1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Algemene interface kunnen we niet selecteren. Weet je hoe ik dit kan veranderen?
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Groeten van Rick.
     
  2. Dan is je CAM niet goed aangesloten / niet voldoende aangedrukt. Let wel op het op de juiste mannier aansluiten van de CAM. Barcode moet naar voren gericht zijn.
     
  3. Yesss, jippie het is gelukt.
    Weet niet wat we nu deden, maar ineens lukte het toch!!!
    we kunnen wee digitaal kijken
    super bedankt voor het meedenken allemaal
    groeten van Rick.
     
  4. Inderdaad, dat had ik al lang bekeken maar opties aanpassen? Dat kan toch echt niet.. je kan kijken of en hoe die het doet, en je ziet allerlei settings etc, alleen engels of nederlands dat kan je aanpassen. Wat valt er aan te passen dan?
     
  5. Valt niet veel aan te passen, ik zeg maar zo,' if it aint broke, dont fix it'.
    Eventuele cam updates worden vanzelf gedetecteerd. Is nog niet aan de orde.
     
  6. LE32B650T2PXXN wil nog steeds CI+ module niet herkennen

    Hallo allemaal,

    Ik heb anderhalve week geleden de CI+ module gekocht en heb mij als klant aangemeld bij Ziggo (ik was nog geen gebruiker). Daar heb ik een klantnummer gekregen met de mededeling dat het wel een week kon duren voor mijn module zou gaan werken. Zij hebben gezorgd voor het acitiveren van de kaart. Bevestiging ontvangen en inmiddels dit forum in de gaten houden. Inmiddels heb ik volgens mij alles gedaan om de module te laten werken maar hij doet heet nog steeds niet. De Samsung heeft de firmware eindigend op 2004.8, de kaart zit er op de juiste manier in en zelfs de frequentie is aangepast op 9001 (i.p.v. 9400). De module is ook goed aangedrukt. Na het scannen van de digitale zenders geeft hij aan dat Ziggo Twente de bron is. Bij het scannen van de zenders komt als laatste vraag de tijd met de keuze tussen auto en handmatig. Automatisch doet bij mij niets. Ik kan het enteren maar dat levert niets op. De TV heeft dan geen tijd opgeslagen. En ik begrijp dat het oppikken van de tijd via de kabel essentieel is.

    Bij het aanzetten van de TV herkent hij wel de module maar de bekende melding geven: CI+ error 17 verlopen.

    Ik word een beetje moedeloos. Wat doe ik fout?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2009
  7. Je kunt een instructie vinden via:

    http://rapidshare.com/files/286171014/samsung_installatie_instructie_v1.pdf.html



    Voor Twente dien je voor het Netwerk-ID = 9001 en Frequentie 369000 in te vullen

    Anoniem
    Ziggo

     
  8. Zwak of geen signaal

    Ik heb het volgende probleem en ik snap niet precies waarom dat nou is.

    Ik volg dus de stappen, hij vind 259 kanalen en zegt AMR ZIGGO bla bla in een paar seconden en is NL1HD in beeld.Prima. Kan zelfs de tv gids in en laat alles zien.

    Doe ik de kaart erin, authenticatie... ok (of success wat er ook staat). Maar het beeld blijft zwart, zwarter dan zwart en na vervolg van tijd staat er zwak of geen signaal. HELP !

    De CI module zit er goed in, in het menu onder "uitzenden" kan ik gewoon alle opties bekijken en geeft geen errors aan.

    Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn kaart natuurlijk al geactiveerd... het rare is ik moest het in de winkel ook al doen (was officiele dealer of zo, ik vond het al raar). Kwam thuis, dit probleem... nu een brief in de bus, staat ander klantnummer op, dan ons klantennr (die op mijn vrouw dr naam staat, maar wel hetzelfde adres natuurlijk). Na jah, ingelogd, via de website de kaart alsnog geactiveerd op het andere klantennr en er staat kaart geactiveerd maar nog steeds geen succes.

    ik heb versie 2004 en 2005 software geprobeerd (samsung le40b550a5p).

    HELP DUS??!?!:thankyou:

    Is er een manier om authenticatie geheel opnieuw te laten doen??? Want nu staat er altijd maar gelijk OK, ipv stap voor stap.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2009
  9. Door dezelfde stappen weer te doen, module eruit, kanalen zoeken via PNP, landkeuze NL, netwerkid en frequentie, etc... Kijken of Ned1 HD op 1 hebt, de tijd is goed ingesteld. Tv uitschakelen dan de module met smartcard weer aanbrengen.
    En natuurlijk de kabels, pluggen en eventueel splitters natrekken( dit om de melding zwak of geen signaal). Je kan ook nog voor alle zekerheid via de helpdesk vragen de smartcard te activeren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2009
  10. Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is zojuist opgelost. Voor mijn postcode (Wierden) is niet 9400 het juiste netwerk en ook niet 9001 maar 9004. Ik kwam daar in een andere foto-instructie voor Samsungtoestellen achter. Bovendien maakte ik de fout de CI+module inclusief smartcard in te voegen en dat zal ook niet werken.

    Allen nogmaals bedankt voor jullie zorg om apparatuur overal goed te laten werken.

    Albert
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina