1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

met windows vista geen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Richard.b, 20 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een "oude" computer met windows xp, daar werkt alles prima.
    Nu heb ik een nieuwe computer gekocht met windows vista. (een acer aspire r3600. met deze computer kom ik dus gewoon NIET op internet, wat ik ook doe.

    Meerdere malen met ziggo gebeld, je word gewoon afgescheept! het lijkt wel alsof ze je niet willen helpen!

    misschien kan iemand op dit forum mij helpen? hoe krijg ik met windows vista het internet goed werkend?

    alle kabels zijn uiteraard goed aangesloten, modem gereset enz. enz. nog steeds niets!
     
  2. zoals jezelf aangeeft mankeert er niets aan je verbinding (anders kun je onder XP ook niet internetten)
    Omdat vista net even ies anders omgaat met de standaard verbindingen en beveiligingen daarvan. ligt dit probleem hoogstwaarschijnlijk aan een instelling van vista. Heb je wel verbinding met je router en/of direct op modem?
     
  3. ja heb ik wel, alleen lokaal geeft die aan
     
  4. Weliicht stomme vraag. Maar sluit je eerst de XP pc aan en dan de vista PC? (gewoon rechtstreeks op de modem)

    Zo ja, dan moet je de modem weleerst even een tijdje uitzetten, en dan weer opstarten....
     
  5. Aangezien je met je XP PC wel op internet komt en met je Vista PC niet, zal het zoals vinnie al zegt toch een instelling zijn op je Vista PC. Ziggo kan hier niks aan doen, het is natuurlijk geen Microsoft helpdesk. Persoonlijk vind ik het dan ook onterecht om Ziggo te beschuldigen van afschepen.

    Maar goed, over naar het oplossen van je probleem:
    Heb je een router waar je PC op zit aangesloten, of sluit je hem rechtstreeks aan op het modem van Ziggo?
    Als je een router gebruikt: maakt je PC draadloos verbinding of zit deze met UTP-kabel aangesloten?
     
  6. ik sluit hem rechtstreeks aan op het modem van Ziggo.
     
  7. JA, en heb je mijn bericht ook gelezen? Dat je daarna de modem even UITzet en daarna weer aan? Hij krijgt gewoon geen IP omdat het macadres van je netwerkkaart niet herkent wordt,.,.

    Dat advies had de HD ook wel kunnen geven. Maar dat ligt dus niet echt aan Ziggo...

    Vraag me wel af als ze dit advies geeneens kunnen geven wat de HD dan wel doet
     
  8. Ik heb eenzelfde soort probleem eens op kunnen lossen door bij eigenschappen van je verbinding een statisch ip-adres en handmatig de DNS-servers in te stellen. De moeite waard om eens te proberen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina