1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee,dat had geen zin zei de meneer omdat dat alleen zou helpen bij een error 16 en niet bij een 17.
    Nu glijdt de cam er ook niet soepeltjes in moet ik zeggen..het is echt een beetje van god zegene de greep en doorduwen maar.
    Er is ook geen beveiliging aangebracht,je kan de cam er op 2 manieren indrukken,gelukkig had ik jouw gebruiksaanwijzing zodat ik weet welke kant er naar de muur moest en welke naar de voorkant.
    Het is echt een kwestie van.
    1.Zoeken en dan vooral kiezen voor kabel,kies je voor antenne dan gaat ie Digitenne zoeken.
    2.Naar nederland 1, cam invoeren zonder kaart,er volgt een melding dat er een cam is gevonden en dat de authorisatie volgt.
    3.Er komt error 17,tv niet geauthoriseerd.
    4.Tv uitzetten en weer aan, authorisatie start met 20,40,60,80 en 100% en je hebt beeld.

    Mijn tv bleef hangen tussen stap 3 en 4.

    Er is nu een nieuwe firmware 2006,maar ik durf hem er niet op te zetten,weet de changelog niet.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21786
     
  2. Mooi dat het nu bij jou ook werkt !

    (nu je signature nog aanpassen :frons: )
     
  3. Sorry dat ik even inspring.
    Maar even een vraag ik heb net een UE40B6000VPXXN met CI+
    en inderdaad fout 11 erin .
    Een aantal keer Ziggo gebeld vandaag zij komen er niet uit.
    Ik heb mijn kaart mij mijn schoonvader geprobeert hij heeft exact de zelfde set en daar doe mijn kaart het wel.
    Als ik het goed begrijp kan ik dus beter morgen Samsung bellen om een diepere reset uit te laten voeren.
    Weet iemand wat de openings tijden zijn van samsung en hoe snel ze komen ?
    Het heeft me een Zondag gekost en 10 euro bellen en conclusie noppes.
    Ik ga morgen bellen.
    Ik het echt niet mogelijk om zo een diepe reset zelf te doen ?
     

  4. even op internet zoeken. vraag om de hotfix code, die kun jezelf uitvoeren en daar hoeft geen monteur voor langs te komen.
     
  5. Hotfix van Samsung gekregen. Ga hem uitproberen.
     

  6. Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
    Eerder had ik al de firmware geüpdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
    De goede tip was om
    - de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
    - achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
    - op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
    - bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door! :applause:

    Ik hoop dat dit bij anderen ook de oplossing mag zijn!
     
  7. Ja hoor, eerder op de avond geprobeerd en het werkt. Aanvullende info:
    De toetscombinatie moet gedaan worden ZONDER CAM in de TV.
    De drie meldingen zijn:
    CI+ Key Test
    CI+ Seed Test
    CI+ Certificate Test
    ... daarna weer exit.

    Alle drie moeten "succes" hebben. Ik moest hierna wel eerst de CAM authenticatie doen zonder smart card. Heb andere opties niet meer geprobeerd.

    De toetscombinatie mute-2-4-7-exit moet wel vrij snel achter elkaar gebeuren. Anders denkt de TV dat je luidspreker uit en kanaal/zender 247 wil hebben.

    Op naar het volgende "probleem" de zeer irritante "authenticatie" melding elke keer wanneer ik de TV aanzet. Welke Sicko (Ziggo?) heeft dat bedacht? Misschien een TV instelling.
     
  8. Die korte authorisatie moet gedaan worden,leuk is het niet maar de melding zal ongetwijfeld zijn voor mensen die anders denken als hun tv zwart beeld geeft: hee hij staat niet aan en nogmaals de aan en uit knop gaan indrukken.
    De melding is dus meer om aan te geven, ik sta al aan,en ik doe wat.
     
  9. Ja, maar dat had toch eleganter opgelost kunnen en moeten worden. Bij gebruik van een AlphaCrypt is er helemaal geen (re)authenticatie en heb je direct beeld. Dat er bij een CI+ module - vanwege het complete wantrouwen van de consument (want iets anders dan een permanente motie van wantrouwen is die zogenaamde re-authenticatie niet) moet plaatsvinden, dat zij zo, maar dat had net zo goed op de achtergrond kunnen gebeuren zonder dat de gebruiker daar iets van merkt zolang de re-authenticatie maar met succes wordt voltooid. Het is immers zo dat gebruikers al beeld krijgen terwijl dan pas de melding in beeld verschijnt dat de re-authenticatie OK is. Daaruit volgt dat de re-authenticatie procedure nog loopt op het moment dat het beeld al verschijnt. Het was technisch dus een koud kunstje geweest om het zo te maken dat je bij het inschakelen direct beeld krijgt en dat ondertussen op de achtergrond (en ongemerkt bij een succesvolle voltooiing) de re-auhenticatie wordt uitgevoerd. Maar nee hoor, dat zou veel te klantvriendelijk zijn geweest ...
     
  10. Het beeld verschijnt alleen indien afgestemd is op een FTA services. Bij een gescrambelde services is er wel degelijk een voorwaarde dat de authenticatie is afgerond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina