1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ozzdogg

    ozzdogg New Member

    Berichten:
    4
    Dit heb ik al wel 20 keer gedaan. Mischien ligt het puur aan de activatie, want voor de rest is alles goed. Kanaalsterkte is 95%, analoog heb ik ook toch perfect beeld. Voor de rest is er niets veranderd.

    Heb helpdesk ziggo gesproken, 30 minuten lang en uiteindelijk zouden ze me terug bellen, ze weten verder niets dus. dat van die tweede account is niet van toepassing, en zou niet voor het beeld probleem zorgen. Of tenminste geen beeld (zwak of geen signaal) maar alleen als de module erin zit. Hij vindt alle kanalen, NL1 HD doet het perfect, doe ik de module erin authenticatie OK en dan geen beeld. Helemaal niets, op geeneen kanaal. Trek ik hem eruit, heb ik gelijk weer beeld op NL1.

    Kan ik niet iets doen om de authenticatie op nieuw te laten verlopen ??? Of Moet ik heb voor de 3de keer de smartcard activeren??
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Als je twente aangeeft zonder Cogas te vermelden dan krijg je het netwerk-id van Ziggo. Als je Cogas het vermeld dan had je het juiste ID gekregen !

    voor meer info zie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
     
  3. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    welke melding verschijnt er als je de smartcard verwijderd ?


     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086

    Of je CAM is defect of de TV interface is niet goed. Kijk of je via het menu van de TV de module kunt vinden.
    Ik kan je op basis van bovenstaande informatie alleen maar adviseren om je CI+ CAM om te wisselen / te testen in de winkel. Als het niet aan de CAM blijkt te liggen dan vrees ik dat het aan je TV CI interface ligt. Er is nog een gebruiker op dit forum die dezelfde problemen had.
     
  5. ozzdogg

    ozzdogg New Member

    Berichten:
    4
    Ik kan gewoon in het gehele submenu van de common interface alle opties bekijken, dat doet het gewoon.

    Terwijl de tv aanstond, smartcard eruit gehaald en dan staat er Error 04 steek de smartcard er in (niet letterlijk natuurlijk). Doe ik dat, eerste 2x zij hij smartcard error. Daarna las hij hem wel gewoon kreeg ik I07 checkin smartcard bericht, na een paar seconden stond er "signaal vervormd" ipv "geen of zwak signaal" en toen zag ik in de opties geen data of deze smartcard of geen pakket of zoiets dat er stond.Maar bij het resetten deed hij het gewoon weer prima (in de opties tenminste), met data pakketen en decodeer service etc, maar ja geen beeld.

    En dan zo gauw ik hem eruit trek heb ik weer beeld.

    Ik denk dat ik de module beter kan ruilen voor een ander en dan proberen, testen in de winkel of zo. Hoop echt dat het niet aan de tv ligt, is pas 2 maanden oud.

    Keep ya updated.

    Dus er is geen manier om de module opnieuw volledig te laten authenticeren? Mischien firmware opnieuw installeren, was is de exacte methode om een hard reset te doen ?


    UPDATE: langs de winkel gegaan, daar hebben ze beide de CAM en smartcard individueel getest en doen het gewoon. :( Ga vanavond nog een keer updaten, hard reset zodat hij WEL opnieuw authenticeerd en dan kijken... anders samsung bellen.

    Update 2: opnieuw gereset, zowel via Exit knop en daarna via service menu... kaart er in, en nu krijg ik authenticatie OK .De authorisatie process wordt niet opnieuw gedaan, ipv van 20, 40 60 %. Daar ligt het volgen mij aan, want de eerste keer dat ik het deed had ik manueel de tijd ingevuld. Nu, na het installeren van de programma's, tijd ook auto, krijg ik NL1 als ik in het menu kijk dan staat de tijd op auto en op de juiste tijd. Steek ik de kaart erin, zwart beeld, en in het menu is de tijd ook weg. Vreemd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2009
  6. Barbarian

    Barbarian Forum Member

    Berichten:
    1.311
    anoniem, al iets meer bekend omtrent de issues de BBC kanalen?(dat de ondertiteling wordt meegezonden voor doven en slechthorenden)
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    ik heb het ook gezien op de samsung en sony. Moet het signaal zelf nog analyseren
     
  8. Barbarian

    Barbarian Forum Member

    Berichten:
    1.311
    Oké, ik hoor het wel van hoe of wat, thnx alvast.
     
  9. lexvanh

    lexvanh Forum Member

    Berichten:
    35
    Mijn reply van 26.09 nog gezien? Of was/vond je dat onzin :wink: ?
     
  10. Barbarian

    Barbarian Forum Member

    Berichten:
    1.311
    Heb ik zeker gelezen, natuurlijk is dat een optie, maar het hoort niet zo, schakel je de subs uit op BBC, dan moet je het naderhand weer inschakelen op de 'reguliere' zenders. En maybe kan het liggen aan de BBC zenders, vandaar mijn vraag aan anoniem. ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina