1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Authenticatie problemen CI+ kaart

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door alki, 18 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ok, duidelijk, ik blijf dit ook volgen.
    Ik heb trouwens diverse zenders (niet alle) geprobeerd, maar nog nergens anders dan bij BBC ondertitels gekregen via SUBT. Geen idee of dit overal zou moeten werken ...
     
  2. Ik heb bij alle instellingen de subs taal op Nederlands staan, dan horen er geen Engelse subs op de BBC voor doven en slechthorenden meegezonden worden .
     
  3. Anoniem; ik ben sinds kort in het bezit van een samsung led Tv UE46B7020WPXXN met firmware T-CHUCIPDEUC 2005.1 . Na het plaatsen van CI+ module start de autification maar blijft hier staan zonder verdere meldingen te geven.
    Ik heb alle handelingen uitgevoerd volgens de laatste handleiding die jij op dit forum hebt geplaatst maar kom dus niet verder dan stap 17.
    Kun jij of iemand anders mij hierbij helpen svp, ik ben inmiddels radeloos.
     
  4. Met andere woorden, je ziet niets gebeuren / of de authenticatie blijft hangen als je de CAM in de TV plaatst ?
    Kun je nog eens precies beschrijven wat er gebeurt, je schrijft authentication start, je bedoeld er verschijnt een regel in het scherm "Authentication start"

    Kijk nog eens of je de CAM module kunt benaderen via het menu, uitzenden > algemene interface en verder ..
     
  5. bedankt voor je snelle reactie. Ik kan de CI+ module wel via het menu benaderen, de tv herkent de module dus wel. Nadat ik de module heb geplaatst en de tv aanzet komt er een popup in beeld met de tekst "authentication start" met onder in het veld "authentication wordt uitgevoerd een moment geduld aub" ( zie stap 17 in jou handleiding) verder dan dit komt hij dus niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
  6. - wil je dan nog eens kijken naar de gegevens in: Status Irdeto Conditional Access/ Status Softcell Service,

    - kun je verder nog eens kijken of je een reset / factory default kunt uitvoeren van je TV, zoniet dan alleen een her-installatie via 10 sec EXIT key vasthouden. Ik weet zo niet of er via het service menu mischien een factory reset bestaat.
     
  7. Wij hebben sinds kort een Samsung LE46B650T2PXXN, prachtig. Nu ook een CI+ module gekocht(Ziggo Startpakket digitale televisie CI+) en helaas zelfde fout melding.

    Oplossing was als volgt:
    Onze TV werkte al met analoge verbinding, hierna kaartje geplaatst en niet werken. Toen heel veel gelezen op diverse forums(ook dat het plaatsen van de smartcard verkeerd in de handleiding staat). Op en gegeven moment zag ik in het menu Instellingen tabblad uitzenden, algemene interface, CI menu, Status Irdeto Conditional Access(Hier kun je zien of de module werkt(status loader etc)). Bij de status smart card kun je zien of de card goed geplaatst is in je module, was dus na omdraaien smartcard ok! Ik heb geen reset aan onze tv gegeven en ook niet een plug en play installatie gedaan. Wel nieuwe firmware geladen, vervolgens gechecked in Ziggo handleiding welke frequentie ik moest invoeren voor de digitale ontvangst. Hierna automatisch kanalen toegevoegd, gekozen voor kabel en voor digitaal(analoog was immers al in orde) en de frequentie gechecked(aanpassen was niet nodig),zonder CI+ module in de tv. Alle digitale zenders gevonden. Helaas bleef de melding maar terug komen, Certificaat verlopen...

    LET OP!!!!
    NED1 HD is altijd te bekijken, ook zonder CI+ module, check dit zodat je zeker weet dat deze werkt. Druk 1 op de afstand bediening, analoog NED1 en hierna nog een keer op 1, nu NED1 in HD.

    Zelf drie keer toe de smartcard geactiveerd 1e keer web tweede keer tel en derde keer weer via het web.
    Gebeld met Ziggo en gevraagd of Smartcard geactiveerd was, deze heeft hem opnieuw geactiveerd en na het wachten van 1 minuut de TV uit en aan gezet, en jawel perfect de synchronisatie werkt!!!!
    Alles nu in orde en werkt werkelijk perfect. Dus zorg ervoor dat je zeker weet dat je Smartcard geactiveerd is.
     
  8. Als ik in status Irdeto Conditional Access kijk krijg ik ook de melding " authentication wordt uitgevoerd "
    Ook heb ik de 10 sec truck al enkele malen uitgevoerd maar heeft geen resultaat gehad.
    Een factory reset zit er volgens mij niet op. Volgens mij is de 10 sec truck een factory reset, geeft namelijk aan dat de TV gereset wordt naar fabriek instellingen.
     

  9. Er is nog maar één oplossing, terug gaan met de CAM naar de leverancier voor een controle van de CAM, om uit te sluiten dat er wat fout is aan je CI+ CAM. Als de CAM wel functioneert in een andere CI+ TVdan moet je met je TV teruggaan.
     
  10. ned 1 hd zonder ontvanger

    hoe komt dat ned 1 hd binnenkomt zonder dat hier een ontvanger aan te pas komt. Dus waarom heb je wel een ontvanger nodig om de rest van zenders te ontvangen? Zeker een geld kwestie
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina