1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben in het verleden niet gemerkt dat stap 7 nodig was maar dat komt waarschijnlijk omdat we zoveel testen hebben uitgevoerd en het toestel daarvoor al lang niet meer in een factory default mode was (zonder datum.
    Aangezien enkele gebruikers de CAM wel door de authenticatie hebben gekregen met stap 7, kan dit ook optioneel gebruikt worden. Het belangrijkste is dat de TV de datum synchroniseert, het certificaat kent namelijk een startdatum dat vergeleken wordt met de huidige datum. Als het toestel niet geinstalleerd is of de datum nog niet van het netwerk heeft kunnen lezen zal de authenticatie mislukken. Stap 10 lijkt me niet nodig. Verder prima.
     
  2. @ Anoniem, bedankt voor de snelle reactie! :thumb up:

    Je toevoeging met betrekking tot:
    [FONT=&quot]Het belangrijkste is dat de TV de datum synchroniseert, het certificaat kent namelijk een startdatum dat vergeleken wordt met de huidige datum. Als het toestel niet geinstalleerd is of de datum nog niet van het netwerk heeft kunnen lezen zal de authenticatie mislukken.[/FONT]

    Kan dan het best geplaatst worden onder Stap 9:
    [FONT=&quot]Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).[/FONT]
     
  3. CI+ module

    Ik heb een probleem met de CI+ module en ziggo smartkaart.
    Ik heb eerst de firmware van de SAMSUNG LE40B650 geupdated met de firmware van de Samsung site (versie 2009/08/16_002004). De TV werkt na de update goed en mijn HUMAX 5000c kastje werkt ook.

    Daarna heb ik mijn nieuwe smartkaart die ik bij de CI+ module heb meegekregen geactiveerd. Een controle mbv de HUMAX laat zien dat ook de nieuwe smartkaart actief is.
    Daarna digitale zenders via de Samsung opgezocht en NED 1 HD wordt weergegeven. Vervolgens mijn CI+ module en smartcard in mijn Samsung LE40B650 geinstalleerd.
    Ik krijg nu de melding Your host is not fully CI+ compliant, kortom ik krijg de CI+ module niet aan de praat. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen.
    Helpdesk komt niet verder dan me te melden dat ik ook de software moett updaten (welke bedoelen ze nu, zie geen software op de samsung site die gerelateerd is aan een CI+ module).
     

  4. Weet je zeker dat je een Samsung LE40B650WPXXN hebt en geen Samsung LE40B650WWXXN, die tweede is namelijk niet CI+ gecertificeerd, maar bevat een CI slot! ;)
     
  5. Jouw Lcd tv een W of een P in de serienummer?? CI+ werkt alleen maar op een P serie(PXXN), te vinden aan de zijkant/achterkant van je tv.
     
  6. Misschien ook handig om te handig te vermelden dat de frequentie en netwerk-id correct ingesteld moeten worden. afhankelijk van de postcode.
    Dit was mijn probleem namelijk (en ik denk ook Alki's).

    dit stond volgens mij wel in de handleiding, maar toen ik instalatie deed volgde ik stappen die op dit forum stonden en lette niet echt op de handleing (mijn fout) :oops:. en daar staat het niet echt duidelijk bij om op de frequentie/netwerk id te letten. of ik heb ietst echt serieus gemist.
     


  7. In de uitleg die ik net heb gepost, staat het als een Post Scriptum gewoon in de handelwijze?
     
  8. Misschien off topic, zal leuk zijn als iedereen die CI+ heeft en het werkt even in ze'n profiel zet.
     

  9. Ik zou zeggen, PM hierover alle members! ;)
     
  10. ah je hebt gelijk zie het nu ook :thumb up:, ik geloof dat ik maar ga slapen, had een zware dag en lezen is blijkbaar niet mijn sterkste punt vandaag, :oops:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina