1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb hier dezelfde problemen gehad als eerder beschreven.(samsung led scherm model 6000)
    Alles naar de fabriekinstellingen gezet.(d.m.v de exit knop 10 sec ingedrukt te houden).
    Stap voor stap de samsung handleiding gebruikt.
    Cam kaart werd herkend en ging van 80% naar voltooid toe.
    Eef gewacht todat het menu wegging.
    Toen pas de smartcard erin gedaan en alles werkt.
    Toppie voor alles.:mrgreen:

    Het slechte hiervan is, is dat de HD hier totaal niet van op de hoogte is.
    Ik heb hier zelf contact met ziggo over gehad.
    Nadat ik pcies de situatie had uitgelegd.
    Mijnheer hij geeft een zwak signaal aan.
    Mevrouw waarom werkt dan Ned 1 in HD wel en het ziggo informatie kanaal.
    En alle analoge kanaaltjes zijn ook prima.
    Dan had ik toch hier ook slecht beeld moeten hebben.
    Het ligt toch duidelijk aan slechte kabels.(volgens de HD):schater::schater:

    Geweldig. :mrgreen:

    grtz bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2009
  2. top bedankt dit was mijn missende aanwijzing !!! het werkt :applause:
     

  3. Hoi Mark,

    Duizendmaal bedankt voor die opmerking over die extra 0 voor samsung tv's. Nadat de leverancier anderhalf uur aan het klooien is geweest om de boel aan de praat te krijgen, en ik nog eens twee dagen, was die extra 0 dus gewoon de oplossing.

    Dank Dank Dank

    Wim
     
  4. Heb sinds een tijdje een Samsung UE40B7020WPXXN (laatste softwareversie) gecombineerd met een Smit CI+ module. Installatie is normaal verlopen en in 90% van de gevallen werkt het geheel prima.

    Echter krijgen we na een tijdje TV kijken, soms 30 minuten, soms wat langer een pop-up scherm:

    "Irdeto conditional access prompt" met daarin de volgende meldingen:

    "E04 - 4 voer smartcard in" en dan
    "I07 - 4 controleert smartcard"

    Soms worden deze meldingen voorafgegaan door:
    "E06 - 4 smartcard defect"

    Dit is echt om helemaal gek van te worden en het blijft ook maar doorgaan achter elkaar. Wat helpt is de TV een tijdje uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten. Wanneer dit niet werkt, wil het soms ook nog helpen om na het uitzetten van de TV, de CI+ module even te verwijderen.

    Iemand enig idee wat het probleem is? Terugsturen van de CI+ module wordt namelijk lastig aangezien ik deze van iemand heb overgenomen die een CAM module nodig had in plaats van een CI+ module.
     
    1. Gaat het beeld vooraf op zwart ?
    2. Heb je dit probleem al sinds het begin dat je de SMiT CAM in gebruik hebt ?
    3. Heb je ook een andere smartcard ?
    4. Als het niet werkt blijf je dan de melding E06 houden ?
     
  5. Zie antwoorden hierboven. Heb zelf niet het idee dat het aan het signaal ligt, kwaliteit is uitstekend en signaalsterkte bijna altijd 100%. Heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met de Smith module, is er een manier om deze te testen (anders moet ik een extra module kopen om te wisselen...).
     
  6. ik heb ook problemen met de authenticatie van de ci kaart,denk dat dat komt doordat de nederlandse hd zender niet wordt gevonden tijdens installatie.

    hoe kan ik dat oplossen dat die gevonden wordt heb alles gedaan zoals in beschrijving staat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2009
  7. je kunt alleen verder komen met het oplossen door mogelijke oorzaken uit te sluiten. Of beginnen met een andere CAM, of een tweede smart card aanschaffen.
     

  8. heb je de speciale CI+ TV handleiding van samsung gebruikt ?
    zo ja, kun je precies aangeven hoever je bent gekomen met de verschillende stappen. Verder is er een CI+ CAM handleiding gemaakt waarmee je een aantal mogelijke oorzaken mbt de CAM kunt vinden.
     
  9. Ja die had ik van de media markt mee gekregen echter niet alles wat dr staat klopt.
    Ik heb gewoon plug&play gedaan en dan digitale zenders en analoge laten zoeken maar hij vindt alleen de analoge heb later ook weer een reset gedaan dus na fabrieksinstellingen en weer geprobeerd zonder resultaat hij vind geen Ned1 HD zender.Heb het ok met de CI+ erin gedaan maar dat werkt dus ook niet,heb ook de frequentie en netwerknr wel ingevoerd

    De tijd moest ik trouwens met de hand invoeren op automatiusch wordt de tijd niet ingesteld
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina