1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

langzame snelheid op laptop, hoge snelheid op desktop

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door hanhare, 19 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb twee computers, een desktop, met XP, 3 jaar oud en een Sony Vaio laptop, met Vista, nog geen jaar oud.

    Met Ziggo all in extra abonnement haal ik, bedraad, 46 mbps op de desktop en 13 mbps met dezelfde draad op de laptop. Ik krijg geen foutmeldingen en voorzover ik kan zien staat alles op de laptop goed.

    Hebben jullie enig idee hoe dat mogelijk is??

    Groet,

    Han
     
  2. Dat hangt ook af van het netwerkkaartje in de laptop. Naast de gebruikelijke overdracht verliezen, heb je te maken of het kaartje het "n-" protocol ondersteund. De b- en g- versies geven nl. een lagere snelheid.
     
  3. Vraag: langszame snelheid op laptop, hoge snelheid op desktop

    Mijn laptop. die dus langszamer is heeft een "N" kaart, mijn desktop een "G".

    Dus daar ligt het niet aan.

    Anyway bedankt!
     
  4. Heb je op de 'langzame laptop' wel de juiste en de nieuwste drivers voor de netwerkkaart geïnstalleerd? Dat kan namelijk heel erg veel schelen.
    Staat op de desktop de firewall uit en op de laptop aan? Er moet toch een verschil in zitten.

    Ron
     
  5. Het was toch "bedraad"? Dan heeft het niets met n/b/g te maken.

    Kan het zijn dat de laptop nog andere dingen aan het downloaden is tijdens de snelheidstest? Bijvoorbeeld Windows-update, update van de virusscanner, etc.
     
  6. probeer het idd het eens zonder firewall.
    en kijk ook eens of het lukt in de veilige modus (met netw. ondersteuning)

    en natuurlijk het modem resetten als je een andere computer hebt aangesloten.
     
  7. Hoe staat de speed/duplex van je netwerkkaart van je laptop ingesteld? Staat die wel op automatisch?
     
  8. kijk effe of je kaart wel op full duplex staat.
     
  9. Je hebt gelijk. Overheen gelezen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina