1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Ik hoor hier graag de eerste ervaringen van mensen die een Neotion CAM in gebruik hebben.
    Dus graag een reactie, bij voorbaat dank.
     
  2. Pupp3T

    Pupp3T New Member

    Berichten:
    2
    Mensen ,
    Ik ben effe de weg kwijt kwa cam-module en mijn LE37B650T2PXXN. Krijg constant de volgende melding in beeld :
    CI+ Error Toestel certificaat.
    Ongeldig - Verlopen- 16

    en na een paar seconden gaat 't beeld op zwart en krijg de melding 'vervormd signaal' in beeld.
    Toestel al verschillende malen terug gezet naar fabriekswaarden
    Toestel is voorzien van de laatste firmware voor zover ik weet.
    Weet iemand van jullie meer van deze melding en de uiteindelijke oplossing ?
     
  3. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Als je precies de handleiding ( te vinden op dit forum) hebt gevolgd en het probleem blijft aanhouden, dan raad ik je aan de helpdesk van samsung te bellen. Zij beschikken over een code waarbij het probleem in de meeste gevallen opgelost wordt.
     
  4. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Ik krijg een code 17 en het kreng wil echt niet,wat een gedoe zeg !
    Alle stappen uitgevoerd met de samsung LED serie 7 tv
    type UE40B7000WPXXN
    Nieuwste software vanaf de samsung site geinstalleert.
    Ik heb netjes beeld op Ned 1 HD.
    De tv herkent de SMiT cam.
    Alle stappen doorlopen,ik hou ook beeld op Ned 1.
    Verificatie doorlopen, error 17 Toestel certificaat ongeldig.
    Op de volgende netten komt dan vervormd signaal met de melding dat de smartcard wordt gecontroleerd.
    Ik breng de cam netjes terug naar de winkel en voor mij is het ci+ avontuur voorbij.
    Samsung helpdesk gebeld, de software op de site zou nog niet door Ziggo zijn gecertificeerd.
    Kortom.. ik hou het netjes bij mijn losse decoder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2009
  5. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    En je hebt echt de handleiding gevolgd die op deze site staat, dus niet de handleiding die bij de CAM zit ? (en die ik in het kort beschreven heb een aantal berichten hierboven).
    En je hebt ook de software versie in de TV zitten die op deze site genoemd wordt en dus niet de standaard firmware ?
    Dat de software niet door Ziggo gecertificeerd zou zijn lijkt me onzin wat je te horen gekregen hebt van Samsung...

    Niet te snel opgeven hoor, bij mijn familielid werkt het perfect en goed als je maar de juiste volgorde volgt. Als je de CAM in je toestel hebt bij het installeren gaat het dus mis. Verder kan Samsung je een speciale reset laten doen, aan jouw reactie te zien heb je bij Samsung niet met iemand gesproken die goed op de hoogte is van alles.
     
  6. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Ik heb zelfs de handleiding van anoniem gevolgd die hier staat,de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd en de digitale tv had ik al gescanned voordat de cam er in ging, de cam meldt zich ook netjes aan,is ook te vinden in het menu "uitzenden" en de Samsung meneer ging van alles bleren over verborgen menu's terwijl ik herhaaldelijk zei dat ik niet de errorcode 16 kreeg maar 17.
    Ik ben nu terug gegaan naar de winkel en heb daar de cam omgewisseld en de winkelmeneer met een stalen gezicht en dan doet u dit of dat en ehhh... hij doet het niet..
    Kijk... merkwaardig,zei ik dat daarnet ook al niet ?
    Heb nu een nieuwe cam,heb precies het zelfde gedaan en voila,werkt.
    Blijkbaar bestaat er een tussen variant waarbij de cam zich wel aanmeldt,te zien is in de menu's,maar het toch niet doet.
    Nieuw probleem alleen nu,het signaal uit mijn hirschmann is te hoog.
    Hier ga ik nog ff wat aan doen door de huiskamer aansluiting te dempen.

    En zo heb ik dus al 2 smartcards te koop..zucht.
    Kan ik weer mijn sign veranderen :(
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Heb je dan geen vraag gekregen van samsung om een aantal toetsen in te drukken, waarbij een een speciaal CI+ menu in beeld krijgt ?

    Er komt maandag een engineer van SMiT om te kijken naar dit specifieke probleem dat zich met name voordoet op Samsung Led toestellen.
     
  8. Pupp3T

    Pupp3T New Member

    Berichten:
    2
    Ik heb inmiddels contact opgenomen met Samsung. Maandagmorgen (02-11-'09) komt een monteur om te kijken naar 't probleem. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  9. argus

    argus New Member

    Berichten:
    1
    Afgelopen donderdag de cam van Neotion geinstalleerd op mijn led 40B7020WP. Cam werkt uiteindelijk prima, perfect beeld!.
    De installatieprocedure verliep echter niet geheel volgens de beschrijving. P&P menu geheel doorlopen en beeld op NED 1. Vervolgens tv uitgeschakeld en Cam ingevoerd. Na inschakeling werd de Cam echter niet herkend, kreeg alleen het bericht E52 geen signaal. Na dit een aantal malen te hebben herhaald, bleek uiteindelijk dat ik op NED2 en de andere kanalen gewoon beeld had. Er heeft echter geen authenticatieproces plaatsgevonden tussen tv en cam (althans geen zichtbare authenticatie).

    Tot op heden werkt alles prima, krijg alleen vaak bij inschakeling tv enkele ogenblikken de melding "smartcard controleren", maar goed als dit alles is...
     
  10. Bazch

    Bazch Forum Member

    Berichten:
    6
    Ik wil jullie even bedanken voor de handleiding. Deze heeft het bij mij prima gedaan geen enkel probleem ondervonden.
    Krijg alleen elke keer als ik de tv aanzet de melding authentication start --> ok.
    Daarna niks aan de hand en gewoon goed beeld.
    Dus nogmaal bedankt heeft echt goed geholpen!! :thankyou:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina