1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Downgrade alles-in-1 extra naar alles-in-1 plus

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Interneppen, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat ik me eigenlijk afvraag.

    Als je nu een downgrade inzet van alles-in-1 extra naar alles-in-1 plus. Moet je dan je Docsis3 modem weer inleveren of blijf je deze gewoon houden?

    Wie gaat er ook downgraden? Ik vind de 50 Mbps tegenvallen. Zie zelf (op dit moment) nog niet een echte (snelheids)verbetering hierin. Dus de oude 20 Mbps snelheid voldeed eigenlijk prima. Wie is het met mij eens?
     
  2. Ik ga per 1 november ook terug van Extra naar Plus.
    Er is niets gezegt over een evt. omruil van mijn Docsis 3 modem.
    De dame zei dat ik niets hoefde te doen (modem resetten), ik zou het rond die tijd wel merken, dat de snelheid gezakt is.
    Zou het ook onlogisch vinden. Ga er namelijk een beetje vanuit, dat de huidige plus-gebruikers tzt ook een sneller modem krijgen ivm de verhoging van 20 naar 30 mb straks.
    En nee, ik zie ook geen voordelen van de snellere snelheid. Mijn torrent-downloads komen met de zelfde snelheid binnen als voor de verhoging.
     
  3. Hoe zo per 1 november. Als je deze maand gewijzigd hebt, dan gaat de downgrade al op 1 oktober in. Staat in de aanvullende internet voorwaarden van ziggo.
    Art. 7.4
    Een downgrade is de overgang naar een Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid. Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in. ​
     
  4. Hier heb je wel een punt. Ga morgen daar even voor bellen. Klantenservice zal nu wel al naar huis zijn.

    Net Ziggo gebeld en die geeft aan dat bij een downgrade ook een maand opzegtermijn wordt gehanteerd.
    Ze zeggen dat ik de voorwaarde verkeerd lees en ze zeggen dat ik als ik van Extra naar Plus ga een ander produkt neem, dus zodoende een maand opzegtermijn heb. Ik ben het er niet mee eens, dus schrijf er nog een klacht over in via het contactformulier.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2009
  5. Even een oude thread naar boven halen. Ik heb zelf ook besloten om te downgraden van Alles-in-1 Extra naar Plus. Met de packetloss problemen haal ik toch nooit een fatsoenlijke snelheid. Ik heb het nu een half jaar aangekeken en Ziggo heeft dit nog steeds niet opgelost.

    Ik verwacht dat ik het DOCSIS 3 modem kan behouden?
     
  6. Ja, je mag het modem houden. Ik ben zelf ook sinds 1 oktober teruggestapt en de nieuwe Arris heb ik nog steeds.
     
  7. Je blijft je Arris-modem houden. Je hebt deze nodig als Plus in Q1 wordt verhoogd naar 30MB of meer.
     
  8. Omdat ik bij lange na de snelheid niet (meer) haal die bij mijn duurste AIE-extra abonnement hoort had ik afgelopen week ook besloten terug te gaan naar AIE-plus.

    Ik heb gevraagd of ik het huidige (arris docsis 3 modem) gewoon kan gebruiken en dus mag houden, waarop ziggo mij vertelde dat dit inderdaad het geval is.

    Groet,
    Ruud
     
  9. Je kunt natuurlijk ook je hardware aanpassen.
    Want als na verloop van tijd het plus pakket omhoog gaat, ga je dan verder downgraden naar het basis abonnement?
    Onder aan de speedtest is te lezen wat de eisen zijn om de snelheden te halen.
     
  10. Hier gaan we in het nieuwe jaar ook een pakket terug. Extra snel is totaal overbodig dus waarom dan nog meer betalen voor waar je niet ecgt gebruik maakt.

    Het nieuwe modem blijft hier ook voorlopig nog even lekker liggen waar het ligt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina