1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Video (en Audio) stream Zenderoverzicht verdwenen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ArChie, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag word ik getracteerd op een E37 foutmelding bij het Zenderoverzicht kanaal. Dus even een DVB analyse tooltje erop losgelaten en dan blijkt dat het Zenderoverzicht kanaal geen Video en Audio stream meer heeft:

    [​IMG]

    In bovenstaande afbeelding is te zien dan de Program Map Table (PMT) informatie van het Zenderoverzicht kanaal alleen nog maar een verwijzing heeft naar een Private Data stream met PID 68.

    Op zich geen verrassing dat er iets misgaat met het Zenderoverzicht kanaal, want het lijkt erop dat Ziggo weer bezig is met iets nieuws. Ze gaan namelijk firmware download kanalen koppelen aan TV kanalen. Geen idee waar dat goed voor is, maar je kan er dan op rekenen dat dit leidt tot fouten.

    Het firmware download kanaal voor de CI+ CAM van Neotion is volgens mij gekoppeld aan het Zenderoverzicht kanaal (loader volgnummer 20) en van de SMiT CI+ CAM aan het Ziggo TV kanaal (loader volgnummer 10):

    [​IMG]
     
  2. Op dit kanaal verslikt mijn Panasonic STB zich nu. Als ik er op afstem kan ik niet meer met de cijfertoetsjes een ander kanaal kiezen. Dat lukt alleen als ik met Channel up of down eerst wegzap.
     
  3. Kennelijk mag ik van sommigen dit soort fouten en geklooi van Ziggo niet melden omdat ik dan probeer Ziggo zwart te maken.
     
  4. Uiteraard mag je fouten melden, alleen de wijze waarop wordt niet door iedereen bij Ziggo gewaardeerd, met het resultaat dat het soms averechts werkt. Het zou daarnaast ook niet verkeerd zijn, als je jezelf ook eens positief uitlaat als het wel opgepakt wordt of eens wel goed gaat. Veel van jouw punten zijn in het afgelopen jaar wel terdege opgepakt zoals verschillen in:

    - bitrate
    - descriptors, audio tracks, subtitles
    - epg duur

    Dat neemt niet weg dat er geen fouten meer zullen worden gemaakt of dat er geen verschillen meer zullen voorkomen. De verantwoordelijke afdeling zet zich in om zo goed mogelijk te presteren en zal daarbij zeker punten die je aandraagt onderzoeken en zo mogelijk oplossen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2009
  5. Ik kan dit even niet plaatsen als reactie op mijn post. Maar nu je toch hier over begint....

    De fouten, dat zijn tenslotte de "naakte feiten", daar kunnen we alleen maar blij mee zijn en van leren. Alhoewel het er soms op lijkt dat sommigen bij Ziggo wat moeite hebben met de eigen testprocedures. Want die zijn er wel degelijk. Het is en blijft de grote valkuil voor specialisten. Die beredeneren nogal eens "ach dat kan absoluut geen kwaad, waarom zo moeilijk doen?". Ik ken dit te zeer uit mijn eigen dagelijkse praktijk, vooral als er ook nog eens iemand in de nek staat te hijgen.

    Wat alleen het "erge" daar bij is dat, als het tot grote verrassing dan toch misgaat, er nergens iets op papier blijkt te staan of erger nog dat niemand blijkt te weten wie, wat, waar en wanneer heeft uitgespookt. 9 van de 10 keer gaat het goed en ben je snel klaar en is iedereen trots en blij, alleen die 10e keer .... Extra werk, past niet meer in de planning, boze managers, boze klanten, slecht voor je naam, enz., enz.

    Je kan dat arrogant noemen, hardleers, incompetent of geklooi en dat keer op keer herhalen, maar wat schiet je daarmee op? Ja, genoeg ergernis.

    Ben je zelf wel eens op fouten gewezen? Dan maakt het voor je gevoel vast wel uit op welke toon dat gebeurt. Gewoon zakelijk, met een opsomming van de consequenties, waarbij je beroepstrots een flinke knauw krijgt (en geloof me, ook Ziggo medewerkers hebben die) of je wordt daarbij maar meteen even flink afgebrand.

    Met dat laatste krijg je alleen maar ongewenste neveneffecten. Je wordt boos op degene die je gevoel voor eigenwaarde krenkt, terwijl je bij het eerste alleen maar boos kan worden op jezelf. Je gaat je ergeren aan de vorm, terwijl de boodschap eigenlijk veel belangrijker was. Als het bij voortduring steeds maar zo wordt gebracht, ga je jezelf maar helemaal afsluiten. Naar mijn mening zijn dit o.a. de aspecten die te maken hebben met een constructieve of destructieve benadering.

    "Zet jij de vuilnisbak nog even buiten?" of "Hée, stuk onbenul, JE BENT ALWEER DIE VUILNISBAK VERGETEN!!, anders zit ik weer de hele week tegen die klerezooi aan te kijken, wanneer leer je dat nou eens, lui stuk vreten". Ik geef je op een briefje dat je dat laatste niet pikt en daar meteen op ingaat en vervolgens die vuilnisbak mooi op zijn plek blijft staan.

    Je moet uiteraard zelf maar uitmaken hoe je zaken opbrengt, maar ik vind het doodzonde van de effort die je er in steekt, ik blijf erbij dat er veel meer is uit te halen.

    Mijn persoonlijke voorkeur?, Hou het bij de feiten en af een toe een opmerking, dat moet kunnen. Jouw post was voor mij ditmaal een link met een probleempje dat ik had en reeds op de stapel "typisch Panasonic misdragingen" was terechtgekomen. Nu kon ik mooi je constatering onderbouwen met wat voor mogelijke gevolgen dit zou kunnen hebben.
     
  6. Ik sluit me bij bovenstaand aan.
    Maar wel met een kanttekening.
    Dankzij mensen als Archie,die zich voldoende in de materie kunnen verdiepen,worden dit soort fouten gemeld.
    Als hij hiermee zou stoppen dan voorzie ik snel problemen want er worden wel degelijk,en met helaas enige regelmaat fouten genoemd die door Archie worden gemeld en waar wat aan gedaan kan worden.

    Alleen als je elke fout bijna standaard in een adem noemt met geklooi,en overal er vanuit gaat dat het altijd mis gaat en men er niets van snapt...

    Ik ben blij met iemand als Archie die fouten meldt,maar kan me de kommentaren van Anoniem en Ben ook goed voorstellen.
    Toch hoop ik ook dat men er een beetje doorheen kan kijken,want die credits moeten we hem ook geven,foutmeldingen van Archie kloppen,zijn goed onderbouwd en onmisbaar.
     
  7. De wijze waarop Ziggo omgaat met aangemelde fouten en problemen wordt door mij weer niet gewaardeerd, met het resultaat dat mijn toon in de loop der jaren steeds harder is geworden. Het maakt niet uit met wie je bij Ziggo communiceert en wat voor informatie je aandraagt, het ligt volgens Ziggo altijd aan andere partijen of aan de klant zelf. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ik mij als klant niet serieus genomen voel.

    Vanaf de eerste dag dat Casema en Multikabel worden samengevoegd geef ik aan dat de beeld kwaliteit er op achteruit is gegaan, wat ik wijt aan gerommel aan de bitrates. Was jij niet degene die mij altijd ervan probeerde te overtuigen dat ik mezelf dat maar inbeelde en dat ik eigenlijk gek was? Zodra ik ook maar ergens het woord bitrate liet vallen was je er als de kippen bij om toch maar vooral aan te geven dat Ziggo niet zat te rommelen aan de bitrates. En nu geef je weer aan dat de verschillen in de bitrates tussen Ziggo/Casema/Multikabel en Ziggo/@Home zijn opgelost. Ik nie begrijp nie. Er was toch niets mee aan de hand?

    EPG informatie is ook zo'n jarenlang voortslepend heet hangijzer geweest in onze discussies. In plaats van dat het beter werd bij Ziggo/Casema/Multikabel ging het op een gegeven moment zelfs ook nog verder achteruit qua inhoud. Onmiddelijk wist je te melden dat het lag aan verschillen in de aanlevering, terwijl in de weken daarop wel duidelijk werd dat Ziggo/Casema probeerde om de hoeveelheid beschrijvende tekst in te perken of in ieder geval zodanig te formateren dat de aanvullende informatie aan het einde van de beschrijvende tekst kwam. Kennelijk allemaal vanwege het niet ondersteunen van meer dan één pagina tekst door de Cisco, wat toch wel weer een aardige inschatting van de werkelijke problematiek mijnerzijds lijkt te zijn nu de nieuwste Guide firmware update voor de Cisco ook scroll functionaliteit heeft gekregen. Verwacht je dan dat ik me nog positief ga uitlaten over de hele gang van zaken? Het lijkt mij dat het de hoogste prioriteit moet hebben bij een fusie bedrijf om ervoor te zorgen dat alle klanten dezelfde waar voor hun geld krijgen, en dan vind ik het triest dat ik uberhaupt dergelijke zaken moet aankaarten en er ook nog eens keer op keer op moet blijven hameren om dat gedaan te krijgen.

    Ik heb de afgelopen week weer diverse punten aangekaart en weet ondertussen ook dat sommige zijn opgepakt en gecorrigeerd. Waarom weet ik dat? Ik zie immers geen terugkoppeling van Ziggo(/Casema) in die topics dat ze de punten in onderzoek hebben en ook geen terugkoppeling dat Ziggo(/Casema) bepaalde punten heeft opgelost. Ik weet dat alleen maar omdat ik zelf af en toe eens kijk of Ziggo al genegen is geweest om iets aan die fouten te doen. Als Ziggo dan geen terugkoppeling geeft op de aangemelde punten, waarom zou ik dat dan wel doen? Sterker nog, de kans bestaat dat wanneer ik meld dat er iets is opgelost dat Ziggo dan achteraf toch beweert dat er helemaal niets mis was en ik het verkeerd gezien had. Want Ziggo maakt immers nauwelijks fouten en ik zou alleen maar bezig zijn om Ziggo zwart te maken met meldingen van niet bestaande punten.

    Als Ziggo wil dat ik voortaan ook meld dat een probleem goed is opgelost, laat Ziggo dan eerst even melden dat Ziggo een probleem heeft opgelost. Dan verifieer ik dat en bedank jullie vriendelijk voor de moeite. Misschien verandert mijn toon ook als ik merk dat er met Ziggo toch wel eerlijke en oprechte interactie mogelijk is. En dat geldt uiteraard niet alleen voor de zaken die ik aanmeld, maar voor alle door Ziggo klanten gemelde problemen.
     
  8. Gister was het overzicht weer te bekijken en verslikt de box zich nog steeds, vandaag was het intoetsen van de kanaalnummers weer werkzaam. Is de verwijzing/firmware niet meer aanwezig of is het nu opgelost?
     
  9. De Video en Audio streams van het Zenderoverzicht kanaal zijn weer terug en de Program Map Table (PMT) verwijzingen zijn daar uiteraard op aangepast:

    [​IMG]

    Zoals te zien is in bovenstaande afbeelding bevat het Zenderoverzicht kanaal nog steeds een verwijzing naar een private data stream. Dat is de firmware data stream voor vermoedelijk de Neotion CI+ CAM. Misschien vindt de Panasonic dat niet leuk en probeert die telkens eerst uit te vogelen wat voor een soort data er in die stream zit?

    Vertoont de Panasonic misschien ook vreemd gedrag bij het Ziggo TV kanaal? Bij dat kanaal zit tegenwoordig namelijk ook een verwijzing naar een private data stream, namelijk de firmware data stream voor vermoedelijk de SMiT CI+ CAM:

    [​IMG]

    Mijn Humax IR-FOX en mijn DVB-C PC-TV kaart weten in ieder geval weer het onderstaande Zenderoverzicht te tonen:

    [​IMG]

    Of dit trouwens de definitieve oplossing of een tijdelijke oplossing is weet ik niet. Daarvoor zal je terugkoppeling van Ziggo moeten zien los te peuteren.
     
  10. Aan de "buitenkant" geeft de Panasonic in deze situatie geen problemen.

    Dit kanaal geeft idd wel beeld, echter het kanalen kiezen met de numerieke toetsjes, zoals eerder beschreven bij het zenderoverzichtskanaal lukt idd op dit moment niet op het Ziggo TV-kanaal. Jammer dat ik niet zo gis was om dit een paar dagen eerder ook te checken. Maar goed, we zien nu wel mooi waar mogelijk het probleem schuilt.

    Wie weet, ik hoop het met je, ergens moet je toch weer met een schone lei kunnen beginnen?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina