ik de tv helemaal uitgezet,weer aan, een ci+ error, en toen heb de tv weer uitgezet, weer aan gezet, toen begon het weer van voor af aan, weer stap 1 t/m 5 en nu doet ie het weer?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2009
  5. Hier was het ook een kwestie van de tv helemaal uit en daarna weer aan. Alles (nouja...de zenders die het voor de storing deden) deedt het weer.
     
  6. Ik lees hier wel regelmatig dat alles werkt, maar volgens mij zijn er nog geen tv's waar het gewoon foutloos gaat. Of de authenticatie blijft hangen, niet alle zenders komen door, geen tt of geen ondertiteling. Ik snap dat je al blij bent als je beeld hebt maar eigenlijk werkt de combinatie Philips met CI+ dus niet. Hopenlijk wordt dat met de nieuwe software volgende week wel verbeterd. Dat alles dus gewoon werkt zoals het hoort...

    Heb ik nog een vraagje: Moet de smartcard geactiveerd zijn voordat je gaat beginnen met de authenticatie? Volgens mij zou mijn dealer dit regelen maar ik zie de smartcard niet staan bij "Mijn Producten" op de Ziggo site. En als ik de card nu activeer en het werkt nog steeds niet ben ik mijn previeuw kwijt. Waarschijnlijk is het beter wachten tot Philips met nieuwe software komt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2009
  7. hoe moet je de kaart en cam in een 9604 plaatsen?

    als je voor de tv staat:
    cam aan de linker kant van de tv
    moet je dan de tekst irdeto en secure plus kunnen zien? of
    technology bij @smit?

    Bij mij gebeurd er namelijk helemaal niets
     
  8. Het is er vaag en zeer somber met de verstrekte handleidingen.
    Mij TV werkte zonder problemen in een keer via onderstaande werkwijze:

    1. Software update uitvoeren -> 038.22 voor mijn tv http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=NL&slg=NLD&ctn=32PFL5604H%2F12
    2. Opnieuw digitale en analoge kanalen installeren
    3. TV uitschakelen (dus niet op stand-by)
    4. Ziggo kaart in CI+ CAM -> let op chip zijde naar voren in de CAM plaatsen en niet zoals in het boekje aan de achterzijde. --> Dus "CAM" Ziggo logo aan voorzijde en "KAART" logo Ziggo aan de achterzijde. (hoeft niet de nieuwe maar je kan ook een recente oude kaart gebruiken)
    5. CAM met Ziggo logo naar de muur in de TV plaatsen (gaat er maar voor +/- 60% in)
    6. TV inschakelen en de installatie is binnen 20 t/m 30 seconden gereed
    7. Via het menu de CAM op Nederlands zetten
    8. Zolang er nog geen nieuwe software is uit veiligheid alle automatische meldingen en updates uitschakelen
     
  9. Na enkele dagen veel plezier te hebben gehad van m'n TV in combinatie met de CI+ CAM, zette ik zojuist de TV aan. Wat denk je?
    Alleen naar Ned 1. Bij alle andere (Behalve de analoge) zenders kreeg een zwart beeld.

    Ik heb de TV ff helemaal uitgezet, een poosje gewacht, de TV weer ingeschakeld. Ik heb nu alle zenders weer.

    Stella klaagde er enkele dagen geleden ook al over:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=204719&postcount=339

    N.B. Ik had bewust 'automatische zenderupdate' uitgezet om dit soort dingen te voorkomen.

    Heeft iemand hier een verklaring voor?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina