1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Ik ga het proberen...het lampje knippert nu gelukkig niet meer! :pompom:
    Ik heb bij versie staan; 2009/09/01_002005
    Moet ik deze dan upgraden naar de versie die op de samsungsite staat in het downloadcentrum?
    http://www.samsung.com/nl/support/d...e=&prd_ia_cd=02011100&model_cd=&menu=download

    Sorry hoor, maar ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe....:oops::oops::oops:
     

  2. Ik veronderstel dat je een PXXN versie hebt, controleer nog even de lijst met gecertificeerde ontvangers. De software hoef je niet op te waarderen.

    Volg gewoon de handleiding om de installatie op de juiste manier uit te voeren. Als het dan nog niet werkt even laten weten wat er dan nog fout gaat
     
  3. Ik heb alles gedaan nu; terug naar fabrieksinstellingen etc. maar bij punt
    17. Nu zal de autorisatie van de CAM
    module met het ZIGGO netwerk​
    plaats vinden.

    Gebeurt er dus niks!
    Grrr...ik wordt een beetje moedeloos....
     
  4. Ik heb vandaag de Samsung B7020 gekocht voor 1295,-. Mooi apparaat en snel geinstalleerd.
    Ik heb de menu's doorlopen en was helaas vergeten frequentie en netwerknummer op te geven.
    Ik heb een Ziggo Ci+ gekocht. Deze na configuratie TV erin gestopt. HELAAS!!!
    Melding die ik krijg:
    Ci+ ERROR - Toestel Certificaat
    Ongeldig - Verlopen - 17
    Nu heb ik op diverse forums gelezen, dat het opgelost zou zijn als ik de frequentie en netwerknummer opgeef. Alleen, ik heb 1 uur gezocht in de menus, maar nergens vind ik die optie. Wie kan me helpen?
    Ook moest ik trouwens de card net andersom plaatsen (als aangegeven in de documentatie van Ziggo) in de module.
    Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben het opgelost gekregen???
    Ik hoop van wel, want ik wil eigenlijk geen apart HD ontvanger.
     

  5. Weet je heel zeker dat je typenummer van de TV op PxxxN eindigt, dus staat er een "P" daar ??? (als het een "W" mocht zijn is je toestel dus niet geschikt)

    Heb je de volgorde gevolgd uit de handleiding die ik een stukje hierboven noem ?
     
    1. kun je eerst nog eens precies aangeven wat het volledige typenummer is. Je vindt dit op de sticker zoals voorkomt in de handleiding.
    2. welke software gebruikt je TV
    3. heb je de positie 1 Ned 1 HD
    4. heb je ook nog beeld op Ned 1 HD als je de CAM aanbrengt
    5. ... rest volgt na je antwoorden..
     
  6. Dank je wel voor de handleiding. Jammer genoeg kom ik niet verder. De link naar de software update werkt niet. Hoe krijg ik al de menus uit de handleiding weer te zien? Ik heb nl. deze procedure al een keer doorlopen, alleen vergeten netwerk ID en frequentie op te geven. Moet ik de TV soms resetten en zo ja, hoe reset ik de TV? :giveup:
     
  7. Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
  8. mute - 2 - 4 - 7 - exit

    CAM eruit
    Eventueel eerst dig. zenders zoeken / programmeren
    TV aan op HD1
    Op afstandbediening bovenstaande code
    Daarna TV in stdby
    CAM erin

    Autorisatie loopt nu door

    Ik had precies de beschreven symptomen, en dit was the trick for me
     
  9. hoe reset ik de TV? (10 sec exit op je afstandbedinig)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina