1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Let op: Fout in Gebruikershandleiding Digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door ArChie, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het wil de digitale TV afdeling van Ziggo maar niet lukken om een foutloze gebruikershandleiding Digitale TV op te leveren. Gaan ze niet de fout in met de te gebruiken netwerk ID's in de diverse regio's dan weten ze wel weer een verkeerde afbeelding te plaatsen waardoor het op de juiste manier insteken van de smartcard in de voor Ziggo geschikte CI+ CAM bij een hoop klanten verkeerd zal gaan.

    Op pagina 11 van de "Handleiding digitale televisie van Ziggo v1.3" wordt de volgende foute afbeelding getoond:

    [​IMG]

    De smartcard moet echter als volgt worden ingestoken:

    [​IMG]

    Kunnen ze bij Ziggo niet iemand inhuren of in dienst nemen die beschikt over kennis, kunde en inzicht op het gebied van digitale TV? Die persoon kan dan onder andere dergelijke publicaties controleren op correctheid zodat niet iedere keer de helpdesk lastig gevallen hoeft te worden met volstrekt onnodige telefoontjes van klanten die door fouten in handleidingen van Ziggo op het verkeerde been worden gezet. Straks krijgt de directeur Klantenservice weer de zwarte piet toegeschoven omdat de technische afdelingen niet in staat zijn om hun werk goed te doen.
     
  2. Is dit een open sollicitatie? :mrgreen:
     
  3. Tja, bij het insteken van de kaart kan je al zien aan welke kan de chip moet zitten.... Maar er ook wat over te zeggen dat het systeem niet monkey proof is.

    Hello Monkey's :oyeah:
     


  4. Heb geen hoge pet op van Ziggo, het is en blijft behelpen.
    Zolang er mensen werken die geen binding hebben kunnen ze morgen weer weg zijn.
    De helft van de medewerkers heeft geen kaas gegeten van techniek en is absoluut niet in staat mensen fatsoelijk te berichten.
    Ik ben ervaringsdeskundige en is gestaafd op ervaring.
    Directeur klantenservice Martine Ferment heeft het niet zo druk met de materie hoor, als opvolger van Joop Evers is er nog weinig verbetering te bespeuren.
     
  5. Door de gleuf kon je inderdaad zien hoe hij erin moest. Daardoor had ik ook door dat de afbeelding in het boekje niet klopte. Idd erg jammer(zacht uitgedrukt) dat een handleiding al niet fatsoenlijk te maken is.
     
  6. De handleiding vind ik in deze wel duidelijk genoeg en de afbeelding geeft goed weer hoe de smartcard in de module gestoken dient te worden.
    Het vierkantje met de driehoek op het voorbeeld geeft de chip op de smartcard aan.
    Dit kan iedereen volgens mij wel volgen lijkt mij.
     
  7. Huh? De smartcard van Ziggo ziet er als volgt uit aan de kant zonder chip:

    [​IMG]

    Denk je dan echt dat de klanten denken dat het driehoekje op de Ziggo smartcard niet hetzelfde driehoekje is als op de tekening in de handleiding wordt getoond, maar de chip symboliseert? En dan ook geen acht slaan op het tweede symbool op de smartcard, namelijk de plaatsing van het Ziggo logo in een witte balk aan de onderkant van de smartcard?
     
  8. Blijkbaar is het voor veel gebruikers niet zo duidelijk als voor jou hoe de smartcard geplaatst moet worden. Ik zou op basis van het plaatje uit de manual de smartcard ook verkeerd om geplaatst hebben. Ik vind de kant van de kaart zonder chip veel beter passen bij het plaatje.

    Fijn dat het voor jou wel duidelijk is hoe de smartcard geplaatst moet worden maar wat is het probleem dat ArChie het nog eens echt duidelijk uitlegt?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina